دانلود,بررسی پاورپوینت تلفیق هنر و معماری در مترو,pptx
بخشی از مطلب
ایستگاهها و طراحی شهری
ایستگاه های راه آهن ، بهره ، سود اقتصادی را بالا می برند ولی تأثیرات
مخربی نیز روی محیط و اجتماع دارند . امروزه مهندسی راه با پایه وزیر بنای
معماری مدرن همراه با کیفیت هایی که زندگی متمدن شهری امروزی نیازمند آن
است باید تطبیق داده شود . برای این منظور چند راه وجود دارد ، کسی نباید
بنای بزرگ ایستگاه را مخفی کند بلکه می توان آن را به نشانه های بزرگ شهری
تبدیل نمود .
برای این کار لازم است که :
ایستگاه را به مثابه یک ساختمان عمومی در نظر گرفت که فضای داخلی به وسیله شأن وبزرگی و مقیاس آن به فضای بیرونی ربط داده شده است .
قبول کردن این نکته که ایستگاههای بزرگ از دو چیز مهم تشکیل یافته اند ،
مهندسی و معماری ایستگاه .
جلوگیری از اینکه ایستگاه به عنوان یک فعالیت مجزای فرهنگی در نظر گرفته
شود . ایستگاه های مدرن امروزی به ساختمان های عظیم چند عملکردی تبدیل
یافته اند که شامل غرفه های فروش ، بانکها ، دفاتر اداری و .... می باشند
.
مازاد و باقیمانده فضای ایستگاه به ایجاد ارتباط بین شکافی که بین ایستگاه راه آهن و زمینه شهر سازی است اختصاص داده شود .
انواع ایستگاه
1- ترمینال های اصلی
2- ایستگاه های اصلی قابل تعویض
3- ایستگاه های اصلی
4- ایستگاه های شلوغ برون شهری
5- ایستگاه های شاخص برون شهری
6- ایستگاه های تعویض برون شهری
7- ایستگاه خلوت درون شهری
8- ایستگاه های برون پرسنل
ورودی
طراحی ورودی در ایستگاه باید به گونه ای باشد که مسافر در طی
مسیر سفر خود از فضای خارج ایستگاه ، مسیر اصلی خود را به داخل ایستگاه
بدون هیچ مشکلی طی کند . این فضا معمولاً وسیع تر از ظرفیت مقدار مسافرانی
که وارد ایستگاه می شوند طراحی می گردد .
ارجحیت قایل شدن برای مسافران با پای پیاده
مسیر مشخص برای تاکسی ها و همچنین پارک آنها .