دانلود,بررسی پاورپوینت راه شریانی,pptx
بخشی از مطلب
راه های همسطح
راه های همسطح را می توان به عنوان عامل جداکننده و در عین حال ارتباط
دهنده برای مناطق شهرهای بزرگ و شهرک های نزدیک به یکدیگر در نظر گرفت.
محدودیت های اصلی:
به صورت کانال جداکننده ای محیط شهری را به دو جزء جدا از هم تقسیم می کند.
کنترل دسترسی پیاده ها به راه معمولاً مشکل است.
پذیرفته نبودن گذراندن راه همسطح از داخل آبادانی های یکپارچه، به علت تأثیرات زیست محیطی نامطلوب
کنترل دسترسی ترافیک موتوری
کنترل قاطعانه دسترسی وسایل نقلیه موتوری
هیچ بنایی حق دسترسی سواره به راه های شریانی درجه 1 را ندارد مگر بناهای استثنایی و بزرگ
در نظر گرفتن جاده کناری(شریانی درجه 2) برای اتصال بناهای اطراف به راه های شریانی درجه 1
نبودن تقاطع همسطح در آزادراه
محدود نگه داشتن تعداد تقاطع های همسطح در بزرگراه و راه عبوری
کمتر نبودن فاصله تقاطع های همسطح از 2.5 کیلومتر
ممنوع بودن پارکینگ حاشیه ای
در نظرگیری شانه راه برای توقف های اضطراری
ارتباط ایستگاه های اتوبوس از طریق زیرگذر یا روگذر پیاده به پیاده رو
فهرست مطالب
مقدمات- تعریف ها
راه شریانی
راه شریانی درجه یک
آزادراه
بزرگراه
راه عبوری
عملکرد راههای شریانی درجه1
ضرورت راه های شریانی درجه ا
ضوابط کلی
وضعیت راه های شریانی درجه 1 نسبت به زمینهای اطراف
راه های پایین گذر
راه های همسطح
کنترل دسترسی ترافیک موتوری
ضوابط اجزا
استفاده مشترک با سایر وسایل نقلیه
ایستگاه همسطح
جاهای مناسب و نامناسب برای احداث ایستگاه اتوبوس در تبادل های لوزی
جاهای مناسب برای احداث ایستگاه اتوبوس در تبادل های نیمه شبدری
جاهای مناسب و نامناسب برای احداث ایستگاه اتوبوس در تبادل های شبدری
خط ویژه اتوبوس
خط ویژه موافق جریان
ضوابط خط ویژه مخالف جریان
اتوبوس رو
اتوبوس رو درجه 1
اتوبوس رو درجه 2
اتوبوس رو همسطح
اتوبوس رو بالاگذر
اتوبوس رو پایین گذر
وضعیت اتوبوس رو واقع در میانه آزادراه و بزرگراه پایین گذر نسبت به خیابان های اطراف
همراه با تصاویر