دانلود,پاورپوینت بررسی تحلیل فضای دانشکده معماری,pptx
مطلب مفید
آموزش معماری در ایران با تاسیس دانشکده هنرهای زیبا در سال 1318 آغاز به فعالیت نمود.
بنیانگذاران آموزش معماری در ایران، باستانشناسان فرانسوی و
فارغالتحصیلان رشته معماری مدرسه عالی ملی هنرهای زیبای فرانسه بودند و
آموزش دانشکده نیز براساس روش تدریس معماری در فرانسه پایهگذاری شد. در
ابتدای تأسیس، دوره آموزش در سه بخش کار عملی مقدماتی، سیکل اول و سیکل دوم
تدریس میشد. دروس نظری محدود به: هندسه فضایی، ترسیم فنی و پرسپکتیو،
ایستایی، بتن و فولاد، نقشهبرداری و برآورد، عناصر و جزئیات ساختمان،
تاریخ و هنر و زبان فرانسه بود. انتخاب دانشجوی معماری در دانشکده هنرهای
زیبا از سال 1334 با آزمون ورودی اختصاصی صورت میگرفت و دانشجویان پس از
گذراندن دوره مقدماتی، وارد دورههای سیکل اول و سیکل دوم شده و کارهای
عملی معماران مدرن را تجربه میکردند. آموزش دانشکده در سالهای 1340 تا
1345 تغییر کرد و سیکل اول و دوم ادغام شدند و سیستم واحدی جایگزین شد.
بخشی از مطلب
توضیحات
فهرست مطالب این پاورپوینت به شرح زیر می باشد:
الگوهای استقرار درونی فضاهای دانشکده:
بخش کمک آمو زشی دانشکده :
بخش اداری دانشکده :
بخش خدمات پشتیبانی:
بخش رفاهی و فوق برنامه:
روش دپار تمانی:
روش دپار تمانی:
فضاهای یک دانشکده:
فضاهای خدمات پشتوانه ای(خدماتی):
فضاهای مسکونی:
خدمات وابسته آموزش(خدمات اداری و مرکزی):
اجزائ دانشکده معماری:
بررسی جزئ فضا ها:
مشخصات فضا های آمو زشی :
آتلیه طرا حی دارای فضا های زیر است :
سالن اصلی آتلیه طراحی دارای مشخصات زیراست :
اجزائ تشکیل دهنده دانشکده معماری:
فضاهای عملکردی:
کارگاه عملی:
گروه آموزشی:
بخش کمک آموزشی:
مرکز اسناد:
مرکز رایانه:
آمفی تئاتر:
سالن قضاوت:
نمایشگاه:
انتشارات:
بخش اداری:
معاونت دانشجوی:
معاونت پژوهش:
معاونت اداری-مالی:
معاونت دانشجویی:
امور فنی
آشپزخانه:
بوفه و تریا:
فضای استراحت و اسکان موقت:
فروشگاه:
بررسی دانشکده های معماری
دانشکده هنر های زیبا:(دانشگاه تهران)
ساختمان مدرسه معماری باهاس-در(دسا)
اجزائ باهاس:
اهمیت باهاس از نظر جنس و فن سا ختمان :
دانشکده معماری ویکتوریا :
دانشکده معماری پورتو(پر تغال):
دانشکده هنر و معماری سین سیناتی (ایالت اوهایو):
برنامه فیزیکی دانشکده هنر و معماری