معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx

تاریخ ایجاد 29/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80   قیمت: 11000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
 
 
بخشی از مطلب
 
شیوه‌های مختلف پیش تنیدگی 
اعضای پیش تنیده می‌توانند به یکی از دو شیوه زیر ایجاد شوند: 
1- شیوه پیش کشیدگی (Pretensiong system) 
2- شیوه پس کشیدگی (Post-tensioning System) 
اعضای پس کشیده می‌توانند بصورت یکپارچه تولید شده و یا بصورت قطعه‌ای بتن ریزی شوند. ساخته شدن یک عضو پیش کشیده (به اختصار) شامل مراحل زیر است: 
1- ابتدا قالب عضو آماده شده و تاندون‌های پیش تنیدگی در طول قالب، در مسیر طراحی شده قرار می‌گیرند، پس از آن تاندون‌ها تا حد مورد نیاز تحت کشش واقع می‌شوند, (نیروی اعمالی از طرف جک‌ها به تاندون‌ها را نیروی جک زند 1 نامیده و آنرا با Pj نمایش می‌دهیم). 
2- تاندون‌های کشیده شده در مرحله قبل از هر دو سو در دو تکیه‌گاه ثابت مهار می‌شوند. 
3- بتن‌ریزی عضو انجام شده و پس از آن مرحله عمل آوردن بتن 2 صورت می‌پذیرد. 
4- پس از رسیدن مقاومت بتن به حد مورد نیاز و بوجود آمدن چسبندگی و اتصال کافی بین تاندون‌ها و بتن ریخته شده, گیره‌ها آزاد می‌گردد و نیروی موجود در فولادهای تحت کشش, به بتن انتقال داده می‌شود، (مقاومت فشاری بتن در مرحلة انتقال نیروی پیش تنیدگی را با   نمایش می‌دهیم). 
در این شیوه بمنظور جلوگیری از آسیب دیدن قالب‌ها, معمولاً قبل از مرحله چهارم قالب‌ها باز شده‌اند. با رسیدن مقاومت عضو   به   می‌توان آن را برای تحمل بارهای مورد نظر به محل نهائی برده و نصب نمود. 
با توجه به توضیحات فوق قابل پیش بینی است که شکل دادن به تاندون‌ها در این شیوه دشورا خواهد بود، بنابراین تاندون‌های پیش کشیدگی اغلب دارای مسیرهای ساده‌تری می‌باشند. در شکل (4-1) مسیرهای متداول‌ تاندون‌ها برای این شیوه آمده است. در این شکل ها مرکز ثقل مجموعة تاندون‌ها با C.G.S نمایش داده شده است. 
 
 
 
 
 
 
 
قطعات پیش کشیده از نوع پیش ساخته بوده و در کارخانه‌های بصورت انبوه تولید می‌شوند. مسئله حمل و نقل این اعضا ایجاب می‌کند که دارای حداکثر طول مشخصی باشند, استفاده از قطعات پیش کشیده با حداکثر طولی در حدود 35 متر متداول می‌باشد ساخته شدن یک عضو پس کشیده (به اختصار) شامل مراحل زیر است: 
1- ابتدا در داخل قالب عضو، فولادهای معمولی جای داده می‌شوند. پس از آن غلاف‌های 1 توخالی در مسیرهای پیش بینی شده برای تاندون‌ها قرار گرفته و به آرماتورهای معمولی مهار می‌شوند تا در هنگام بتن ریزی جابجا نگردند. این غلاف‌ها پس از سخت شدن بتن فضای کافی جهت عبور تاندون‌ها, در مسیرهای مورد نظر را تأمین می‌کنند. 
2- بتن ریزی عضو انجام شده و پس از آن مرحلة عمل آوردن بتن صورت می‌پذیرد. 
3- پس از رسیدن مقاومت بتن به حد مورد نیاز   فولادهای پیش تنیدگی موجود در درون غلاف‌ها کشیده شده و نیروی بوجود آمده در آنها توسط گیره‌های مخصوص مهار می‌گردد. این گیره‌ها نیروی اعمالی را به صفحات مهاری انتقال داده آنها نیز نیرو را در سطح بتن توزیع می‌نمایند. 
4- برای آنکه اتصال کامل‌تری بین بتن و تاندون‌های پیش تنیدگی ایجاد گردد, معمولاً در این مرحله دو غاب سیمان 2 تحت فشار زیاد به درون غلاف‌ها تزریق می‌شود. 
با رسیدن مقاومت عضو از   به   می‌توان آن را برای تحمل بارهای مورد نظر بکار برد. اعضای پس کشیده می‌توانند در کارخانه‌ها بصورت پیش ساخته تولید شده و یا در محل کار بصورت درجا بتن ریزی شوند. با توجه به شکل پذیری غلاف‌ها, در این شیوه امکان استفاده از مسیرهای متنوع‌تری برای فولادهای پیش تنیدگی وجود دارد. با توجه به آنکه بارهای خارجی غالباً دارای دیاگرام لنگر سهمی شکل‌اند, در این شیوه معمولا مسیر تاندون‌ها بصورت سهمی انتخاب می‌گردد. شکل (4-2). 
 
 
 
 
 
 
با توجه به روش تولید اعضای پیش کشیده، این اعضا تنها برای دهانه‌های ساده قابل استفاده خواهند بود. در صورت تمایل به اتصال بین اعضای پیش کشیده و یکسره کردن دهانه‌های مجاور، باید از شیوة پس کشیدگی کمک گرفت. در شکل (4-3) نمونه‌ای از اشتراک این دو شیوه برای ایجاد دهانه‌هائی یکسره نمایش داده شده است. همانگونه که در شکل مشاهده می‌گردد شاهتیرهای پیش ساخته پیش کشیده در محل تکیه‌گاه‌ها با کمک تاندون‌های پس کشیدگی اتصال داده شده‌اند و می‌توانند در این نقاط لنگر منفی را نیز تحمل نمایند. 
 
از نظر سابقه تاریخی پس کشیدگی بر پیش کشیدگی تقدم دارد, برای مثال بشر از قرن‌ها پیش آموخت که با تحت فشار قرار دادن محیط بشکه‌های چوبی توسط سیم‌ها یا تسمه‌های فلزی آنها را پس کشیده نموده و ظرفیت تحمل تنش در آنها را افزایش دهد. اما در صنعت پلسازی پس کشیدگی دارای قدمت کمتری می‌باشد. پل‌های دهانه بلند که در سی سال اخیر طراحی و اجرا شده‌اند همگی از نوع پس کشیده بوده‌اند. استفاده از عرشه‌های صندوقه‌ای قطعه‌ای پس کشیده, امکان پوشش دادن دهانه‌هائی تا حدود 250 متر را فراهم نموده است. قطعات صندوقه‌ای با طولی در حدود 5/2 تا 5/5 متر تولید شده و پس از ان به عضو ماقبل پس کشیده می‌گردند و بدین ترتیب می‌توانند دهانه‌های بلندی را پوشش دهند. روش‌های مختلف اجرای این گونه پل‌ها در بخش (9) آمده است. در شکل (4-4 الف) یک پل صندوقه‌ای قطعه‌ای نمایش دادهد شده است. یکی از متداول‌ترین روش‌های اجرای این پل ها روش طره‌ای می‌باشد، در شکل‌های (4-4 ب) و (4-4 پ) مسیرهای تاندون‌های مختلف عرشه نمایش داده شده است. 
 

کلمات کلیدی مرتبط:
آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx , ,بخشی از مطلب , ,شیوه‌های مختلف پیش تنیدگی ,اعضای پیش تنیده می‌توانند به یکی از دو شیوه زیر ایجاد شوند: ,1- شیوه پیش کشیدگی (Pretensiong system) ,2- شیوه پس کشیدگی (Post-tensioning System,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهای مقاوم سازی در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقایسه رفتار قاب فولادی با مهاربندی ضد کمانش و مهاربندی معمولی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازی راه زیرسازی و روسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهای فلزی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوک‌های سیمانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حریق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
 
  • safaii safaii

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی