دانلود,بررسی پاورپوینت پل عابر پیاده,pptx
بخشی از مطلب
مزایا:
تداخل عابر پیاده با وسایط نقلیه و زمان معطلی وسایط نقلیه کاهش می یابد.
با در نظر گرفتن ملاحظات ترافیکی و اجتماعی و بر اساس معابر شریانی
وبزرگراهی و با استفاده از شاخص امتیاز دهی به عوامل موثر در احداث گذرگاه
عرضی غیر همسطح را می توان اینگونه بیان کرد:
- امتیاز دهی به عوامل موثر در احداث گذرگاه عرضی غیر همسطح
- میزان تردد وسایط نقلیه ( چهار ساعت متوالی) بالاتر از 3000
- میزان عبور عابر پیاده (چهار ساعت متوالی) بالاتر از 300نفر
معایب :
هزینه های زیاد احداث این گذرگاه . می باید پیاده ها اختلاف ارتفاع را
بالا رفته و پایین بیایند و لذا پل های عابر پیاده مورد استقبال قرار نمی
گیرند. ، به صورت جسم خارجی و تحمیلی به نظر می آیند، پل های عابر پیاده با
شرایط موجود برای معلولین جسمی حرکتی قابل استفاده نیست.
ضوابط فنی استاندارد
ارتفاع آزاد و مجاز روگذر عابر پیاده و معابر شریانی 4/80 متر و در آزاد راه ها وبزرگراه ها 5/20 متر در نظر گرفته می شود.
حداقل عرض روگذر 1/80متر است.
روگذر باید درمقابل عوامل جوی محافظت شود.
لبه پله نباید تیز بوده و لبه پله باید ترجیحا دارای قوس ملایمی باشد.
کف پله باید دارای شیب 2 درصد باشد .
کف عرشه ،راه پله و شیب راهه روگذر باید غیر لغزنده و مطابق ضوابط ، شیب بندی شود تا تجمع
فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه پل عابر پیاده در جهان
تصویر یک پل پیاده رو در انگلستان
تاریخچه پل عابر پیاده درایران
مزایا و معایب پل عابر پیاده
ضوابط مکانیابی استاندارد پل عابر پیاده
ضوابط فنی استاندارد
ضوابط طراحی منظر
ضوابط قانونی در استفاده عابر پیاده از پل عابر پیاده
نمودار رابطه بین سرعت برخورد اتومبیل با عابر پیاده و احتمال مرگ عابر پیاده
بررسی عوامل اثرگذار بر تمایل شهروندان به استفاده از پل های عابر پیاده
جنسیت و سن
قدرت پیش بینی ریسک
مهارت رانندگی
وجود همراهان
زمان عبور
زمان انتظار
کنترل های قانونی
تصاویر پل های عابر پیاده
منابع
ساخت پل عابر پیاده