دانلود,بررسی پاورپوینت قوس در راهسازی,pptx
بخشی از مطلب
قوسهای آمیخته
اینگونه قوسها بیشتر در جادههای فرعی و یا در برشگاهها (تقاطعهای
غیرهمسطح) استفاده میشود. هنگامی که بین دو قوس هیچگونه مسیر مستقیم نباشد
و دو قوس در کنار همدیگر قرار گرفته باشند، بطوری که انتهای یک قوس،
ابتدای قوس دیگر باشد، آنها را قوس آمیخته یا قوسهای مرکب مینامند. مرکز
یکی از قوسها باید روی شعاع دیگری باشد. بهتر است از این قوسها برای
راههای اصلی کشور چشمپوشی گردد، زیرا امکان اجرای بر بلندی و قوسهای
پیوندی (کلوتوئیدی) در اینگونه قوسها پردردسر و غیراصولی میباشد. در
بیشتر موارد خودرو هنگام پیمودن این قوسها باید سرعت خود را کاهش دهد.
این آمیختگی قوسها میتواند به گونههای زیر باشد:
الف) دو قوس پیاپی: دو قوس با شعاعهای نابرابر به دو حالت میتواند کنار
همدیگر باشند (قوس با شعاع بزرگتر در ابتدا و یا قوس کوچکتر در ابتدا).
ب) سه قوس پیاپی: سه قوس با شعاعهای نابرابر و یا برابر به چندین حالت
میتواند کنار همدیگر قرار گیرند که چگونگی قرارگیری آنها در کنار هم بستگی
به کاربرد آنها دارد. این قوسها برای یال شبدری در برشگاهها بیشتر
استفاده میشود که سرعت اتومبیل از مسیری که میآید تا به زیرگذر یا روگذر
برود، متغیر است. روش قرارگیری قوسها میتواند بر پایه اندازه شعاع قوس
(از بزرگتر به کوچکتر یا برعکس) باشد.
حالت دیگر اینگونه قوسها، قرارگیری سه قوس پیاپی که دو قوس با شعاع برابر
در طرفین یک قوس میانی قرار گیرد. از آنها میتوان بجای قوس پیوندی در
راههای درجه دو استفاده کرد.
فهرست مطالب
قوس در راهسازی
هندسه قوسها
قوسهای آمیخته
قوسهای پیوندی
اجزای کلوتوئید
بربلندی
پیاده کردن قوس پیوندی
قوسهای قائم
کمترین فاصله دید
به همراه نقشه ها