دانلود,بررسی پاورپوینت روش های مرمت و نگهداری راههای آسفالت شده ، پل ها و وسایل کنترل ترافیک,pptx
بخشی از مطلب
ترک انقباضی این ترک ها بر اثر تغییر حجم و جمع شدن رویه آسفالتی در اثر
افت دمای محیط بوجود می آیند این ترک ها معمولا عرضی هستند و گاهی هم به
شکل مجموعه ای از ترک ها قطعات بزرگی را تشکیل می دهند تفاوت ظاهری این ترک
ها با ترکهای موزاییکی این است که ترک های انقباضی سطح رویه را به قطعات
بزرگتری تقسیم می کنند و همچنین گوشه های این قطعات تیزتر است و علت بوجود
آمدن این نوع ترک ها به کار بردن قیری است که برای آب و هوای منطقه مورد
نظر سفت می باشد
برای مرمت این نوع خرابی باید ابتدا ترک ها با قیر یا قیر حاوی ماسه ریز
دانه و سنگدانه (بسته به نسبت گشادی ترک) پرشود و سپس در صورت لزوم با
استفاده از یک لایه نازک روسازی ، روکش شود.
ترک های انعکاسی
ترک های انعکاسی به ترک هایی اطلاق می شود که در سطح روکش آسفالتی و در محل
هایی که ترک هایی در سطح روسازی قدیمی وجود داشته پدید آمده باشد . این
ترک ها در حقیقت انعکاس ترک های لایه زیرین در لایه روکش آسفالتی است . این
ترک ها معمولا در سطح روکش آسفالتی که بر روی روسازی آسفالتی یا ترک های
عریض تر و مرمت نشده ساخته می شوند نیز پدید می آیند .
علت بوجود آمدن ترک های انعکاسی حرکات افقی و قائم لایه واقع در زیر روکش آسفالتی است .
این حرکات در اثر تغییرات رطوبت و درجه حرارت در مصالح روسازی و هچنین در اثر عبور وسایل نقلیه سنگین به وقوع می پیوندد .
برای مرمت ترک های انعکاسی باید این ترک ها با استفاده از قیر یا قیر حاوی ماسه ریز دانه و گرد سنگ پر شوند .
فهرست مطالب
ترکها
روش مرمت
وصله سطحی
وصله عمقی
ترک برشی
روش مرمت
ترک انقباضی
ترک های انعکاسی
ترک های هلالی (لغزشی)
دو نمونه ترک هلالی
تغییر شکل های سطح رویه
نشست محل کنده کاری شده
روکش آسفالتی
موج
گودی مسیر چرخ ها (شیار شدن)
نشت موضعی
تورم
خرد و کنده شدن ها
چاله ها
پر کردن چاله ها
جدا شدن دانه ها
لغزنده شدن سطح روسازی
رو زدن قیر
پل ها
خرابی های جزئی (غیر سازه ای)
خرابی جزئی (سازه ای)
خرابی های جزئی (ایمنی)
خرابی های عمده
دیوار حایل
آب شستگی بستر رود
توریسنگها
خرابی مربوط به پایه پل
وسایل کنترل ترافیک
فعالیت های عادی
تمیز کاری رنگ آمیزی مجدد
تعمیر تابلو ها در محل
تعمیر در کارگاه
فعالیت های دوره ای
خط کشی سواره رو
همراه با جداول و تصاویر