معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx

جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵ ق.ظ
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx

تاریخ ایجاد 27/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 40   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  3  

دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx

بخشی از مطلب

         کاربرد بتن سبکدانهLWAC)  ) را می توان از 3000 سال قبل از میلاد مشاهده کرد. هنگامی که در طول تمدن، شهر های معروفی  مانند Mohenjo-Daro  وHarrappa  ساخته شدند . بتن سبکدانه برای اولین بار در اروپا هنگامی استفاده شد که رو می ها در حدود 2000 سال پیش ، پانتئون ،کانالهای آب و
کلو سئوم را در روم ساختند . نکته قابل توجه این است که  پو میس هنوز هم به عنوان یک سنگدانه در ساخت بتن سازه ای در کشور هایی چون آلمان ،ایتالیا ، ایسلند و ژاپن استفاده می شود . در برخی از کشور ها مثل مالزی ،برای ساخت بتن ، ازسبکدانه پوکه نخل روغن استفاده می شود.
 اولین سبکدانه ها، سبکدانه های طبیعی با منشاء غالباً آتشفشانی مانند پومیس( Pumice) ، اسکوریا
scoria) )، توف tuff) )و نظایر آن بودند که در بعضی سازه های قدیمی مورد استفاده قرار گرفته اند. اساساً بتن سبکدانه (LWAC ) ، نوآوری جدیدی در فناوری بتن نیست. بلکه بتن سبک از روزگاران امپراطوری روم تاکنون شناخته شده است و برج ها، سالن¬های بزرگ، معابد ،کلیساهای بزرگ (شکل2-1) ،آمفی تئاتر های بزرگ(شکل 2-2) و اهرام در مکزیک  با سبک¬دانه¬ها ساخته شده است.نمونه ای از آنها در زیر آورده شده است[4].

 
شکل 2-1-کلیسا ی بزرگ ایا صوفیه ساخته شده به دستور امپراتور ژوستینین،
در قرن چهارم میلادی در استانبول ترکیه

 
شکل 2-2-آمفی تئاتر بزرگ روم،کلوسئوم، ساخته شده بین سالهای 70و82میلادی

  معبد Pantheon در سال 27 قبل از میلاد مسیح به اتمام رسیده است . در این سازه بتن از نظر وزن مخصوص از پایین تا بالای گنبد تغییر می کند . مهندسان رومی اعتماد بنفس کافی داشته اند تا گنبدی با قطر 43.3 متر بسازند که تا بیش از 2000  سال بی رقیب باقی مانده است[2].
در عصر جدید به مرور زمان ، به دلیل مزایای بتن سبکدانه و به ویژه خاصیت چگالی کم آن و عایق بودن در برابر حرارت ، تقاضا برای استفاده از آن افزایش یافت. بطوریکه در سالهای اخیر بتن سبکدانه به یکی از مهمترین مصالح سازه ای در ساخت و سازهای فرا ساحلی  تبدیل شده است . با افزایش تقاضا برای استفاده از بتن سبکدانه و عدم دسترسی به سنگدانه های طبیعی ، فناوری تولید سبکدانه های مصنوعی ظهور کرد و منجر به گسترش سبکدانه های مصنوعی شد ،که ا زمصالح خام طبیعی مثل رس ، اسلیت ، شیل و نظایر آن واز محصولات جانبی صنایع چون خاکستر بادی ، خاکستر های رو باره ای و نظایر آن تولید می شوند[1].
توسعه سبکدانه¬ بیشتر بر اساس مواد خام در دسترس محلی بوده است. بنابراین در آلمان و نروژ تنوع وسیعی از انواع سبک-دانه¬ها بر اساس رس منبسط شده (Liapor and Leca) توسعه یافته است. در هلند از سوی دیگر، تکنولوژی تولید سبک¬دانه بر اساس Fly ash توسعه یافته است. در ایسلند، کاربرد سنگ سخت یک روش معمولی است که تکنولوژی توسعه یافته بر اساس پامیس می¬باشد. در کانادا و روسیه از رو باره  آهنگدازی سبکدانه های با کیفت بسیار خوب  بدست آورده اند،آمریکایی¬ها در جنگ جهانی دوم حدود 104 کشتی با بتن سبک در محدوده 3 تا 14000 تن ساختند.
یکی از این کشتی ها ،کشتی بتنی ساخته شده از دانه های رس منبسط شده  معروف سلما(Selma ) در جنگ جهانی اول می باشد که پس از گذشت حدود 60 سال هنوز در حال بهر برداری قرار دارد[5].
 عملیات حفاری نفت، مجال استفاده از بتن سبک برای سکوها را فراهم نموده است. در طی دوره سال¬های 73 – 1960 حدود 15 پل دهانه بزرگ با استفاده از بتن سبک Leca بر روی رودخانه-ها در هلند ساخته شد.
تلاش بیشتری بر روی توسعه تولید Fly ash متمرکز شد که نتیجه آن تولید Ardelite و Lytag گردید. کاربرد آن در بتن از جهت طرح اختلاط، اجرا، خواص مکانیکی و رفتار سازه¬ای به خوبی در یک تحقیق ملی مورد کاوش قرار گرفت.
تحقیق گسترده و توسعه سبک¬دانه (LWA) و بتن سبک (LWAC) به خوبی اروپا، در ژاپن و آمریکای شمالی انجام گرفت. در آمریکا، تحقیق بر روی بتن سبک سازه¬های دریایی شمال تحت عنوان the state of the Art تشریح شد، که در چارچوب ACI ولی با نتایج و توصیه¬های ارزشمند نسبت به کاربرد بتن دانه سبک برای اهداف دیگر نیز انتشار یافت.بطوریکه ناو گان آمریکا دریافت که برای استفاده از بتن سبک در سازه کشتی ، وزن مخصوص بتن نباید از 1760کیلو گرم بر متر مکعب بیشتر و مقاومت فشاری آن نیز باید تقریباً برابر با 28 مگا پاسکال باشد.با استفاده از سنگدانه های رسی منبسط شده در کوره های گردان بتن با مقاومت 34 مگا پاسکال و وزن مخصوص 1760 کیلو گرم بر متر مکعب بدست آمد[5].
 انجمن سیمان انگلیس (the British Cement Association) گزارش جامع درباره بتن سبک سازه¬ای تهیه کرده است. یکی از شفاف¬ترین نتایج مطالعات، تفاوت در کاربرد و پذیرش عمومی سبک¬دانه از کشوری به کشور دیگر بوده است[31].

2-3- سبکدانه ها(LWA ) :
2-3-1- تعریف :
      سنگ¬دانه¬های با وزن کمتر از  1120 عموماً به عنوان سبک¬دانه در نظر گرفته می¬شود[1].
جهت مقایسه، بیشتر سنگ¬دانه¬های معمولی نظیر ماسه و شن، وزنی در حدود   1520 تا 1860 دارند. سبک¬دانه¬ها به دلیل تخلخل زیاد، دارای وزن مخصوص ظاهری کم می¬باشد. طبقه-بندی سبک¬دانه¬ها بر مبنای منابع، روشهای تولید و کاربرد نهایی آنها می¬باشد.

2-3-2- طبقه¬بندی سبک¬ دانه¬ها از نظر روش تولید :
1-    سبکدانه هایی که به صورت طبیعی وجود دارند و تنها با انجام دادن عملیات مکانیکی ، مانند شکستن ، دانه بندی و نظائر آن برای استفاده آماده می شوند.
2-    سبکدانه هایی که با عملیات حرارتی برروی مصالح طبیعی یا محصو لات جانبی صنایع و یا مصالح زائد و نظائر آن به دست می آیند.
مصالح طبیعی که در ساخت سبکدانه های دسته دوم استفاده می شوند، عبارتند از :
 پرلیت، ورمیکولیت،رس،شیل،اسلیت وغیره...از طرف دیگر محصولات فرعی صنعتی که برای ساخت سبکدانه ها استفاده می شوند شامل خاکستر بادی گندوله شده (PFA) ،روباره کوره آهنگدازی (BFS) ،ضایعات صنعتی ، لجن و نظایر آن است



 

کلمات کلیدی مرتبط:
بتــن سبـک سـازه ای ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـک سـازه ای ,pptx ,بخشی از مطلب , , کاربرد بتن سبکدانهLWAC) ) را می توان از 3000 سال قبل از میلاد مشاهده کرد. هنگامی که در طول تمدن، شهر های معروفی مانند Mohenjo-Daro وHarrappa ساخته شدند . بتن سبکدانه برای اولین بار در اروپا هنگ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهای مقاوم سازی در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقایسه رفتار قاب فولادی با مهاربندی ضد کمانش و مهاربندی معمولی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازی راه زیرسازی و روسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهای فلزی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوک‌های سیمانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حریق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگی,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تولید گاز سنتز بطریق (SMR) ,pptx
 
  • safaii safaii

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی