معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

۹۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 50   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx
 
بخشی از مطلب
 
وارد نمودن فاضلاب شهری به رودخانه ها
     رودخانه ها بسته به دبی و سرعت جریان آب در آنها ، میزان تلاطم و درجة گرمای آب آنها ، قدرت تصفیه محدودی را دارا می باشند. چنانچه بدون توجه و محاسبة ظرفیت تصفیه رودخانه ، فاضلابی را وارد آن نماییم، ممکن است موجب آلودگی محیط زیست، کاهش بی رویه اکسیژن محلول در آب رودخانه و در نتیجه به خطر افتادن زندگی ماهیها در آن شود.
     همچنین در صورت انجام چنین عملی باید امکان آلوده شدن آب رودخانه را به میکروبهای بیماری زا، بویژه برای روستاها و شهرهایی که از آب این رودخانه برای مصرف های خانگی خود استفاده می کنند، مدنظر باشد.
     پس باید ابتدا حداکثر آلودگی مجاز آب رودخانه را پس از ورود فاضلاب به آن محاسبه کرد. بر مبنای این محاسبه می توان لزوم یا عدم لزوم تصفیه فاضلاب را پیش از ورود آن به رودخانه یا درجة تصفیه لازم را تعیین نمود. البته در این بررسی باید عوامل و منبعهای دیگری که ممکن است رودخانه را آلوده سازد نیز مورد توجه قرار داد.
 
5-3- وارد نمودن فاضلاب شهری به دریاها(2)
     در بررسی اولیه چنین به نظر می رسد که دریا ها و اقیانوس ها بعلت بزرگی خود قادرند هر نوع و هر مقدار فاضلابی را جذب و با کمک تصفیه طبیعی ، تصفیه نمایند . ولی چنانچه در نحوة استفاده از این قدرت تصفیه، بررسی کامل نشود، پیش بینی های لازم صورت نگیرد، وارد نمودن فاضلاب شهر به دریا موجب آلوده شدن کرانه ها ، شهرهای ساحلی ، محلهای شنا و ماهیگری گردیده، همچنین این کار سبب کاهش اکسیژن محلول در منطقه ای از دریا و در نتیجه مردن و از بین رفتن حیوانات آبزی به ویژه ماهیهای آن منطقه گریده، تولید بوهای ناخوشایند نموده و حتی احتمال گسترش بیماریهای گوناگون ، بهداشت ساکنین ساحل محلول را به خطر می اندازد.
     فاضلاب باید به صورت نامتمرکز و در چندین نقطه از دریا وارد گردد. در موقع ورود فاضلاب به دریا باید جریان آن همراه با سرعت زیادی باشد که آمیختگی با آب دریا به خوبی انجام گرفته و برای رسیدن به سطح آب دریا فاصلة بیشتری را طی نماید.
     5-4- پخش فاضلاب شهری در زمین (1)
پخش فاضلاب در زمین، با دو انگیزه مختلف انجام می شود:
1-    تصفیة طبیعی فاضلاب: تصفیة فاضلاب شهری به روش طبیعی 
2-     آبیاری کشاورزی: هدف اصلی تصفیة فاضلاب نبوده بلکه بازیابی دوباره از فاضلاب شهری مد نظراست.
در این بخش تنها حالت اول مورد بررسی قرار میگیرد. اساس کار در این روش تصفیة طبیعی فاضلاب شهری  است که فاضلاب در لایه های نازکی در سطح زمینهای پایه پخش گردیده و در نتیجه تماس با هوا و تور خورشید ، باکتریهای هوازی تصفیة زیستی لازم را انجام داده و آب باقی مانده از تبخیر پس از این تصفیه به زمین فرو رفته و به سفره های آب زیر زمینی بپیوندد. که جهت عملی بودن این روش موارد زیر لازم است:
1-    سست ونفوذ پذیر بودن زمین زیرزمینی .
2-     پائین بودن سفره آب زیرزمین(حداقل 3 متر) .
3-     کم بودن میزان بارندگی در منطقه .
4-     فراوان بودن زمین بایر در نزدیکی شهر.
مهمترین عیب های روش تصفیة طبیعی عبارتند از:
1-    آلودگی محیط زیست .
2-     آلودگی احتمالی آبهای زیرزمینی.
3-     خطر گسترش بیماریهای گوناگون.
خطر های نامبرده زمانی افزایش می یابد که جهت کاهش هزینه ، محل زمینها در نزدیکی شهر پیش بینی شود چرا که دور بودن زمین موجب افزایش هزینة انتقال فاضلاب می گردد.
روشهای متداول در پخش فاضلاب در زمین بایر عبارتند از:
 
 
5-4-1- پخش فاضلاب شهری در سطح زمین:(1)
فاضلاب بصورت لایه ای نازک(حداکثر 1  0 تا 15 سانتی متر) روی سطح گسترده ای از زمین شیب داری جریان می یابد و در انتهای شیب، باقی ماندة فاضلاب وارد کانال جمع آوری کننده ای می گردد. شیب زمین          2  تا  8 درصد انتخاب می گردد. این روش در شکل(2 -5    ) نشان داده شده است.
 
 
 
 
 
 
شکل(2-5)- پخش فاضلاب در سطح زمین .
برای جلوگیری از کار باکتریهای بی هوازی و در نتیجه جلوگیری از ایجاد بوی ناخوشایند باید هوای کافی به فاضلاب برسد. لذا پخش فاضلاب را در سط زمین متناوب انجام می دهند. یعنی پس از پخش فاضلاب تا ارتفاع حداکثر 15 سانتیمتر، جریان آنرا قطع نموده و با توجه به نفوذ پذیری زمین و درجة رطوبت محیط پس   از   8  تا 24  ساعت دوباره پخش فاضلاب را نجام می دهند. در رصورتی که فاضلاب در زمان بیشتر   ز 4ا   ساعت در زمین فرو نرود، نشان دهندة آن است که خلل و فرج زمین گرفته شده اند. لذا باید قشری نازک از زممین را برداشت و پس از شستشوی دوباره روی زمین پخش نمود.
 
5-4-2- پخش فاضلاب در شیارها:
     با کندن جوی هائی در زمین مانند شکل(       3 - 5  ) فاضلاب در این جوی ها جاری شده و به تدریج در زمین نفوذ می کند. این روش خود بسته به درجة نفوذ پذیری زمین به دو صورت نفوذ سریع(1) و نفوذ آرام ممکن است انجام پذیرد. شیب نامبرده کمتر از 5 درصد انتخاب می گردد. در صورتی که نفوذ پذیری کم و یا نیاز به فاضلاب تصفیه شده باشد می توان با قرار دادن لوله های زهکش فاضلاب تصفیه شده را دوباره جهت آبیاری کشاورزی بدست آورد.
 
5-4-3- پخش فاضلاب توسط شبکة زیر زمینی :(2)
       در این روش فاضلاب نیمه تصفیه شده را توسط یک شبکة لوله گذاری در زیر سطح زمین و در عمقی در حدود 0.5 تا 1.5 متر در زمین پخش می کنند تا توسط درزها و خلل و خرج موجود در لوله های نامبرده به تدریج به درون زمین نفوذ کند.
این روش برای مقادیر بسیار کمی از فاضلاب مناسب است و معمولاً پس از استفاده از سپتیک تانک در زمینهائی که نفوذ پذیری کم و یا عمق سطح آب زیر زمینی کم باشد بکار میرود. امنیاز این روش در این است که از تولید بوی ناخوشایند جلوگیری می شود. در جدول (2   - 5 ) مشخصات لازم جهت طراحی این روشها داده شده است
 

کلمات کلیدی مرتبط:
تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx , ,بخشی از مطلب , ,وارد نمودن فاضلاب شهری به رودخانه ها , رودخانه ها بسته به دبی و سرعت جریان آب در آنها ، میزان تلاطم و درجة گرمای آب آنها ، قدرت تصفیه محدودی را دارا می باشند.,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
  • safaii safaii
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 70   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx

بخشی از مطلب

    مهمترین ویژگی این گونه قراردادها به ترتیب زیر است:
1)شرکتهای خارجی نقش پیمانکار را ایفا می کنند. وظیفه آنها تامین همه سرمایه مورد نیاز عملیات اکتشاف و توسعه، نوسازی و بازسازی میادین می باشد.
2) کلیه مخارج و هزینه هایی که پیمانکاران متحمل می شوند، به همراه بهره سرمایه های بکار گرفته شده و نرخ سود توافق شده از درآمد حاصل از فروش نفت یا گاز باز پرداخت خواهد شد.
3) نرخ بازده سالیانه سرمایه گذاری متناسب با پروژه متغییر بوده (معمولاً حول و حوش20 درصد است) و در قالب اقساط مساوی به پیمانکارپرداخت خواهد شد.
4) پس از پایان دوره پرداخت اصل و بهره سود سرمایه گذاری، پیمانکار دارای هیچ گونه حقی در میادین نفت و گاز کشور میزبان نخواهد بود.
5) همچنین پس از پایان دوره عملیات اجرایی پروژه، راه اندازی تولید و شروع تولید،کشور میزبان کنترل عملیات را برعهده خواهدگرفت و مسئول تامین هزینه عملیات جاری خواهد بود.
6)پیمانکار خارجی در این سرمایه گذاری های مشترک فاقد سهم می باشد.در این نوع قرارداد پروژه ها فاقد خطر پذیری اکتشاف می باشد. زیرا همگی در میادینی که دارای ذخائر اثبات شده نفت و گاز هستند به اجرا درخواهند آمد. ضمناً، خطر پذیری قیمت به کشور میزبان منتقل شده است و کشور میزبان پرداخت وجوه مورد توافق را تضمین کرده است.

    ملاحظات حقوقی که در عقد قراردادهای خدماتی و چارچوب بیع متقابل باید مورد توجه واقع شوند عبارتند از:
1. حاکمیت و مالکیت کامل کشور میزبان بر منبع هیدروکربوری و نفی مشارکت وسرمایه گذاری خارجی.
2.  حاکمیت قوانین کشور میزبان بر قرارداد و همچنین بر حکمیت در دعاوی.
3.  حاکمیت قوانین پولی کشور میزبان بر روابط ارزی فی مابین.
4.  کنترل کامل تولید.
5.  بازپرداخت صرفا از محل تولید مخزن.
6.  عدم ارائه تضمین بانکی یا دولتی.
7.  اعمال حق کنترل و نظارت فنی و مالی.
8.  تامین بالاترین ضریب برداشت با ملاحظات فنی و حفظ مخازن.
9.  به حداکثر رساندن مشارکت امکانات تولیدی مهندسی و ساختمانی داخلی.

    نقاط قوت
1. حاکمیت حقوقی بدون شبهه بر منابع نفت و گاز توسط صاحب نفت و گاز
2.  کنترل: مناقصه و رقابت، کنترل قوی روی شرح کار و هزینه ها را موجب می شود.
3.  هزینه: هزینه بایستی زیر سقف تعیین شده و با نظارت و کنترل دقیق انجام شود، لذا در حد واقعی خود باقی می ماند.
4.  برنامه زمانی: پیمانکار انگیزه قراردادی، همچنین جرائم قراردادی جهت عدم تأخیر در برنامه زمان بندی دارد.
5.  عملیات بهره برداری: کنترل عملیات بهره برداری توسط صاحب نفت هرگونه تخمین هزینه های غیر واقعی بهره برداری را از بین می برد، ضمن آنکه حضور پر رنگ صاحب نفت در این مرحله که بیش از 90 درصد درآمد حاصل می شود تضمین حفظ منافع است.
6.  پیمانکار در خطر پذیری قیمت های خیلی پائین نفت مشارکت دارد ولی ازقیمت های خیلی بالا سود نمی برد.
7. در بیع متقابل، انگیره بکارگیری تکنیکهای جدید به منظور کاهش هزینه های سرمایه توسط پیمانکار وجود دارد. ولی به علت درگیر نبودن پیمانکار در دوره بهره برداری، شرکت صاحب نفت رأساً و از طریق شرکتهای خدماتی این مهم را به انجام می رساند.
8. سهم دولت از درآمدهای پروژه بسیار بالاتر از اشکال دیگر قرارداد است و حق حاکمیت و مالکیت کشور میزبان حفظ شده است. این مهم در اغلب موارد بیش از 90 درصد می باشد.
9. عمر کوتاه قرارداد به معنی حضور کمتر خارجی هم هست. ( با این حال خود این موضوع در برخی موارد می تواند به نقطه ضعف نیز تبدیل شود )
10. در میدانهایی که میزان تولید طی مدت بسیار کوتاهی به نقطه اوج خود می رسد و عملیات تولیدی را طی مدت زمان کوتاهی می توان به کارفرما واگذار کرد می تواند شیوه مناسبی تلقی شود اما در میادینی که نیاز به توسعه مرحله به مرحله دارند می بایست قراردادها به صورت چند مرحله ای به امضاء برسد.
11.  در صورتیکه قیمت نفت در میان مدت و بلند مدت افزایش یابد حجم منافع پیمانکار خارجی از درآمدهای حاصل از طرح به صورت واقعی کاهش خواهد.
12. لحاظ سیستم پاداش و تنبیه که در آخرین قرارداد به شیوه بیع متقابل لحاظ شده می تواند انگیزه های پیمانکار را افزایش دهد اما لزوماً افزایش انگیزه با دیگر شیوه های قرارداد برابری نمی کند.


    نقاط ضعف
1. دوره زمانی قراردادهای بیع متقابل بسیار کوتاه تر از عمر میدان است و لذا تطبیق منافع پیمانکار و کارفرما در شرایطی که این قرارداد بخواهد در ارتباط با میادینی که نیاز به توسعه مرحله به مرحله دارند نیاز به تعدیل چارچوب قرارداد دارد. به عبارت دیگر از آنجا که در مورد برخی میادین می بایست توسعه میدان به صورت مرحله ای صورت گیرد و اطلاعات مربوط به مراحل بعدی تا قبل از انجام مرحله اول ممکن است روشن نباشد عمر کوتاه قرارداد تطابق لازم برایمنافع پیمانکار و کارفرما را تضمین نمی کند و همین امر ضرورت انجام برخی اصلاحات را در چارچوب قراردادهای بیع متقابل اقتضاء می کند بعنوان مثال شرکت ملی نفت ایران در آخرین قرارداد خود (میدان نفتی دارخوین ) یک قرارداد بیع متقابل دومرحله ای به امضاء رسانده که اجرای مرحله دوم منوط به اجرای موفق مرحله اول شده است این موفقیت می بایست به تأیید شرکت ملی نفت ایران برسد.
2. از آنجا که پیمانکار تنها سفارش را انجام می دهد محتمل است که به مشکلاتی که پس از تحویل میدان پیش می آید توجه ننماید این مشکل چنان که گفته شد در مورد برخی میادین به جهت طولانی بودن فرآیند توسعه میدان حادتر است. از این رو افزایش مدت زمان حضور پیمانکار در آخرین قراردادکشور(میدان نفتی دارخوین) به منظور حصول اطمینان بیشتر در این رابطه است.
3. در اغلب قراردادهای بیع متقابل منعقد شده میزان سود بطور موثر ثابت بوده است از این جهت هیچ انگیزه ای برای پیمانکار ایجاد نمی گردد تا اقدام به افزایش بازیافت به نفع خود یا کارفرما بنماید. در آخرین قرارداد بیع متقابل شرکت ملی نفت ایران برای رفع این نقیصه یک سیستم پاداش و تنبیه به قراردادهای جدید افزوده است در آخرین قرارداد در صورتیکه پیمانکار بتواند ضریب بازیافت را افزایش دهد متناسب با این افزایش حداکثر تا دو درصد می تواند بر نرخ بازدهی سرمایه خود بیفزاید، همچنین در صورت ناتوانی از انجام تعهدات در ازای هر یک درصد کاهش در تولید دو درصد از دستمزد کسر خواهد  شد.




 

کلمات کلیدی مرتبط:
قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C) ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx ,بخشی از مطلب , ,مهمترین ویژگی این گونه قراردادها به ترتیب زیر است: ,1)شرکتهای خارجی نقش پیمانکار را ایفا می کنند. وظیفه آنها تامین همه سرمایه مورد نیاز عملیات اکتشاف و توسعه، نوسازی و بازسازی میادین می,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
  • safaii safaii
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx

بخشی از مطلب

مواد تشکیل دهنده خاک‌ها
موادی که خاک‌ها را تشکیل می‌دهند به چهار قسمت تقسیم می‌شوند :
مواد سخت : مواد سخت را ترکیبات معدنی تشکیل می‌دهند ولی ممکن است دارای مقداری مواد آلی نیز باشند. البته این ترکیبات معدنی از تخریب سنگ‌های اولیه یا سنگ مادر حاصل شده‌اند که گاهی اوقات همراه با مواد تازه کلوئیدی و نمک‌ها می‌باشند.
موجودات زنده در خاک‌ها : تغییراتی که در خاک‌ها انجام می‌پذیرد بوسیله موجودات زنده در خاک انجام می‌گیرد. قبل از همه ریشه گیاهان ، باکتری‌ها ، قارچها ، کرم‌ها و بالاخره حلزون‌ها در این تغییرات شرکت دارند.
آب موجود در خاک‌ها : آبی که در خاک وجود دارد حمل مواد حل‌شده را به عهده دارد که البته این مواد حمل شده برای رشد و نمو گیاهان به مصرف می‌رسد. آب موجود در خاک‌ها از باران و آبهای نفوذی ، آب جذب شده و بالاخره آبهای زیرزمینی تشکیل شده که در مواقع خشکی از محل خود خارج شده و بمصرف می‌رسد.
هوای موجود در خاک : هوا همراه با آب در خوه‌های خاک‌ها وجود دارد که البته این هوا از ضروریات رشد و نمو گیاهان و ادامه حیات حیوانات می‌باشد. مقدار اکسیژنی که در این هوا وجود دارد از دی اکسید کربن کمتر است و این بدان علت است که ریشه گیاهان برای رشد و نمو اکسیژن مصرف کرده و دی اکسید کربن پس می‌دهند.
 
تقسیم‌بندی خاک‌ها از لحاظ سنگ‌های تشکیل دهنده
بر حسب دانه‌های تشکیل دهنده خاک و هم‌چنین شرایط میزالوژی و پتروگرافی زمین خاک‌های مختلفی وجود دارد که عبارتند از :
خاک رسی : ذرات رس (Clay) دارای قطری کوچکتر از 0.002 میلی‌متر می‌باشند و در حدود 50% خاک را تشکیل می‌دهند.
خاک‌های رسی چون دارای دانه‌های بسیار ریزی هستند به خاک سرد معروفند و در مقابل رشد گیاهان مقاومت نشان داده و رشد آنها را محدود می‌کنند.
خاک‌های سیلتی :
50% این نوع خاک‌ها را ذرات سلیت تشکیل داده است که دارای قطری بین 0.05 تا 0.002 میلی‌متر می‌باشند و بر حسب اینکه ناخالصی مثل ماسه ، رس و غیره بهمراه دارند به نام خاک‌های سیلتی ماسه‌ای و یا سیلتی رسی معروفند.
خاک‌های ماسه‌ای:
این خاک‌ها از 75% ماسه تشکیل شده‌اند. قطر دانه‌ها از 0.06 تا 2 میلیمتر است و بر حسب اندازه دانه‌های ماسه به خاک‌های ماسه‌ای درشت ، متوسط و ریز تقسیم می‌گردند. مقدار کمی رس خاصیت خاک‌های ماسه‌ای را تغییر می‌دهد و این نع خاک آب را بیشتر در خود جذب می‌کند تا خاک‌های ماسه‌ای که فاقد رس هستند.
خاک‌های اسکلتی :
خاکهای اسکلتی به خاکهایی اطلاق می‌گردد ک در حدود 75% آن را دانه‌هایی بزرگتر از 2 میلی‌متر از قبیل قلوه سنگ ، دیگ و شن تشکیل می‌دهند. این خاک‌ها ، آب را به مقدار زیاد از خود عبور می‌دهند و لذا همیشه خشک می‌باشند.
نیم‌رخ عمومی خاک‌ها
نیم‌رخ خاک‌ها معمولا از 3 افق A,B,C تشکیل شده است.
افق A : که به نام خاک بالایی نامیده می‌شود، فوقاتی‌ترین منطقه خاک است و این همان افقی است که رشد و نمو گیاهان در آن نفوذ می‌کنند. این افق از مواد خاکی نرم (رس) که غنی از مواد آلی و موجودات زنده میکروسکوپی است تشکیل یافته است که وجود این مواد آلی باعث رنگ خاکستری تا سیاه این افق می‌گردد. البته این زمین غالبا برای کشاورزی مناسب می‌باشند. اکسیدهای آهن و همچنین بعضی از مواد محلول ممکن است از این منطقه به افق B برده شوند و در آنجا رسوب کنند.
افق B : قشر بین افق A و C را یک قشر دیگر تشکیل می‌دهد که به نام افق B یا خاک میانی نامیده می‌گردد. در این افق عمل تخریب و تجزیه به مراتب بیشتر از افق C پیشرفت و اثر کرده است و از کانی‌های سنگ مادر فقط آن دسته دیده می‌شوند. که بسیار مقاومند (مثل کوارتز) ولی سایر کانی‌ها به شدت تجزیه شده‌اند. این افق معمولا از مواد رسی ، ماسه و شن‌های ریز و درشت و گاه مقادیر کمی بقایای نباتی تشکیل شده است. در این افق علاوه بر مواد رسی ، در آب و هوای مرطوب ، اکسیدهای آهن و همچنین مواد محلول‌تر که بوسیله آب‌های نفوذی از افق A به آنجا آورده شده‌اند دیده می‌شوند.
افق C : که به آن خاک زیرین نیز گفته می‌شود، افقی است که مواد سنگی به میزان خیلی کم تخریب و تجزیه شده‌اند و در نتیجه سنگ‌های اولیه زیاد تغییر نکرده بلکه بصورت قطعات خرد شده می‌باشند. زیر این منطقه سنگ‌های تخریب نشده یعنی سنگ اولیه قرار دارد که هیچگونه تخریب و یا تجزیه‌ای در آن صورت نگرفته است.
فرسایش تسریعی
فرسایش آبی در واقع یکی از پدیده‌های معمولی زمین شناسی است که بوسیله آن کوهها بتدریج فرسوده شده و دشتها ، دره‌ها و بستر رودخانه‌ها و دلتاها ، تشکیل می‌یابند. این نوع فرسایش که به کندی صورت می‌گیرد، فرسایش طبیعی نامیده می‌شود. در صورتی که فرسایش با سرعت خیلی بیشتری انجام شود و حالت تخریبی به خود بگیرد، به آن فرسایش تخریبی گفته می‌شود.
در پدیده فرسایش دو عمل مختلف انجام می‌شود: یکی جدا شدن ذرات و دیگری حمل و تغییر مکان آنها. عواملی مانند انجماد و ذوب متناوب ، جریان آب و ضربانات قطران باران اثر جدا کنندگی داشته و مواد را جهت شسته شدن آماده می‌کنند.
عوامل موثر در میزان فرسایش تسریعی
دو عامل اصلی را می‌توان مسئول وقوع فرسایش تسریعی دانست: از بین رفتن پوشش گیاهی طبیعی خاک و کشت گیاهانی که پوشش گیاهی کافی فراهم ننموده و قسمتی از خاک را برهنه می‌گذارند. کشت نباتات کرتی مانند ذرت و سیب زمینی ، بخصوص اگر کرتها در جهت شیب زمین باشد، پوشش کافی به خاک نداده، فرسایش و از بین رفتن خاک را تشدید می‌کنند.


مقدار کل بارندگی و شدت آن :
بارندگی زیاد در صورتی که ریزش آن آرام باشد، فرسایش زیادی ایجاد نمی‌کند، در صورتی که بارانهای شدید حتی به مقدار کم سبب فرسایش زیاد می‌شوند. در فصل سرما که زمین منجمد می‌شود و در فصل رشد گیاهان که پوشش گیاهی انبوه است، بارندگی اثر فرسایشی کمتری دارد.
شیب زمین
شیب زیاد باعث تسریع جریان آب شده و به همان نسبت میزان فرسایش و هدر رفتن آب افزایش پیدا می‌کند. طول شیب نیز اهمیت دارد، چون هر قدر شیب ادامه بیشتری داشته باشد، بر مقدار سیلاب افزوده خواهد شد.
پوشش گیاهی
درختان جنگلی و مرتع موثرترین عوامل محافظ خاک در مقابل فرسایش هستند. نباتات زراعی اثر محافظتی کمتری دارند، ولی این امر در نباتات مختلف یکسان نیست. نباتاتی مانند جو و گندم پوشش نسبتا کافی برای خاک فراهم می‌کنند.
ماهیت خاک
از بین خواص فیزیکی خاک موثر در میزان فرسایش مهمترین آنها قابلیت نفوذ خاک و ثبات ساختمانی خاک است. قابلیت نفوذ خاک به عواملی مانند ثبات ساختمانی ، بافت ، نوع رس ، عمق خاک و وجود لایه‌های غیر قابل نفوذ بستگی دارد. ثبات ساختمانی ذرات خاک سبب می‌شود که علی‌رغم هرزروی سطح آب فرسایش زیادی صورت نگیرد.
 
نحوه کنترل فرسایش آبی
روشهای مختلفی برای کاهش یا کنترل فرسایش آبی می‌توان بکار برد:
بطور کلی هر اقدامی مانند شخمهای سطحی و عمقی و اضافه کردن مواد آلی خاک که قدرت جذب آبی خاک را افزایش دهد، هدر رفتن سطحی آب را کاهش می‌دهد.
انتخاب نوع نباتات زراعی در کنترل فرسایش اثر زیادی دارد.
بالا نگه داشتن سطح حاصلخیزی خاک خود یک نوع عمل محافظتی در مقابل فرسایش است، زیرا تحت این شرایط رشد زیاد نباتات ، علاوه بر بهتر نمودن قابلیت نفوذ آب خاک ، پوشش گیاهی و مواد آلی خاک را بطور قابل ملاحظه افزایش می‌دهند.
با دقت در انتخاب روشهای کشت و زرع و نحوه انجام آنها می‌توان با فرسایش خاک مبارزه کرد. در صورتی که شیب زمین تا مسافت زیادی ادامه داشته باشد، بهتر است که نباتات کرتی مانند ذرت با نباتات پوششی مثل گندم و جو بطور یک در میان کشت شوند، تا بدین وسیله از شتاب گرفتن آب جلوگیری شود. این روش کشت را که اصطلاحا کشت نواری گویند، اثرات کاملا مثبتی در حفاظت خاک داشته است.
فرسایش بادی
تخریب خاک از طریق فرسایش بادی بیشتر در مناطق خشک صورت گرفته و گاهی در مناطق مرطوب هم اتفاق می‌افتد. اثر تخریبی باد غالبا خیلی جدی بوده و نه تنها ذرات ریز و حاصلخیز خاک را هدر می‌دهد، بلکه به علت رو بازکردن ریشه گیاهان و یا پوشاندن قسمت هوایی گیاهان با مواد معلق در هوا ، سبب مرگ آنها می‌شود. خشک شدن لایه‌های سطحی خاک به علت کمی آب ، آنها را در خطر فرسایش باد قرار می‌دهد.
 
عوامل موثر در فرسایش بادی
مهمترین عامل درصد رطوبت خاک است، زیرا خاک مرطوب از این حیث مصون است. عوامل دیگر عبارتند از: سرعت باد ، وضعیت قسمت سطحی خاک ، خصوصیات کلی خاک.
خصویات خاکی مانند ثبات دانه بندی ذرات خاک ، میزان مواد آلی و درصد ذرات خاک همگی در فرسایش پذیری خاک بوسیله باد موثر هستند.
کنترل فرسایش بادی
با توجه به عوامل موثر در میزان فرسایش بادی می‌توان روشهای مبارزه و کنترل را حدس زد. این روشها شامل مرطوب نگه داشتن خاک ، زبر و خشن نمودن سطح خاک و داشتن پوشش گیاهی است. کشت نوارهای نباتی و ایجاد بادشکن‌ها عمود بر جهت وزش باد پیشگیریهای موثری برای فرسایش بادی محسوب می‌شوند. اکثر روشهای بکار رفته ضمن اینکه برای مبارزه با اثر باد منظور می‌شوند، در واقع تا حد زیادی در جهت کنترل درصد خاک نیز عمل می‌کنند.


 

کلمات کلیدی مرتبط:
تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx ,بخشی از مطلب , ,مواد تشکیل دهنده خاک‌ها ,موادی که خاک‌ها را تشکیل می‌دهند به چهار قسمت تقسیم می‌شوند : ,مواد سخت : مواد سخت را ترکیبات معدنی تشکیل می‌دهند ولی ممکن است دارای مقداری مواد آلی نیز باشند. ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
  • safaii safaii
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx

تاریخ ایجاد 30/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx
 
بخشی از مطلب
 
عناصر فضایی در مهد کودک از دیدگاه معماری
 با توجه باینکه کودکان استفاده کننده از فضاهای مهدکودک غالبا در سه گروه سنی شیرخوار , نوپا و نوباوه طبقه‏بندی میشوند و هر یک از این گروههای سنی به فضاهای خاص خود نیاز دارند لذا در ادامه ابتدا عناصر فضایی اصلی مهدکودک بر شمرده میشود و سپس زیرمجموعه فضایی هر یک از این عناصر مشخص گردیده و بر حسب تجهیزات , ابزار نمایشی , انبارداری , نکات ایمنی و بهداشتی و فنی مربوطه و موارد همجواریها ذکر خواهد گردید . 4-1- عناصر فضایی اصلی الف ) ورودی اصلی
 با توجه باینکه کودکان استفاده کننده از فضاهای مهدکودک غالبا در سه گروه سنی شیرخوار , نوپا و نوباوه طبقه‏بندی میشوند و هر یک از این گروههای سنی به فضاهای خاص خود نیاز دارند لذا در ادامه ابتدا عناصر فضایی اصلی مهدکودک بر شمرده میشود و سپس زیرمجموعه فضایی هر یک از این عناصر مشخص گردیده و بر حسب تجهیزات , ابزار نمایشی , انبارداری , نکات ایمنی و بهداشتی و فنی مربوطه و موارد همجواریها ذکر خواهد گردید .
 
 4-1- عناصر فضایی اصلی
 
 الف ) ورودی اصلی
 
 ب ) بخش شیرخوار ( گروه سنی 3 ماهه تا 1/5 ساله )
 
 ج ) بخش نوپا ( گروه سنی 1/5 تا 3 ساله )
 
 ه ) بخش نوباوه ( گروه سنی 3 تا 5 ساله )
 
 و ) فضاهای مشترک ( سالن غذاخوری و سالن چند منظوره )
 
 ز ) فضای تاسیساتی ( موتورخانه ) و خدماتی ( آشپزخانه و انبار )
 
 ح ) فضای باز ( محوطه )
 
 4-1-1- ورودی اصلی
 
 ورودی اصلی ساختمان که بخش ارتباط دهنده فضای خارج و داخل مهدکودک است شامل فضاهای ذیل با عملکردهای متفاوت میباشد :
 
 4-1-1-1- فضای انتظار ( محل تحویل و ترخیص کودکان )
 
 الف ) وسایل نمایشی : پانل اعلانات پایه‏دار یا دیواری بمنظور نصب آگهی‏ها , بخشنامه‏ها , دستورالعمل‏ها و پوسترها برای آگاهی والدین , کارکنان و مراجعین
 
 ب ) تجهیزات :
 
 ـ نیمکت , مبل یا صندلی
 
 ـ آب سردکن
 
 ج ) نکات ایمنی و بهداشتی و فنی :
 
 ـ در نظر گرفتن فیلتر ورودی
 
 ـ قابل شستشو و غیرلغزنده بودن کف
 
 4-1-1-2- فضای اداری ( بخش مدیریت مهدکودک )
 
 الف ) تجهیزات :
 
 ـ رختکن به صورت پایه‏دار یا قفسه
 
 ـ میز و صندلی
 
 ـ فایل
 
 4-1-1-3- فضای جداسازی کودکان ( محل نگهداری موقت کودکان بیمار یا حادثه دیده )
 
 الف ) تجهیزات :
 
 ـ تخت خواب با ملحفه و پتو
 
 ـ سرویس بهداشتی قابل استفاده برای کودکان
 
 ـ میز و صندلی
 
 ـ قفسه‏بندی شیشه‏ای برای نگهداری وسایلی مانند ترازو , متر , میزان‏الحراره , وسایل ضدعفونی کننده , پانسمان و سایر کمکهای اولیه .
 
 ب ) نکات ایمنی و بهداشتی و فنی :
 
 ـ تامین نور کافی و مناسب
 
 ـ تعبیه سیستم گرمایش و سرمایش
 
 ـ قابل شستشو بودن کف و دیوارها و غیر لغزنده بودن کف
 
 ـ انتخاب رنگهای ملایم و غیرمحرک جهت رنگ‏آمیزی دیوارها .
 
 ج ) همجواریها : - این فضا بایستی کاملا محصور و حتی‏الامکان جنب اطاق مدیریت باشد .
 
 قابل ذکر است که در ورودی اصلی ساختمان مهد کودک میبایست فضایی را برای استقرار سرویس بهداشتی شامل دستشوئی و توالت برای استفاده بزرگسالان و نیز فضایی بعنوان رختکن کارکنان در نظر گرفت .
 
 4-1-2- بخش شیرخوار ( گروه سنی 3 ماهه تا 1/5 ساله )
 
 عناصر فضایی مورد نیاز در این بخش به شرح ذیل میباشند :
 
 4-1-2-1- فضای تعویض ( محل شستشو و نظافت شیرخواران )
 
 
 

کلمات کلیدی مرتبط:
طراحی مهد کودک ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx ,بخشی از مطلب , ,عناصر فضایی در مهد کودک از دیدگاه معماری , با توجه باینکه کودکان استفاده کننده از فضاهای مهدکودک غالبا در سه گروه سنی شیرخوار , نوپا و نوباوه طبقه‏بندی میشوند و هر یک از این گروههای سنی به فضاهای خاص خود نیاز دارند لذا,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهای مقاوم سازی در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقایسه رفتار قاب فولادی با مهاربندی ضد کمانش و مهاربندی معمولی,pptx
  • safaii safaii
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx

تاریخ ایجاد 30/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx

بخشی از مطلب


رومی ها در راهسازی
با ظهور امپراطوری رم ،نیاز به جابجایی سریع ارتش رم از یک منطقه به منطقه ی دیگر کاملا احساس می شد در حالی که راه های موجود اکثرا گل آلود بودند و همین موضوع باعث تاخیرهای بسیار زیادی در جابجایی توده های عظیم سربازان می شد.
برای برطرف نمودن این مشکل رمی ها آغاز به ساختن جاده های عریضی کردند.در جاده های رمی از زیرسازی های عمیقی استفاده گردید که در آن قطعات سنگی شکسته کار گذاشته شده تا جریان آب به جای آنکه در سطح راه ایجاد گل و لای نماید داخل منافذ به وجود آمده از این سنگ های شکسته زهکشی شود. سپاهیان رومی جاده های خوبی با استفاده از این شیوه ساختند که حتی برخی از آن ها تا هزار سال پس از آن نیز مورد استفاده قرار گرفت.در مسیر های پر تردد ، یک لایه ی اضافی از قطعه سنگ های شش ضلعی به صورت سنگفرش روی راه قرار می گرفت تا بدینوسیله از میزان گرد و خاک و لایروبی چرخ های وسایل نقلیه کاسته شود. این سنگ فرش ها به ارابه ران های رومی اجازه می داد تا با سرعت بسیار زیادی مسافت ها را طی کنند.همین موضوع باعث مطمئن تر شدن ارتباطات میان ایالت های رومی شد.
روش های جدید عمرانی برای ساخت راه در قرن های 18 و 19
جاده های رومی در قرون وسطی به علت کمبود منابع و نبود مهارت مهندسی رو به زوال گذاشتند،اما تعدادی نیز همچنان مورد استفاده قرار گرفتند ،حتی برخی از آن ها امروزه هم مورد استفاده قرار می گیرد. با ترقی دولت ها و افزایش توانایی مالی آن ها ،به خصوص پس از رنسانس ،جاده و پل های جدید بر اساس طراحی رومیان باستان  احداث گردیدند.با وجود آنکه تلاش های بسیاری برای فهم کامل سبک جاده سازی رومی صورت گرفت ،اما پیش از قرن 18 نوآوری های کاربردی چندانی در امر راهسازی به وجود نیامد.میان سال های 1725 و 1737 ژنرال جورج وید (2) برای کنترل دولت بریتانیا بر مناطق کوهستانی اسکاتلند 250 مایل راه و 40 عدد پل ساخت.او از طرح های راهسازی رومی ها با سنگ های بزرگ در زیر و شن و ریگ در روی آن  با ارتفاعی حدود دو متر  استفاده کرد
افزایش میزان ترافیک در انگلستان و خرابی جاده های پیشین ،جاده های ایمن و نو بخصوص بین سال های 1730 تا 1770 ساخته شد.بلایند جک متکالف (3) حدود 300 کیلومتر جاده ی عوارضی بین سال های1753 تا 1810 بیشتر در مناطقی مانند لنکاشیر،دربیشایر،چشایر و یورکشایر (4) ساخت.او به خوبی از احتیاج جاده به یک زهکشی مناسب آگاه بود.او سطح راه  را با کوبیدن قطعه سنگ های شکسته شده ی کوچک با لبه های تیز پوشاند.این تکنیک بسیار سریع تر از روشی اجرا می شد که پیش از آن برای پوشاندن سطح جاده از آن بهره می گرفتند ، یعنی پوشاندن راه با قطعات سنگی بزرگ و قابل شمارش.  راهسازان بریتانیایی با گذشت زمان به اهمیت انتخاب سنگ های تمیز برای روسازی و زدودن گیاهان، لای و رس از سطح جاده برای دوام بیشتر آن آگاهی یافتند.ساخت بزرگ راه ها در ایالت متحده از سال 1825 رونق گرفت.شرکت های خصوصی با دریافت جواز ساخت به ساختن بزرگراه ها مبادرت می ورزیدند.آن ها مسیرهای جدیدی ساختند یا به موازات جاده های قبلی مسیرهای تازه ای به وجود آوردند تا حمل و نقل جاده ای توان برآورده کردن نیازهای اقتصادی و تبادلات تجاری را داشته باشد.با ابداع اساس جاده توسط آمریکایی ها،میزان اصطکاک و مقاومت جاده در برابر چرخ خودروها به نحو چشمگیری کاهش یافت و مشکل ایجاد گل و لای در مسیر جاده تقلیل پیدا کرد. پیشرفت دیگر،توانایی کاهش شیب جاده در مسیرهای صعب العبور بود ،تا حیوانات بارکش بتوانند مقدار بار سنگین تری را جابجا کنند.
در اوایل قرن 19 حمل و نقل آبی در رودخانه و کانال ها توانایی جابجایی کالاهای زراعی بسیاری را در بخش وسیعی از آمریکا(میان کوه های آپالاچ و رودخانه ی می سی سی پی) فراهم می کرد.با این حال مسیرهای کوتاه تر کوهستانی مزایای بیشتری داشتند.با رونق گرفتن کشاورزی تقاضای زیادی در سواحل آتلانتیک برای تولید و وارد نمودن کالاهای زراعی به وجود آمد.سود تجاری در شرق به سرعت باعث جلب توجه سوداگران به این بازار جدید شد.به همین خاطر رقابت زیادی میان تاجران شهرهای نیویورک ،فیلادلفیا و بالتیمور ایجاد شد.و بحث زیادی بر سر راه ها و وسایل ارزانتر برای حمل و نقل صورت گرفت.کشاورزهای ساکن در غرب آمریکا بیشتر به جابجایی کالاهای خود از طریق مسیرهای آبی تمایل داشتند،به این دلیل که هزینه ی حمل و نقل آبی برای آن ها یک سوم کمتر از هزینه ی حمل و نقل در مناطق کوهستانی می شد.همچنین کشاورزان پنبه در ایالت های ساحلی با ایالات واقع در جنوب غربی آمریکا احساس رقابت می نمودند ،به این علت که در جنوب غربی آمریکا رودخانه ها زیاد و قابل کشتیرانی بودند.بدین جهت آن ها برای کاهش هزینه های حمل و نقل نیازمند به ساخت راه های مناسب زمینی بودند.البته درخواست توده ی مردم برای ساخت راه های بهتر تازگی نداشت.تمامی ایالت ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم تمایل به ساخت جاده ها و پل های جدید داشتند.بین سال های 1793 و 1812 ایالت پنسیلوانیا به پنجاه و پنج شرکت راهسازی امتیاز کار اعطا کرد ،ایالات دیگر نیز به نوبه ی خود به شرکت های راهسازی متعددی مجوز فعالیت دادند.شرکت های خصوصی سرمایه گذاری های گسترده ای برای پیشرفت ارتباطات در امتداد کرانه ی دریا نمودند.در سال 1815با افتتاح جاده و پل های جدید میان بوستون و واشنگتون ،مدت زمان سفر میان این دو منطقه به چهار و یک چهارم روز کاهش یافت.با این حال میزان مشکلات حمل ونقل بسیار زیاد بود اما این موضوع باعث نشد که دولت های ایالتی و شرکت های خصوصی از توسعه ی تجارت داخلی منصرف شوند. در سال 1807 آلبرت گالاتین ایده ی ساخت یک سیستم آبراهه ی پیچیده برای اتصال شرق و غرب آمریکا را پیشنهاد داد و هزینه ی ساخت آن را چیزی حدود بیست میلیون دلار برآورد کرد.
حمایتی از این طرح صورت نگرفت. با این حال در زمان ریاست جمهوری جفرسون در سال 1808 درصدی از عایدات فروش زمین در اوهایو به ساخت یک پروژه ی راهسازی ملی اختصاص یافت.برای ساخت چنین راهی از ایالاتی که این راه از آن ها عبور می کرد جلب رضایت شد.در 1818 راه مذکور افتتاح شد.این راه از کامبرلند آغاز می شد ،از مریلند،ویلینگ عبور می کر و تا ویرجینیای غربی امتداد می یافت.با انتخاب پرزیدنت آدامز به ریاست جمهوری آمریکا مهمترین پیغام و شعار او به کنگره نه تنها تاسیس راه ها و کانال های جدید بود بلکه او از ساخت رصدخانه ها و دانشگاه های ملی نیز حمایت کرد.
پیشرفت در روسازی راه ها:
بسیاری از روش ها در طی قرون متمادی برای جلوگیری از شستن راه توسط جریان آب،باتلاقی شدن راه و کاهش گرد و خاک در طول مسیرابداع شده است.از جمله ی این روش ها می توان به سنگفرش کردن جاده ها یا پوشاندن سطح جاده با چوب اشاره کرد.
خیابان های آسفالته  در اواخر قرن 19 در شهرهایی مانند پاریس رواج یافت.در اوایل قرن 20 تکنولوژی ساخت خیابان های آسفالته و بتنی،به خارج از شهر ها و در ساخت جاده ها نیز منتقل شد.در ضمن دوچرخه سواران از حامیان اصلی جنبش تاسیس جاده های با کیفیت بودند.دوچرخه سواری یکی از تفریحات بسیار رایج در میان قشر متوسط و مرفه شهروندان قرن نوزدهم بود.
گذری بر تاریخچه راه و راهسازی در ایران
کاروانسراها یادگاری از تاریخ چند هزار ساله راهسازی ایران هزاران سال است که انــسان ها در این سرزمین زندگی می کنند. انسان ها در روزگاران دور نمی توانستند بی دغدغه در راهی قدم گذارند که سخت، ناامن و ناهموار بود.
آنها از کویرهای سخت می گذشتند و در کوهستان های صعب العبور قدم برمی داشتند اما با این همه برای گذران زندگی بر همه این مشکلات فائق می آمدند. راه و راهسازی در میان ایرانیان چه در دوران باستان و چه دوره های پس از آن همواره یک ضرورت اجتناب ناپذیر تلقی شده است. بر همین اساس باید علل گرایش ایرانیان را به راه سازی و به تبع آن توسعه و افزایش مهارت آنها در این بخش تا اندازه زیادی ناشی از شرایط و ویژگی های حاکم بر سرزمین ایران دانست.
ایران کشوری نیمه خشک است و بارندگی در آن بسیار اندک. آبادی ها و شهرها در فــلات ایران از یکدیگر دورند. ایرانیان برای پیوند این آبادی های دور از هم تلاش های سازمان یافته بسیاری را در حوزه راه سازی انجام دادند و بر همین اساس بود که در دوره هخامنی به دلیل اهمیت راه سازی سازمانی مستقل در این زمینه مسئولیت داشته و فعالیت می کرده است.
ایرانیان در راه سازی از تجربه رومیان بسیار سود بردند. رومیان برای نگهداری امپراتوری خود راه های خوبی ساختند که هنوز نیز این راه ها به عنوان راه های باستانی پا برجا هستند.
رومیان بستر راه را در حدود یک متر می کندند و از پایین به بالا یک لایه سی سـانتی متری بالاشه سنگ و ملات و روی آن لایه ای به ضخامت نزدیک به 25 متر با پاره سنگ، قلوه سنگ می ساختند روی لایه دوم نیز لایه دیگری پایین و خرده سنگ به درستی خندق یا گرد و قرار می گرفت و لایه نهایی راه را لایه ای به ضخامت 20 سانتی متر شن و ماسه تشکیل می داد. ایرانیان نیز از این شیوه برای راه سازی استفاده کردند اگر چه در دوره ساسانی اغلــب راه های احداث شده در ایران با اهداف تجاری و درآمدزایی انجام می شد، اما روند راه سازی پس از ورود اسلام به ایران تغییرات بسیاری به خود دید.
در دین اسلام، هر فرد مسلمان مکلف در صورتی که مستطیع باشد، باید به زیارت خانه خدا برود. به همین دلیل لازم است راهی برای عبور زائران خانه خدا ساخته شود. در زمان خلافت عباسیان بغداد به لحاظ پایتخت بودن و مکه به لحاظ قداست و انجام مناسک حج در وضـعی قرار داشتند که می بایستی راهی برای ورود به آنها ساخته شود. زیارت خانه خدا در پرتو احـداث راه ها آسان شد و مسافرتی که از سرزمین های شرق به حجاز می رفتند، از دجله گذشته و از راه هایی که احداث آنها را اعراب از ایرانی ها فرا گرفته بودند، عبور می کردند. معروف ترین شاه راه آن زمان راه بزرگ خراسان بود که به شرق می رفت و بغداد را به شهرهای ماوراء النهر تا حوالی چین، متصل می کرد. این راه از دروازه خراسان در خاور بغداد شروع می شد و از صحرا و پل های مستحکمی که بر رودها ساخته بودند، عبور می کرد تا به «حلوان» و از آن جــا به کوه های ایران می رسید. این راه از شهرهای بزرگ و کوچکی در جهان عبور می کرد و در حال حاضر نیز شاه راه بزرگ خراسان همچنان هم راه پستی و چاپاری ایران است و امروز تهران، نزدیک ری، نقطه مرکزی این شاه راه شده است.
پس از انقراض خلافت عباسیان، چون شهر سلطانیه رونق یافت، مسیر جاده ها تغییر کرد. اما این تغییرات در مسیر راه های اساسی تاثیر چندانی نداشت. در این دوره راه های مهم بسیاری در سطح کشور ساخته شد. راه های ساخته شده در ایالت خوزستان از جمله راه های مشهور ایـــن زمان بودند.
از اهواز راهی بود که به سمت مغرب به «نهر تیرا» و از آن جا به «واسط» عراق می رفت. راه شمالی اهواز به شوشتر می رسید و از آن جا از جندی شاپور و شوش به سمت مغرب و کوه های لر و از آن جا به گپایگان و اصفهان می رفت.
 

کلمات کلیدی مرتبط:
نحوه راهسازی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx ,بخشی از مطلب , , ,رومی ها در راهسازی ,با ظهور امپراطوری رم ،نیاز به جابجایی سریع ارتش رم از یک منطقه به منطقه ی دیگر کاملا احساس می شد در حالی که راه های موجود اکثرا گل آلود بودند و همین موضوع باعث تاخیرهای بسیار زیادی در جابجایی توده های,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهای مقاوم سازی در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقایسه رفتار قاب فولادی با مهاربندی ضد کمانش و مهاربندی معمولی,pptx
  • safaii safaii
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 100   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx

بخشی از مطلب


بافت های ارزشمند و تاریخی:
بافت های تاریخی شهر ایران عموماً از یک ساختار هماهنگ با با هندسه ای نشات گرفته از ارگانیسم زندگی شکل می یابند، محور خطی بازار با فضاهای باز و همچنین قرارگیری مراکز مهم و مذهبی و دولتی در کنار آن، همراه با محلات کوچک و بزرگ مسکونی ساختار قدیمی شهر ایران را تشکیل داده است . شکل خطی و پیوسته کالبدی شهر، امکانی برای رشد و توسعه مناسب و همگن ایجاد می کند.
در اکثر شهرها با ورود ماشین، ساختار قدیمی شهر دستخوش تغییرات اساسی شده است. همچنین با گسستن ساختار قدیمی شهر دسترسی به محلات و راسته های بازار از هم گسیخته و هیچ تدبیر و اقدام ویژه ای به عمل نیامده است.
بدین سبب اولین ویژگی که سبب فرسودگی بافت تاریخی شهر می شود، نبود نفوذ و دسترسی مناسب شهری به درون بافت است. دومین ویژگی که سبب آسیب دیدگی بافت می شود از بین رفتن تناسب کاربری هاست. رشد فضاهای صنعتی و از بین رفتن کیفیت خانه های مسکونی هم جدار آن و همچنین نفوذ کاربری تجاری در بافت مسکونی اطراف بازار و همچنین استفاده از کاربری مسکونی برای انبار و کارگاه و... سبب کاهش ارزش بافت مسکونی می شود و در نتیجه ساکنان قدیمی و بومی منطقه را رها کرده و جایگزین آنها طیف متنوعی از مهاجران از شهرها و روستاهای اطراف با درآمد کم می شود.
یکی از راهکارهای حفظ بافت ارزشمند تاریخی، توسعه فضای گردشگری و فرهنگی در مجاورت آن است. با این تدبیر ارزش سکونتی منطقه حفظ می شود و اجتماع اشتیاق بیشتری برای زندگی در این بافت از خود نشان می دهد. نمونه این راهکارها را در شهرهای اروپایی نظیر پاریس، فلورانس، رم و... بسیار دیده می شود.
عامل دوم فرسودگی بافت تاریخی آلودگی است. به دلیل تمرکز فضاهای تجاری و کارگاهی و احداث انواع پایانه ها و انبارها و تردد بیش از حد اتومبیل آلودگی هوا و آلودگی صوتی ایجاد می شود.
برای احیای باباز زنده سازی بافت تاریخی پیشنهاد می شود که تردد اتومبیل شخصی و سواری محدود و حمل و نقل عمومی افزایش یابد. راههای دسترسی درون بافت برای خدمات رسانی مناسب شهری تصحیح شود، ساماندهی کاربری درون بافت شهری با در نظر داشتن اینکه صدمه ای به بافت مسکونی نزند، انجام شود و افزایش ارزش های سکونتی و ایجاد نکات مثبت در بافت جهت بالا بوردن حس ماندگاری انجام شود.
2-1-1-2- بافت های شهری گران
در این گونه بافت ها به سبب گرانی، تنوع کاربری وجود ندارد. مانند یک خیابان که سراسر دارای مغازه ها و مراکز تجاری لوکس است وجود کاربری هایی چون هتل، رستوران و مجموعه های مسکونی گران قیمت سبب کاشتن تنوع کاربری و در نهایت عدم نوسازی می شود.
2-1-1-3- بافت های شهری ارزان قیمت:
در این بافت معمولاً از طریق ساخت و ساز غیر قانونی رد حاشیه شهر ها شکل می گیرد. نوع دیگر ساخت و ساز توسط ارگانهایی با عنوان مسکن حداقل یا مسکن ارزان قیمت، مجموعه هایی شکل می گیرد که از همان ابتدا فرسوده و ناکارآمد هستند.
این بافت ها به علت ریزدانه بودن و کمبود فضاهای خدماتی و فضاهای سبز عمومی دچار مشکلاتی هستند، چاره ای جز دخالت هستیم در بافت و یافتن راههایی برای باز زنده سازی و احیای مجدد فضای فضا وجود ندارد.
2-1-1-4- بافت های قدیمی و کهنه
وقتی انگیزه ساکنان برای احیا و حفظ بافت از بین می رود بافت فرسوده و کهنه می شود. در این صورت ساکنان مهاجرت کرده و اقشار بی بضاعت جایگزین آنها می شوند.
رشد و گسترش بازار قدیمی شهر که زمانی حرکت ازگانیک رشد شهر را شکل می داد، اکنون به امتدادی از مجموعه های تجاری، انبار و... تبدیل شده است که باعث ازدحام و شلوغی بافت همچنین فقدان فضای سبز و تردد سواریها می شود.
 
2-1-1-5- بافت های شهری با کاربری های ناموزون:
اولین کاربری که ناهماهنگ بافت شهری به نظر می رسد صنایع آلوده کننده هستند، اما ناهماهنگی و ناموزونی صرفاً از این بعد نیست لیکن ناهماهنگی هندسی، و انتشار انواع آلودگی نیز پدید آورنده ناسازگاری هستند.
پایانه ها، مراکز بزرگ اداری، بیمارستان ها، صنایع بزرگ، ... دیگر کاربری های فرامنطقه ای که وجودشان در شهر با توده ساختمانی عظیم همراه است و حجم ترافیک و تردد بسیار مسافران را به شهر تحمیل می کند و هم مشکلاتی در بافت مسکونی ایجاد می کند.
این گونه کاربری باید به شیوه منطقی چه در درون شهر یا بیرون شهر ساماندهی شود. در درون شهر به نظر می رسد اگر در اطراف آن تنوع کاربری های تلطیف کننده بافت در نظر گرفته شود، نتایج مناسبتری حاصل می شود. اما ساماندهی آنها در خارج شهر باید با در نظر گرفتن دسترسی مناسب و برقراری تعامل لازم بین بافت شهری و این گونه کاربریها به نتایج مطلوب برسند.
2-1-1-6- بافت های تحت تاثیر نقصان زیر ساخت های شهری:
کمبود زیر ساخت های شهری نظیر آب، برق، گاز، تلفن، دفع آب های سطحی و ... سبب ایجاد بافت فرسوده می شود.
همین طور عبور نامناسب این خدمات از میان بافت شهری سبب ناکارآمدی محیط زندگی می شود. عبور بزرگراه، اتوبان، دکل برق، کابل هوایی، کانال و آبروهای مناسب و... سبب ایجاد انواع آلودگی و کاهش شاخص های بهداشت و سلامت جسم و روح ساکنان شده و تاثیر بسزایی در نزول سطح کیفی پهنه شهری خواهد داشت.
توجه به این مطلب مهم است که فرسودگی بافت شهری از درون خود بافت پدید می آید و هر بافت نوساز هم می تواند ریشه های فرسودگی و ناسازگاری را از همان ابتدا در درون خود داشته باشد.
لذا شناخت و مطالعه مایل و مشکلاتی که سبب ایجاد ناسازگاری و فرسودگی در بافت می شود منجر به ذکر راهکارهایی، برای اصلاح و بازسازی بافت های موجود و پیشگیری از این بافت های مساله دار می شود.
2-1-2- علل فرسودگی در بافت ها
جاذبه های شهری با افزایش جمعیت آن گسترش می یابد. انواع جاذبه های مختلف مردم را اقصی نقاط به سوی شهر جذب می کند در کلان شهر به سبب توزیع نامتعادل امکانات، ثروت و قدرت، ... در کشور، توان جذب افزایش می یابد.
بافت های فرسوده شهری تصوری از بافت های قدیمی شهر که به دلایلی احیاء و باز زنده سازی نشده را در ذهن ایجاد می کند این ذهنیت از بافت های فرسوده که بیشتر کهنگی بافت را نمایان می کند، مانعی برای تعریف جامعی از بافت های شهری مشکل دار که نوسازی درون آن ها کاسته شده و در نهایت رو به فرسودگی نهاده اند می شوند.
بافت هایی از شهر که دچار فرسودگی می شوند سبب آسیب رساندن به کل تقسیم شهر می شوند و برعکس مسایلی که سرچشمه بیماری هستند، باعث ایجاد بافت فرسوده در شهر می شوند.
آسیب شناسی شهری و شناسایی بافت های فرسوده از یک سو و شناسایی ریشه های ایجاد بافت های فرسوده از سوی دیگر سبب یافتن راه حلی برای کاهش بافت های مساله دارد در شهر می شوند. بافت های مساله دار شهری عبارتند از بافت های شهری که وجود عوامل مختلف در آن سبب کاهش ارزش کیفی و کمی زندگی انسان می شود. و با پایین آمدن ارزش های سکونتی- نوسازی و احیای بافت انجام نشده و ساکنان کم کم مهاجرت می کنند.
با مطالعه و مشاهده عناصر درون بافت های فرسوده و مشکل دار، عوامل مشترک در میان آنها در زمینه عناصر کالبدی یافت می شوند؛ پیوند با شهر و شکل آن؛ نفوذپذیری: شبکه دسترسی و خدمات رسانی عمومی به هر مجموعه شهری یا بلوک مسکونی و همین طور فضاهای سبز و باز عمومی از اجزایی هستند که در ارزش کیفی بافت موثرند. همین طور تراکم بافت، دانه بندی، یا میانگین تفکیک اراضی به خصوص بلوک های مسکونی و همینطور نسبت توده به فضا در بافت شهر ایفای نقش می کند، میانگین نسبت های توزیعی فضا و دانه بندی کاربری های مختلف و همجوار، نحوه تاثیر پذیری بافت از مرفولوژی و عوارض زمین عناصری موثر در پهنه شهری هستند.
نگرش گذشته در مورد جدا سازی عناصر، و فعالیت های درون بافت مانند کار و سکونت سبب ایجاد شهرهایی که مناطق جداسازی شده و منفک از هم داشتند شد که اثرات سوء آن بر زندگی امروز هم نمایان شده است. پس از آن اساس و پایه این تفکر وزن بندی و تفکیک کاربری ها از هم زیر سوال رفت و مساله تداخل و تنوع دانه بندی بافت شهری مرح شد.
فضاهای چند عملکردی، مسکونی، گردشگری، کار و... سبب ایجاد تعاملات اجتماعی در پهنه شهری شد از این رو تنوع کاربری، پیوند و ارتباط اجتماعی فضایی بین عملکرد شهری یکی از شاخص های عملکردی پهنه شهری کارآمد است, نبود آن سبب مساله دارشدن بافت می شود.
از دیگر مسائلی که سبب ناکار آمدی بافت شهری می شود، آلودگی آب، هوا، زمین و... است. که سبب کاهش ارزش کیفی زندگی و آسایش ساکنان شد و روند رشد و توسعه بافت شهری را متوقف ساخته و درصد مهاجرت از آن پهنه شهری را افزایش داده و در نهایت توقف نوسازی و فرسودگی بافت را به همراه می آورد. جمع آوری نامناسب زباله و پخش شدن فاضلاب در زمین، موجود ازدیاد انواع آلودگی شد، و شیوع انواع بیماریهای مختلف را به همراه دارد.
آلودگی صوتی نیز بهداشت و سلامت روح و جسم ساکنان را تحت تاثیر قرار داده، سبب کاهش ارزش کیفی و کمی زندگی در آن بافت می شود. اگر مسائل و مشکلات بافت با راهکارهای جمعی حل نشود، ساکنان به فکر حل مشکل خود به صورت شخصی افتاده در غیر اینصورت ترجیح به ترک آن ناحیه می دهند. هر یک از موارد ذکر شده در شرایط اقتصادی، اجتماعی بافت اثر می گذارند و از آن تاثیر می پذیرند: ترکیب اجتماعی، اشکال خانوار، تراکم جمعیت و ... درآمد و شغل انواع فعالیت های تولیدی و خدماتی از جمله عواملی هستند که بر شکل گیری و محتوای بافت شهری تاثیر می گذارند. ایجاد میانگین ارزش متوسط زندگی برای ساکنان در شهر، تقسیم عادلانه فضای سبز و باز عمومی میان طبقات مختلف اجتماعی شهر، ساماندهی بافت هایی با فعالیت های تولیدی و صنعتی کم ارزش تر در شهر، توزیع مناسب خدمات شهری و امکان دسترسی و استفاده از آن در تمام شهر، سبب جاری شدن زندگی در پهنه شهری می شود.
جداسازی و تفکیک بافت های شهری با توجه به سطوح درآمد، سبب توقف ساخت و ساز در یک منطقه و افزایش تراکم بیش از حد در منطقه دیگر شده و این هر دو موجبات مشکل دار شدن بافت های شهری را فراهم خواهد آورد.
بافت های شهری با توجه به موارد یاد شده تعدد بسیاری از بعد ناکارآمدی و مشکل ساز بودن دارند، تشخیص و تعیین شاهص هایی که باعث فرسودگی یک بافت می شوند. خود راهنمایی جهت شناخت تعیین شرایطی که موجب آسیب دیدگی بافت های شهری می شوند، است. با تقسیم بندی انواع بافت های مساله دار که فرسوده شده اند یا از ابتدا فرسوده بوده اند و یا خطر فرسودگی آنها را تهدید می کند به کمک عناصر و مشخصه های تعیین شده، راهبردهای مواجه با بافت های ناکارآمد و آسیب پذیر و همین طور راهبردهای پیش گیری از بروز شرایطی که چنین بافت هایی در طول زمان ایجاد شوند، پیش روی قرار می گیرد.

 

کلمات کلیدی مرتبط:
مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx ,بخشی از مطلب , , ,بافت های ارزشمند و تاریخی: ,بافت های تاریخی شهر ایران عموماً از یک ساختار هماهنگ با با هندسه ای نشات گرفته از ارگانیسم زندگی شکل می یابند، محور خطی بازار با فضاها,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهای مقاوم سازی در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقایسه رفتار قاب فولادی با مهاربندی ضد کمانش و مهاربندی معمولی,pptx
 
  • safaii safaii
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx

بخشی از مطلب

هندسه
    مورد بسیار مهم در درک معماری‏های شرق،ایران وتمدن‏های زیر پوشش فلسفه و فرهنگ اسلامی، نحوه برخورد با مقوله هندسه در بیان افکار و اندیشه‏هاست. بدون شک‏زبان بیان معماری‏های جهان بر هندسه استوار است و از طریق روابط آن می‏توان کلیت کالبدی را آشکار کرد.
    اما بحث ما تفاوت هندسه منشعب از جهان‏بینی فرهنگی کشورهای شرقی است. در هنر و معماری اسلامی هندسه دارای اهمیت و مفهوم ویژه است و گسترش خود را در فلسفه و راه‏حیات می‏جوید و تجلیگاه افکار الهی و عقلانی و ادراک جهان هستی است.
    در هندسه این سرزمین بحث علم و رشد ریاضی اعداد و ترکیبات پیچیده جبر همراه با حس شهودی بوده است واین دو که تکمیل‏کننده آثار هنری محسوب می‏شوند جدایی‏ناپذیری هنر (حس)و علم(عقل) را در تمدن‎‏های غنی و در جهان اسلام نشان می‏دهند. جالب توجه این است که با مطالعه آثار و افکار افلاطون درمی‏یابیم که او دریافت علمی را بدون پشتوانه‏های شهودی ناقص می‏پندارد و بحث عرفان در علم اعداد در غرب بعد شهودی به فراموشی سپرده شده و کلیه استدلال‏ها در چارچوب جدول‏ها دقیق دنبال می‏شوند. عجیب اینجاست که علم در طول تاریخ سعی کرده است رازها و ناشناخته‏ها را کشف کند ولی هنگامی که به این امر دست یافته است روش‏هایی تفکر شهود را که موجب کشف پدیده‏ها شده است از یاد برده است. شکاف میان علم و هنر جداشدن تحلیل‏های مکمل را موجب می‏شود وهر چند در یک جهت می‏توان به شناخت رسیده ولی در عمق مسأله ،خطر از دست‏دادن وحدت وکلیت ادراک باقی می‏ماند.
    چرا وقتی دربارة هوش صحبت می‏شود فقط  هوش عقلانی مطرح می‏شود و هوش ایمانی از این مقوله خارج می‏گردد. در حالی که هوش اساسی بیداری هوش دل است. مطالعه آثار محققان ایرانی در ادراک روابط طبیعی و مادی نشانگر نحوه برخورد شهودی ایشان در تکمیل استدلال علمی است.
    هندسه‏ای که بر پایه این نگرش به وجود آمده است از پیچیدگی و ترکیباتی بهره‏مند است که بسیاری از محققان غرب در اثر نوعی از بدفهمی آن را مغشوش یا ابتدایی و فاقد اعتبار دانسته‏اند.
    امروز می‏دانیم که هندسه در ترکیبات عالی خود از روش همدلی و ارتباط بهره‏مند است و پژواک‏های شکلی گاه به صورت اشکالی پنهان حضور خود را مشخص و آشکار کرده‏اند. یکی از بهترین نمونه‏های این نوع هندسه(هندسه همدلی)ساختمان هشت‏بهشت اصفهان است که قبلاً برخی از ویژگی‏های آن توضیح داده شده است.
هندسه ساختمان هشت‏بهشت در سه سطح متفاوت رشد می‏کند:

- حرکت افقی از آب‏نما،پله ایوان،اتاق‏های میانه و فضای مرکزی.
- حرکت عمودی که پیوند کف را با تحولات سه بعدی و دگرگونی‏های ارتفاعی که اوج آن در مرکز قرار می‏گیرد با سقف تأمین می‏کند.
-هندسه‏ای که حاصل برخورد سطوح افقی و عمودی است که حاوی گشایش‏های نوری در اتصال احجام و از ورای کالبد می‏باشد.
   
     در ساختمان هشت‏بهشت احساس کلیت و وحدت هندسی در سه رده مذکور به خوبی قابل دریافت است. برش‏هایی از کالبد توپر در همجواری با شکاف‏های گشوده شده به سوی نور و طبیعت نتیجه ترکیبی است که در آن کثرت و تنوع عناصر در آمیزش با سایه و روشن‏های نوری،احساس کامل یک هندسه منسجم را متظاهر می‏کنند.
    نمونه دیگر پیوند هندسی عناصر در سطوح افقی و عمودی و ترکیب فضاهای پروخالی در ساختمان چهل‏ستون مشهود است. نقطه تمایز چهل‏ستون در این است که فضای اصلی آن ایوانی مرکزی است که محل همایش خطوط و انتقال بخش‏های باز،نیمه‏باز و بسته می‏باشد.
    کیت کرشلو،کسی که بیشتر عمر خود را صرف کشف روابط اجزاء طی کرده است در یکی از آخرین مقالات خود دربارة عمق زیبایی ریاضیات می‏نویسد که از طریق ادراک زیبایی علم و اعداد ریاضی و خطوط هندسی می‏توان به مراحل والای شناخت ایمان و شهود رسید. در اینجا مفهوم گسترده‏تری را در این جمله خلاصه می‏کنیم: پیچیدگی در کثرت در قابلیت‏های ترکیبی پنهان و بازگشت به وحدت و مرکزیت صورت گسترده.
    هندسه معماری ایران از این قانون پیروی می‏کند و استواری این هندسه در تفکری راه‏یافته که در آن بیهودگی و یا پراکندگی وجود نداشته است. قرینه‏سازی،اوج یک تفکر استوار است که با احکام و دستورالعمل‏های روشن و با آهنگی منظم به جلو می‏رود. تکرار حساب‏شده ستون‏ها و فضاها در سلسله مراتب تکمیلی خود تکرار زمزمه‏های حقیقت جاویدان است.
      معماری در بخش دریافت وجودی خود (احساس و ادراک انسان از معماری)نیاز به مقدماتی دارد که هندسه از طریق جای‏گذاری تناسبات کوچک و بزرگ نسبت به مکان ومرکز معین ضمن رشد اعداد آن را فراهم می‏کند. در خانه سنتی حرکت‏ها و نفوذها از بیرون به داخل فقط یک حقیقت فرهنگی نیست بلکه از ورودی تا حیاط مرکزی نشانه‏های آماده‏سازی دریافت صحیح از جوهر و مکان اصلی خانه را نیز به همراه دارد. عبور از کوچه و خیابان به بهشتی طراحی شده، دارای کلیه آرمان‏های طبیعی و ماوراءطبیعی است وبرداشت از این گونه فضاها با سهل‏انگاری هرگز میسر نبوده است.
    طراحی هندسی ایرانی بر خلاف چیزی که برخی از معماران غربی مدت‏های طولانی سعی در ابراز آن کرده‏اند فقط از عملکردهای مادی و بوم‏شناسی تبعیت نمی‏کند. اشارات والای دیگر نیز دربردارد  که بدیهی است چنانچه موقعیت‏ ذهنی و فرهنگی لازم برای ادراک آن‏ها را از بیننده سلب کنیم هرگز قادر به رؤیت و دریافت این غنا و ترکیب حساب‏شده-اقلیمی-فرهنگی نخواهیم بود.

شفافیت و تداوم
   
     نقطه مقابل مفهوم فضای بسته و تمام‏شده ،مفهوم شفافیت و تداوم قرار دارد،در چنین فضایی،مسیر حرکت انسان و یا نگاه او در تداومی پیوسته صورت می‏گیرد،به طوری که گشایش‏های فضایی در خطوط افقی و عمودی موجب شفافیت(transparency)درلابه‏لای دیوارها و ستون‏ها می‏گردد که دورنما و منظر نهایی در افقی لایتناهی و مستهیل،مجدداً جان و جلوه تازه به خود می‏گیرد.
    به مفهوم سلسله مراتب(hierarchy)مفهوم تداوم(continuity) برای تشریح مفهوم اصل معماری ایران تلقی صحیحی محسوب می‏شود.
    تداوم به کوچکی و بزرگی فضا ارتباطی ندارد و انسان پیوندی است که با زنجیره ادراکی و با بهره‏گیری از حساسیتی فطری ،مجموعه‏ای پیچیده را مورد توجه قرار داده و سپس عناصر گوناگون پراکنده آن را در حوزه نهایی دریافت‏های خویش جمع‏آورده و نهایتاً درک فضایی و پیام مستتر آن را در می‏یابد.
    در لابه‏لای بدنه بناهای معماری ایران،فضا هیچ‏گاه با قاطعیت مشخص نمی‏شود وابهام ترکیبات پیچیده آن به دلیل غنابخشیدن به منظره‏ای است که نمی‏توان آن را در قالب محدود و تمامیت یافته تفسیر کرد. این فضا حامل پیام از پدیده‏ای است که پدیده  دیگری در درون خود دارد و حرکت به سوی آن،حرکتی به سوی بخش دیگر فضا است با کلیت و جامعیتی گسترده.
    در بیان اصل سلسله مراتب و مفهوم پرده‏های وصل‏دهنده (sequence)،یکی از خصوصیات معماری ایران برقراری تداوم مکانی می‏باشد. پرده‏های فضایی،شروع و مقدمات آشکار ویژه‏ای را مشخص می‏نماید و اوج آن زمانی است که احوالات درون‏گرایانه به دلیل پشت سر گذاشتن مسیر و زمان به دریافت کاملی از یک حس باطنی در این عبور فضایی رسیده باشد.
    مقدمات ،در مسیر تحول فضا به فضای عبور از مکان‏های شکل‏دهنده کل بنا مربوط می‏شود که فضای مرکزی جوهر و هسته اصلی آن است.این آمادگی متأثر از حرکت ،زمان ،نور و تنوع حجمی حاصل ،ایجاد می‏شود.    
    با استفاده از هندسه کثرت‏گرا که همانند طبیعت از مجموعه‏ای سطوح و نقاط درهم تشکیل شده است،ادامه و تداوم فضایی،پیوند خود را در ارتباط با مرکز ثقل خود همچنان حفظ می‏نماید.
    هندسه2و3بعدی تشکیل‏دهنده این معماری،به دلیل تداوم نیروهای متکی بر محورهای پیچیده در تقابل مکانی،نگاه و مسیر را از طریق شفافیت منظر،تنظیم و تعریف می‏کند.


راز و ابهام
   
           احساس عظمت معنوی در کمال سادگی و خلوص در تشکیل و ترکیب ابنیه ایران مدنظر قرار داشته و سادگی ترکیبات این هندسه پایه ولی غنی موجب پیدایش ساختمان‏هایی شده است که پیام آن با درک ویژه حسی قابل دریافت است و توأم با کلیتی است که کمال خود را در منظر و تصویری کامل القا می‏نماید.
    مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان از همین ویژگی عالی برخودار است و تغییر محور قبله از طریق محور ورودی دارای دو خط ترسیمی است که مرکز آن می‏تواند در مرکز حیاط درونی زیر مدرسه طلاب قرار گیرد. آشنایی با آرمان‏های اسلام و ظرافت پیام قبله و نماز موجب کشف کلیت فضایی این مسجد در مدرسه است که از ورودی به صحن اصلی با تغییر سطوح کاربردی،اقلیمی و فرهنگی نمونه خوبی از مهارت سازندگان می‏باشد. البته در دورانی بسیار پیشتر از دوره قاجار،ساختمانی که تمام این مفاهیم ترکیبی مرکزیت ، قبله،شمال،ورودی و حدود قرارگیری عناصر معماری را دارا بوده است،مسجد تاریخانه دامغان می‏‎باشد.
    این بنای کاملاً ساده و بدون هیچ‏گونه تزئینات،انسجام خود را از طریق ستون‏های سنگین استوانه‏ای تأمین نموده است که بر روی آن‏ها،طاق‏های بیضی شکل به طریقی نشسته‏اند که آهنگ حرکت خاص محوری را با شدت کمال و عظمت القا می‏کنند.
    ستون‏های استوانه‏ای شکل بسیار قطور،فواصل این ستون‏ها،ارتفاع کلی بنا،حرکت قوس‏ها که در منظرهای زمانی فقط بخشی از آن‏ها قابل رؤیت است،حکایت همان داستان عجیب پررمز و راز معماری ایرانی است که با ساده‏ترین عناصر و مصالح در زمینی منظم آثاری به وجود می‏آید که راز و ابهام آن در برابر دنبال شده،انسان را به تفکری مجدد وامی‏دارد تا به حضور خود در زمین و نشانه‏های سایه و روشن از تمثیل ازلی آخرت و آسمان بیندیشد.

تعادل موزون/توازن حساس
     
          در معماری تعادلی موزون بین ساختمان و محیط طبیعی آشکار است و همانند یکی از موجودات با آن همنفسی و همدلی صورت گرفته است.
    حس و دانش عمیق به وجودآورندگان آثار معماری آن دوران موجب می‏شد که عناصر کالبدی در مکان و جای خود،حضور خویش را مشخص نمایند و کاربرد هر کدام پاسخی باشد به محیط.
    در ایران ،غیر از مناطق مرطوب و بارانی شمال وغیر از برخی مناطق خاص جنوبی،با سرزمین نسبتاً خشک و گاهی کویری مواجه هستیم که از لحاظ اقلیمی دو تمهید ویژه را مطرح می‏کند:یکی حفاظت در برابر گرما و حرارت و دیگری به وجود آوردن خنکی،جریان هوا،دریافت و حفظ آب.
بسیاری از عناصر معماری سنتی شهرهای کویری دلیل وجودی خود را در مقابله با یک اقلیم سخت به دست می‏آورند،همانند گنبد که زمان و سطح تابش آفتاب بر روی آن موجب می‏شود که همیشه قسمتی از آن در سایه قرار گیرد و درداخل این گنبد،حرارت به صورت گردشی از دریچه‏های فوقانی تخلیه و رها شود. نمونه‏های دیگر شامل دیوارهای ضخیم خشتی یا فضاهایی چون تالار،ایران،زیرزمین،سرداب،بادگیرو مانند آن نیز در پیوند ارگانیک با طبیعت شکل یافته‏اند. آیا این حکمت اندکی است که انسان بتواند این قدر ماهرانه با طبیعت همزیستی مسالمت‏آمیز داشته باشد؟
ایوان،یکی از عناصر ویژه معماری ایران که فضایی نیمه‏باز نیمه‏بسته می‏باشد یکی از تهمیدات عالی این نوع نگرش و همزیستی با طبیعت است. غیر از تنظیم منظر در قالب تصویری محاسبه‏شده،حضور ایوان،روشنایی میانه(سایه‏روشن‏ها) را در بر گرفته و حد رابط بین فضای خارجی و داخلی است که در تعدیل و تنظیم کیفیت هوا نیز کاملاً مؤثر است.
        در خانه‏های سنتی،هشتی حد میانه و واسطه‏ای است که تنظیم‏کننده حدود و عرصه‏های قابل رؤیت و دریافت می‏باشد و رابطة دنیای بیرونی هشتی و اندرونی آن،همانند حد مکان‏یابی ایوان بین فضای داخلی و مرکزی است. مطلب قابل تعمق دیگر،شکل ایوان‏ها و تالارها در خانه‏های سنتی است که نسبت به جهات جغرافیایی و زمستان و تابستان شکل‏های ویژه‏ای به خود می‏گیرند ودر حول و حوش خود اتاق‏ها را بهره‏مند می‏سازند.
    همزیستی با اقلیم و محیط،حد مشترک فرهنگ (رفتارها)با طبیعت است. ورودی‏ها با سلسله مراتب ساختمانی تعریف می‏شوند(دروازه،طاق،آستانه،درگاه….)که جواب ودلیل موازی خود را در تنظیم شرایط محیطی به دست می‏آورند. عرصه ورودی مرز و حریم ویژه خود را دارا می‏باشد و همراه با مکث توأم با در امان بودن از گرما و آفتاب است و حرکت‏های ظریف به هشتی یا به فضاهای تقسیم،زمان حس تحولات جوی ودر زمان گذشت و تغییر آرام گرمای بیرون به آسایش و خنکای داخل است. پیوند دریافت فضاو ادراک منظره‏ها وتصاویر،کاملاً در امتزاج با احساس جسمی از گرما،خنکی،حرکت هوا و دستیابی به آب ممکن می‏شود. در درک درست از معماری سنتی منطقه کویری دستیابی به منابع آب بسیار مهم بوده است. در منطقه گرم و خشک بزرگ‏ترین نعمت آب است. آب‏حیات‏بخش که نوشیدن هر قطره آن باشکر همراه بوده،با نگهداری و حفاظت خاص توأم بوده است.
        جستجوی آب‏ها زیرزمینی و به وجودآمدن شبکه قنات‏ها به همین منظور ،تأمین آب حیات و پاکیزگی جسم و روح بوده است. با آب،درخت و گیاه رشد می‏کنند. جلوی بادهای شنی و آلودگی‏های مختلف گرفته می‏شود و آرامش سایه‏های طبیعی مهیا می‏شود. نعمت آب و درخت و گیاه در منطقه کویری همیشه تمثیلی از بهشت بوده است که جوی‏های آب آن در چهارسو در حرکت بوده‏اند. در نتیجه خیلی روشن است که در معماری ایران این بهشت جای و مکان خاصی داشته باشد و به شکلی مرکزی تمام فضاها را بهره‏مند نماید.
        در این فرهنگ،به وجودآوردن و پیدایش باغ‏ها از اهمیتی ویژه برخودار است و هر گاه ساختمان یا کوشکی نیز مطرح بوده است نفوذ و حضور همه جانبه آب و طبیعت در آن‏ها امری اساسی تلقی شده است.
        پیدایش باغ‏های ایرانی به منظور به وجودآوردن و حفظ قسمتی از طبیعت حیات‏بخش است. تکه زمینی در نزدیکی قنات انتخاب می‏شود. درخت و گیاه کاشته می‏شوند ومسیرآب در تمام ابعاد به حرک درمی‏آید تا تمام قسمت‏ها را بهره‏مند کند. تفکر و عبادت در برابر چنان مکانی آرام و خنک،بدون شک از طریق طبیعت و سپس تمثیل بهشت،انسان را در برابر سؤالات اساسی خویش قرار داده و طبیعت و نگاه به این طبیعت دلنواز مقدمه‏ای است جاویدان به پرورش روح و عروج انسان به سوی آسمان.


 

کلمات کلیدی مرتبط:
الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx ,بخشی از مطلب , ,هندسه , مورد بسیار مهم در درک معماری‏های شرق،ایران وتمدن‏های زیر پوشش فلسفه و فرهنگ اسلامی، نحوه برخورد با مقوله هندسه در بیان افکار و اندیشه‏هاست. بدون شک‏زب,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهای مقاوم سازی در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقایسه رفتار قاب فولادی با مهاربندی ضد کمانش و مهاربندی معمولی,pptx
 
  • safaii safaii
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 60   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx


بخشی از مطلب

انواع جرثقیل
لازم به ذکر است که در تمامی جرثقیلها دو موتور حرکت طولی و یک موتور حرکت عرضی بکاربرده میشودکه در حرکت عرضی (بالابر)چون فاصله دو تا چرخنزدیک یکدیگر میباشد در یک طرف کلگی(بر سر شاه تیر یا تیر حمال قرار گرفته وحرکت طولی روی تیر کرین انجام میدهد)متور کار گذاشته میشود و در طرف دیگر حرکت موتور را به صورت تبدیل فولی یا رابط به طرف دیگر کالسکه(ترولی)انتقال داده میشود.که هر دو چرخ حرکت عرضی همزمان حرکت نمایند.
اندازه ونحوه ساخت تمامی جرثقیلها بستگی به محل نصب انها دارد وطراحی انها برحسب بازدید  از محل نصب و نوع تقاضا انجام میشود.
و همچنین از بعضی جرثقیلها که برای کار کردن نیروی در این نوع مکانها مثل پالایشگاهای گاز و کارخانجات مواد اتش زا مثل کارخانه ذوب اهن،از تابلوهای برق ضد انفجار و ضد حرارت استفاده میشود.
حال در اینجا انواع جرثقیلها را نام برده و هر یک از انها را توضیح می دهیم.

انواع جرثقیل
                                                  1:متحرک
جرثقیل بازوئی       
                          2:ثابت
                          1:با یک شاه تیر اصلی
 جرثقیل سقفی
                          2:با دوبل شاه تیر اصلی
                          1:کامل دروازه ای
جرثقیل دروازه ای                                                                                                 
                           2:نیمه دروازه ای



لازم به ذکر است که قبل از توضیح انواع این نوع از جرثقیلها به شرح یکی از انواع جرثقیلها که بیشتر در برجها و اسمان خراشها بکار میرود بپردازیم. البته این نوع از جرثقیل در اروپا بطور کامل ساخته میشود


جرثقیل بازوئی:

 جرثقیل بازوئی یعنی حتما باید به یک ستون عمودی نصب شود .و ممکن است ثابت یا متحرک باشد. که در این شکل جرثقیل بازوئی از نوع متحرک را میبینیمنوع متحرک حول محور خود بنا به نوع کار خود در زاویه های مختلف را می چرخند که حداکثر زاویه قابل چرخش برای این وسیله 360 درجه میباشد هر کدام از اینها مجهز به زنجیرهای بالابر یا طناب مفتولی میباشد ودر ساخت انها معمولا از لوله یا قوطی استفاده میشودکه ابتدا ستون وپل ان بهم اتصال داده میشود وسپس جهت تحمل حمل بار از بالا به صورت مثلث یا همان خرپا تقویت میشود در بعضی از این نوع جرثقیلها حرکت طولی و عرضی نیز وجود دارد و اجزای اصلی  تشکیل دهنده جرثقیلهای بازوئی میتوان :1-پل 2- متور بالابر 3- برق رسان
جرثقیلهای بازوئی معمولا جهت استفاده در جاهای ثابت بکار میروند در واقع جاهایی که برای دسترسی مشکل میباشد .
مثلا در بالای دستگاه های تراش ویا در خط تولید کارخانجات جهت مونتاژ قطعات سبک بکار میرود .
ظرفیت جرثقیل بازوئی از 125کیلوگرم تا به 6300 کیلوگرم میرسد که بنا به نوع محل کار وتناسب کاری این جرقیل با ظرفیتهای متفاوت نصب میگردد.
  ظرفیت بعضی از این جرثقیلها را حتی به 8000       STREETCRANEشرکت        کیلوگرم هم رسانده است.

جرثقیل بازوئی متحرک

 درشکل بالا نیز جرثقیل بازوئی لز نوع ثابت را میبینیم  که این نوع معمولا بر روی یک ستون یا دیوار محکم میشود کار این نوع نیز همانند کار نوع متحرک میباشد تنها تفاوت عمده ان در عدم چرخش ان حول محور خود میباشد که این نوع نیز بنا به تناسب کاری ان در صنعت کاربرد فراوانی را دارد .

 

کلمات کلیدی مرتبط:
جرثقیلها ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx , ,بخشی از مطلب , ,انواع جرثقیل ,لازم به ذکر است که در تمامی جرثقیلها دو موتور حرکت طولی و یک موتور حرکت عرضی بکاربرده میشودکه در حرکت عرضی (بالابر)چون فاصله دو تا چرخنزدیک یکدیگر میباشد در یک طرف کلگی(بر سر شاه تیر یا تیر حمال قرار گرفته وحرکت طو,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهای مقاوم سازی در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقایسه رفتار قاب فولادی با مهاربندی ضد کمانش و مهاربندی معمولی,pptx
  • safaii safaii
پاورپوینت بررسی معماری باشگاه ورزشی تفریحی Poly He در چین

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 27 اسلاید   قیمت: 7000 تومان     تعدادمشاهده  2  

پاورپوینت بررسی معماری باشگاه  ورزشی تفریحی Poly He در چین

بخشی از مطلب
Poly He Clubhouse توسط ZHUBO DESIGN طراحی شده است ، Poly Courtyard در شهر چنشیانگ ، شمال غربی شهرستان Changtai ، Zhangzhou در مجاورت Xiamen واقع شده است. .باشگاه تفریحی Poly He یک پروژه‌ی کم نظیر در استان فوجیان جنوبی است که با هدف افزایش تعامل مردم و بر اساس مواردی مانند هویت منطقه‌ای و سبک معماری چین ساخته شده است. این باشگاه تفریحی با تاثیر پذیری از سنت و فلسفه فرهنگی شهر، به همراه ویژگی های معماری مدرن به ساختمانی تبدیل شده است که می‌تواند یکی از نماد های معماری فوجیان نام بگیرد. الگوهای سنتی، سقف شیب دار و انعکاس ساختمان بر روی آب استخر از اهداف مفهومی طراحی باشگاه محسوب می‌شوند.
مطالعات پروژه باشگاه تفریحی از سه جنبه انجام گرفته است: استخراج  فرم های معماری، طراحی داخلی و مصالح کاربردی ساختمانی. شالوده‌ی پروژه نزدیک به شاهراه اصلی در محور جنوب واقع شده و توسط کوهستانی با سطح آب پایین محصور شده است. ورودی پروژه در ضلع غربی ساختمان می‌باشد که بخشی از فرم ساختمان را تحت تاثیر سبک مدرن قرار داده است. حالت های مختلفی برای طراحی نما و کالبد پروژه امتحان شد تا فرم نهایی معماری و طراحی داخلی، ترکیبی از بهترین تلفیق سنتی و مدرن باشد.
طراحی داخلی و فضا های عملکردی مانند ورودی، مسیرهای ارتباطی و دکوراسیون داخلی به جهت برقراری ارتباط بهتر با زندگی امروزی مردم فوجیان به سبک مدرن طراحی شده‌اند، اما فرم نهایی ساختمان از طریق ترکیب روش های جدید و المان های سنتی خلق شده است. طراحی نمای ساختمان برگرفته از خطوط منحنی ساختمان های شیب دار سنتی است که در مقیاس و حجم بزرگی ساخته شده و تصویر ممتدی را نسبت به فرم های قدیمی تر به نمایش می‌گذارد. قالب حجیم نما به واسطه‌ی الگوهای سنتی، عمق محدوده‌ی ورودی مدرن را تشدید کرده است تا پاسخی مناسب برای حوزه‌ی عملکردی داخلی به شمار رود؛ بنابراین حوزه‌ی فعالیت اصلی باشگاه به عرصه های داخلی اختصاص یافته است.
تلفیق معماری سنتی و مدرن چین در طراحی باشگاه تفریحی Poly He تلفیق معماری سنتی و مدرن چین در طراحی باشگاه تفریحی Poly He تلفیق معماری سنتی و مدرن چین در طراحی باشگاه تفریحی Poly He تلفیق معماری سنتی و مدرن چین در طراحی باشگاه تفریحی Poly He تلفیق معماری سنتی و مدرن چین در طراحی باشگاه تفریحی Poly He
ساختمان باشگاه تفریحی در سه طبقه و بنا به عوامل طبیعی محیط اطراف خود طراحی شده است؛ بنابراین محدوده های داخلی احساسات متناوبی را به مراجعه کنندگان منتقل می کنند. طبقه‌ی همکف به واسطه‌ی فرمت ساده و مدرن خود، چشم اندازهای طبیعی را به نمایش می‌گذارد. محدوده‌ی نیمه باز طبقه‌ی همکف مرزهای داخلی و خارجی را خنثی کرده و مرزی متوسط میان دنیای بیرون و داخل می‌باشد. کافی شاپ و رستوارن نیز در طبقه‌ی همکف که در بخشی از تایپوگرافی زمین پایین تر از سطح خیابان اصلی قرار دارد، طراحی شده‌اند. طبقه‌ی اول به سطح اصلی خیابان و شهر متصل گردیده و به عنوان محدوده‌ی فعالیت های عمومی و عرصه‌ی متصل کننده‌ی کاربری های طبقه همکف و دوم عمل می‌کند. طبقه‌ی دوم زیر سقف قوسی شکل می‌باشد و به عنوان منطقه‌ای آرام برای سرگرمی های فرهنگی است.و....

 
کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,باشگاه ورزشی تفریحی ,Poly He در چین ,پاورپوینت بررسی ,Poly He Clubhouse ,ZHUBO DESIGN ,نمونه موردی باشگاه ورزشی ,نمونه مشابه باشگاه ورزشی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم ماراکانا (جام جهانی 2014)در برزیل
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم کازابلانکا
دانلود بررسی پاورپوینت معماری استادیوم طرح
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم فوتبال موردوویا آرنا ، نمونه موردی خارجی موفق
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری باشگاه ورزشی دشت نور در مازندران
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری پارک و مجموعه ورزشی ویلم الکساندر در هلند
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری استادیوم فوتبال کونیا konya در ترکیه
پاورپوینت بررسی استانداردها و ایمنی دراماکن ورزشی
پاورپوینت بررسی خرابیهای آسفالتی
پاورپوینت بررسی کارکردها، گونه‌های سازه و الگوهای شکلی ورزشگاه
پاورپوینت بررسی مجموعه چند منظوره ورزشی در کوانژو چین اثر معماران شرکت MAD
پاورپوینت بررسی ضوابط ، استانداردها و برنامه فیزیکی استخر سرپوشیده طراحی آن
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم جدید Cote d'Ivoire در ساحل عاج
پاورپوینت بررسی معماری باشگاه ورزشی Yeoville در آفریقای جنوبی توسط استودیو Tsai Design Studio
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه پارک آبی متروپلیتن زاراگوزا اسپانیا
پاورپوینت بررسی طرح مرکز چند منظوره ورزشی کوانگژو
پاورپوینت بررسی طرح مرکز چند منظوره ورزشی در صوفیه بلغارستان
پاورپوینت بررسی معماری باشگاه بدنسازی MAIS FITNESS
پاورپوینت بررسی معماری و طراحی داخلی فضای اقامتی- ورزشی اثر استودیو Lava
پاورپوینت بررسی پاویون المپیک زمستانی اثر آصف خان معمار بریتانیایی
  • safaii safaii
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه لانیان اثر کریس یائو در تایوان

تاریخ ایجاد 30/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 25 اسلاید دارای پلانها و تصاویر   قیمت: 8800 تومان     تعدادمشاهده  3  

پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه لانیان اثر کریس یائو در تایوان


بخشی از مطلب


پروژه: موزه lanyang
مکان: شهرستان ییلان ، تایوان
مشتری: دولت شهرستان ییلان
معمار: kris yao | معماران آرت
تیم: glen lu، hua-yang chang، fei-ching ying، chih-hao chiang، shun-hui chen، tien-kai yang، chii-chang jong، christina tseng، lei wang، nina yu، jun-ren chou، tien -ووو ، وون چانه هوانگ ، پتر چن ، سو پینگ لو ، امی لی

مشاوران:
ساختاری: پادشاه - چانگ و همکاران گروه طراحی ساختاری ، گیم
نماینده مجلس شورای اسلامی: I. S. lin و مهندسان مشاور
چشم انداز: شرکت برنامه ریزی منظر takano. ، ltd.
روشنایی: chroma33 طراحی روشنایی معماری وارز.
نمایشگاه: آزمایشگاه -7 شرکت طراحی بین المللی. ، با مسئولیت محدود ، طراحان مفهوم 3DC با مسئولیت محدود


نما: استودیوی پوست مارکو
پیمانکار: شرکت مهندسی لی جین ، با مسئولیت محدود ، شرکت جیا جیا آب و برق ، با مسئولیت محدود ، شرکت مهندسی چانگ شون ، با مسئولیت محدود ، shuen ying شرکت محدود ساخت و ساز ، chi من ساخت و ساز محدود ، شرکت سامیدا hitech tensetsu ، گیم ، سبز ، هوانگ شرکت صنعتی کشور ، گیم.
سطح کف: 4 طبقه بالاتر از سطح زمین
ساختار ساختمان: بتون مسلح ، قاب فولادی
مواد: پانل های آلومینیومی ، گرانیت (هند سیاه ، کالدونیا ، روستئینبرگ ، گدازه های ورد ، سفید الیمپیا ، زیمبابوه سیاه) ، شیشه کم مصرف
استفاده از ساختمان: موزه
مساحت سایت: 39426 متر مربع
مساحت لوط: 7،682 متر مربع
مساحت کل طبقه: 12473㎡
مرحله طراحی: 2000.2-2003.6
مرحله ساخت: 2004.6-2010.3
تاریخ تکمیل:
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه لانیان اثر کریس یائو در تایوان موزه لانیان توسط کریس یائو و گروه معماری artech در مجاورت بندر وشی در کشور تایوان طراحی و اجرا شده است. این بندر روزگاری بسیار پر رونق بوده و اکنون به یک مرداب زیبا و خیال انگیز تبدیل شده است. این موزه قرار است بازتاب دهنده‌ی تاریخ منحصر به فرد، هنر غنی و البته چشم‌اندازهای زیبای استان یولن (موقعیت قرار گیری پروژه) باشد.
پروژه‌ی موزه لانیان در ادامه‌ی مسیر احیا و بازسازی تاریخچه‌ی بندر وشی شکل گرفته است و در نظر دارد طبیعت زیبا و اکوسیستم غنی منطقه‌ی یولن را در قالب یک ساختار نمایشگاهی بیرونی در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار دهد. حجم ساختمان و ساختار هندسی این موزه از صخره های منطقه الهام گرفته شده است که در سراسر ساحل قابل مشاهده‌اند و در واقع فضا های این نمایشگاه به گونه‌ای طراحی شده است که گویی به درون یک صخره قدم می‌گذارید. این صخره ها در محوطه و پیرامون موزه نیز دیده می‌شوند.
ساختار مینیمالیستی موزه لانیان در الحاق کردن حجم های مثلث شکل در زاویه های مختلف از عوارض زمین حوالی پروژه الگو برداری کرده است. بخش مستحکم ساختمان برای فضا های نمایشگاهی و  بخش شیشه‌ای و شفاف آن برای راهروهای اصلی و رستوران در نظر
در نمای بیرونی ساختمان موزه از سنگ گرانیت و پنل های کست آلومینیوم استفاده شده تا تصویری از صخره های محیط طبیعی را ارائه دهد و در عین حال بیانگر تغییرات فصلی و موسمی دشت لانگ یانگ باشد.
ساختار این پنل ها دارای بافت متفاوت است و در اندازه‌های گوناگون طراحی شده است و نشان گر نت‌ های یک موسیقی و ضرباهنگ آن است. موسیقی انتخاب شده برای موزه لانیان قطعه‌ی چهار فصل آنتونیو ویوالدی است.و.....

 

 
کلمات کلیدی مرتبط:
طراحی معماری ,موزه لانیان اثر ,کریس یائو در تایوان ,پاورپوینت بررسی , طراحی معماری موزه ,نمونه موردی موزه ,نمونه مشابه موزه , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طراحی نماد صلح در بینال ونیز توسط Lorenzo Quinn
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه تاریخ طبیعی شهر شانگهای
پاورپوینت بررسی طراحی پارک و نمایشگاه ساختمان مدل مینی سیتی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری نمایشگاه بین المللی ساختمان ، گالری تجهیزات ساختمان Fürst-Pückler-Land
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز ملی رقص
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه هیلورسوم
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه Belvédère در فریسلند هلند
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه حیات و محیط زیست York County، کارولینای جنوبی
پاورپوینت بررسی نقد وبررسی معماری موزه گوگونهایم نیویورک ، معمار :فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مجموعه هنرهای بصری کارپنتر، دانشگاه هاروارد
پاورپوینت بررسی طراحی معماری فرهنگسرای سینمایی دزفول
پاورپوینت بررسی طراحی معماری ورودی مرکز تجاری حبابگونه در شهر Eindhoven هلند
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه و گالری Red Hill اثر MOA Architects + Formzero
پاورپوینت بررسی طراحی معماری گالری هنر ملی، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی معماری کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جان اف کندی ، بوستون، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی معماری تالار مشاهیر راک اند رول، کلیولند، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری موزه ی میهو، کیوتو، ژاپن اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه ­ی هنرهای اسلامی، دوحه، قطر اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه ­ی سوژو، سوژو، چین اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طرح توسعه موزه هنر کیمبل اثر رنزو پیانو
  • safaii safaii