معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx

تاریخ ایجاد 29/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
 
بخشی از مطلب
 
 
پی:
در ساختمانهای اسکلت فلزی از دو نوع پی استفاده می شود که عبارتند از : پی های نقطه ای و پی های نواری
پی های نقطه ای به این دلیل ساخته می شوند که ستونهای فلزی روی انها قرار گیرند و باید از استحکام کافی برخوردار باشند زیرا در ساختمانهای اسکلت فلزی نیروها به وسیله تیر ها به شاه تیر ها از شاه تیرها به ستونها و از ستونها به وسیله پی های نقطه ای به زمین منتقل می گردد.
پی های نواری نیز برای اتصال پی های نقطه ای به یکدیگر و یکپارچگی ساختمان می باشند . در شکل فوق قسمتهای خاکبرداری شده که درون آنها آرماتورهای شناژ افقی قرار دارند و به پی نقطه ای ختم می شوند پی نواری می باشند .
دلیل اینکه ما تمایل به یکپارچه بودن ساختمان داریم این است که ساختمان در مقابل نیروهای جانبی و ناخواسته غیر طبیعی و حتی نشست واکنش یکسان از خود نشان بدهد و اگر نیرو در ساختمان یکسان پخش شود هنگا م کندن پی ها و خاکبرداری با اینکه حداکثر سعی خود را می کنیم که سطح زیرین پی صاف و مسطح باشد این کار به طور کامل انجام نمی گیرد . بنابراین برای حل این مشکل کف فونداسیون را به وسیله بتن مگر  می پوشانیم .
بتن مگر برای رگلاژ کف پی و ایجاد سطحی صاف برای بقا کردن ساختمان بر روی آن می باشد .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آرماتورهای پی:
همزمان با انجام مراحل بالا در کارگاه آرماتوربندی و بوسیله کارگر ماهر آرماتوربند ، آرماتورهای شناژ و مش بافی های کف پی های نقطه ای آماده می شود و بلافاصله بعداز خشک شدن بتن مگر در محل مورد نظر کار گذاشته می شوند مانند شکل. آرماتورهای بافته شده باید مقدارکمی کوچکتر از ابعاد پی باشند تا هنگام جایگذاری آنها براحتی در محل مورد نظر قرار گیرند .
نکته مهم در مورد بستن آرماتورها که باید حتماً رعایت شود این است که حتماً باید انتهای خاموتها که به هم متصل می شوند تحت زاویه غیر 90 درجه قرار گیرند . همچنین در قسمتی که آرماتورهای شــناژ به پی های نقطه ای می رسند می توان آنها را کمی جلوتر ادامه داد و یا می توان به طور کامل آنها را از روی نقطه ای عبور داد که این کار با توجه به نقشه های ساختمان و نظر مهندس محاسب انجام می گیرد .
یک نکته دیگر که باید هنگام اجرا و بتن ریزی به آن دقت شود این است که زیر آرماتورها یک تکه سنگ کوچک یا یک تکه بتن کوچک قرار داد تا هنگام بتن ریزی کاملاً کف آن پوشیده شود و آرماتورها کاملاً در میان بتن محبوس شوند . معمولاً آرماتورهای کف باید 5 سانتیمتر بالاتر از پایین ترین سطح بتن و در صورت وجود آرماتورهای بالا 5 سانتیمتر زیر بالاترین سطح بتن قرار گیرند .در محاسبات آرماتورهای پی های نقطه ای هنگامی که روی یک پی بیش از یک ستون قرار گیرد و یا نیروی زیادی به آن وارد شود از یک شبکه مش بافی در پایین و یک شبکه مش بافی در بالا استفاده می شود . برای مثال درآن قسمت که در انبساط ساختمان قرار دارد ، دو ستون در کنار هم قرارمیگیرند و نیروی زیادی به پی وارد می شود .
 
انواع قالبها و قالب بندی:
قبل از بتن ریزی پی باید قالبهای بتن آماده شود تا بتن به شکل مورد نظر ما در بیاید .
قالبها انواع مختلف دارند که عبارتند از :
1) قالبهای چوبی
2)قالبهای فلزی
3)قالبهای اجری
قالبهای نام برده شده هرسه یک کار را انجام میدهند اما به دلیل اینکه استفاده از هرکدام هزینه های خاص خود را در بر دارد بنابراین استفاده از هر کدام در بعضی جاها مقرون به صرفه است چون این موارد از بحث ما خارج است به طور اجمالی به آنها اشاره ای کوتاه و گذرا می کنیم :
از قالبهای چوبی هنگامی استفاده می شود که چند ساختمان به یک شکل کنار هم ساخته شوند و شکل پی های آنها یکی باشد ، تخته و چوب قالب باید کاملاً خشک و مقاوم و در برابر رطوبت تغییر شکل ندهد . زیرا در صورت تغیر شکل قالب بتن حاصل تغییر شکل خواهد داد و در نتیجه بتن حاصل مقاومت مورد نظر را نخواهد داشت .
قبل از بتن ریزی باید داخل چوبها را به روغن یا نفت سیاه آغشته کرد و دلیل آن این است که هنگام باز کردن قالبها بتن خشک شده به چوبهای قالب نچسبد و براحتی جدا شوند . همچنین هنگام روغن کاری باید دقت کرد که آرماتورهای پی به روغن آغشته نشوند زیرا این کار باعث عدم به وجود آمدن پیوند مناسب بین بتن و آرماتورها می شود .
قالبهای فلزی معمولاً در مواقعی استفاده می شوند که سطح بیرونی بتن در معرض دید باشد ، زیرا هنگام استفاده از قالبهای بتنی سطح بیرونی بتن صاف و صیقلی باشد اما استفاده از این نوع قالبها بجز مواقع ضروری به علت گران بودن مقرون به صرفه نیست. 
یکی دیگر از موارد استفاده از قالبهای فلزی برای ساختن تیرهای بتنی در ساختمانهای اسکلت بتنی است .
نوع سوم قالبها ، قالبهای آجری است . این نوع قالبها ارزانترین ، در دسترسترین و به صرفه ترین نوع قالب می باشند که به علت فراوانی آجر در بیشتر ساختمانها از قالبهای آجری استفاده می شود .
هنگام استفاده از قالبهای آجری باید حتماً قبل از بتن ریزی روی اجرهای قالب را بوسیله پلاستیک پوشانید تا هنگام بتن ریزی آب بتن را نکشد و بتن نسوزد .
 
 

کلمات کلیدی مرتبط:
ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx ,بخشی از مطلب , , ,پی: ,در ساختمانهای اسکلت فلزی از دو نوع پی استفاده می شود که عبارتند از : پی های نقطه ای و پی های نواری ,پی های نقطه ای به این دلیل ساخته می شوند که ستونهای فلزی روی انها قرار گیرند و باید از استحکام ک,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهای مقاوم سازی در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقایسه رفتار قاب فولادی با مهاربندی ضد کمانش و مهاربندی معمولی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازی راه زیرسازی و روسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهای فلزی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوک‌های سیمانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حریق در ساختمان,pptx
 
  • safaii safaii

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی