پاورپوینت بررسی معماری سینمای پوشکینسکی و لیک ، تحلیل نمونه موردی سینما معروف
اول این موضوع را روشن کنیم که آن کوشش علمی که نشانهشناسی متز تجسم آنست،
تأثیر شگرفی بر نظریات سینمایی معاصر داشته است. عروج نظریات سینمایی به
مقام دانشگاهی، و فضای کلی حاکم بر "علوم انسانی"، این تلاش علمی را در
سینما تثبیت کرد. نشانهشناسان امیدوارند که این تلاش علمی، جای تمام
نظریات سینمایی دیگر را بگیرد، زیرا به نظر آنها یا این نظریات تأثیرگرا ،
سست و احساساتی هستند یا همانطور که نظریههای میتری و بازن نشان میدهند،
هنوز بر آنها بار فلسفی سنگینی میکند.
اما نشانهشناسی مانند هر نظریه دیگر، بر برخی اصول اولیهای استوار است که
با روشهایش نمی توان آنها را اثبات کرد، و همین اصول است که مخالفان
آنها را طرد میکنند. از آنجا که نشانهشناسان ماتریالیستهای متعصبی
هستند، نگرش فلسفی را در سینما طرد میکنند. از نظر نشانهشناسان، شرایط
مادی زبان، ایدئولوژی اجتماعی و روانشناسی فردی است که نهادهای فرهنگی و
رشد آنها را تعیین میکند. همانطور که در فصل آخر دیدیدم، تندروترین
نظریهپردازها امیدوارند که بشر را به آگاهی از این شرایط مادی مجهز کرده و
او را به اصلاح ساختارهای بنیانی زندگیاش از طریق تحقق شرایط مادی نوین و
طرد سرسختانه شرایط مادی کهن، وادار کنند. سایرین مانند "میشل فوکو " به
سادگی جبرگرا هستند و فکر میکنند که بشر هرگز نمیتواند و نتوانسته بر این
شرایط فایق آید. از نظر اینان، بشر حشرهایست دنبالگر الگویی ورای قدرت
تغییر و حتی درک آن.
سینما لیک:
ایده طرح
ایده اولیه بر اساس مقیاسهای مختلف
ایده دوم طرح با استفاده از گردش جریان خون
ایده نهایی
معرفی سایت
نقشههای معماری طرح
مقاطع
آنالیز طرح
پلانها
آنالیز طرح
مقاطع
مقطع عرضی
معرفی فضاها بر اساس ابعاد انسانی
ورودی مجموعه
فضاهای داخلی مجموعه
فضای داخل سالن
سینما پوشکینسکی:
تصویر سال۱۹۶۱ میلادی
تصویر سال۲۰۱۱ میلادی
نما
پلان
برش
ورودی
دیاگرام