معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

پاورپوینت بررسی اجرای سقف تیرچه بلوک

دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵ ب.ظ
پاورپوینت بررسی اجرای سقف تیرچه بلوک

تاریخ ایجاد 27/12/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 35 اسلاید پاورپوینت   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی اجرای سقف تیرچه بلوک
 
همانطور که در سیستم سازه ای در ابتدا گزارش بیان شد. سیستم سقف این سازه این سیستم متد اول تیرچه بلوک است.
سقف تیرچه بلوک بطور کلی شامل اجزای زیر است:
1.    تیرچه
2.    بلوک
3.    میلگرد ممان منفی
4.    میلگرد حرارتی
5.    کلاف عرضی
6.    بتن
 
الف)‌ تیرچه
در این پروژه از تیرچه های بتنی با قالب سفالی استفاده شده است. 
تیرچه دارای یک خرپا است که این خرپا از سه قسمت متشکل است:
1.    میلگردهای کف خرپا که تعداد و قطر آنها طبق محاسبات حاصل می گردد. ممان‌های مثبت تیرچه به وسیله همین میلگردها تحمل می شوند. این میلگردها باید درست در وسط طول تیرچه (محل ممان مثبت بحرانی) قرار گیرند برای اینکه این میلگردها در هنگام بتن ریزی جابجا نشوند بهتر است آنها را بوسیله یک یا چند میلگرد عرضی به هم جوش دهیم. 
2.    میلگردهای فوقانی خرپا که از میلگردهای 8 یا 10 و یا 12 آجدار بوده و داخل بتن سقف و میلگردهای حرراتی قرار می گیرد. 
3.    میلگرد مهاری خرپا که میلگرد کف را به میلگرد فوقانی متحمل می کند. 
در موقع حمل و نقل تیرچه ها بهتر است از میلگرد فوقانی به عنوان دستگیره استفاده نشود. برای جلوگیری از آسیب تیرچه در کارگاه برای حمل دو کارگر، دو سر تیرچه را می‌گیرند و تیرچه را حمل و نقل می‌کنند. 
ب) بلوک
بلوکهای مورد استفاده در سقف این پروژه بلوک سفالی به عرض 40 و ارتفاع 25 سانتی‌متر است. بلوکها صرفاً نقش پرکننده وقالب دارند و اصلاً نقش سازه ای ندارند. 
ج) میلگردهای ممان منفی
در محل تکیه گاه ممانی ایجاد می شود که باید توسط میلگردی تحمل گردد. هنگامی که دو تیرچه به یک تیر می‌رسند و قطع می‌شوند. میلگردهای فوقانی دو تیرچه را با استفاده از قطعه میلگردی به طول 2 تا 5/2 متر به هم وصل می کنیم. 
ضمناً‌ در آخرین دهانه نیز که تیرچه به یک تیر ختم می شود. میلگردی را به صورت خم 90 خم کرده و قسمت کوتاه خم 90 درجه را داخل میلگردهای نیز بتنی قرار داده و قسمت مستقیم را روی میلگرد فوقانی تیرچه قرار داده و در چند نقطه با سیم آرماتوربندی به هم می بندیم.
د) میلگرد حرارتی
بعد از اتمام سقف و گذاشتن کلیه آهنها یک سری میله گرد در جهت عمود بر میله گردهای بالای تیرچه به فاصله تقریبی 25 الی 40 سانتیمتر قرار می دهند قطر این میله گردها به وسیله محاسبه تعیین می شود و معمولاً میله گردی با قطر 6 یا 8 یا 10 میلیمتر می باشد به این آهن ها میله گرد حرارتی می گویند این میله گردها باید به کلیه آهنهای تیرچه با سیم آرماتوربندی بسته شود.
هـ) بتن ریزی
پس از چیدن تیرچه و بلوک و بستن آرماتورهای تیرها و بستن میله‌گردهای 
ممان منفی و میله گردهای حرارتی و گذاشتن قلابهای اتصال اقدام به بتن ریزی می‌نمائیم قبل از بتن ریزی باید یک بار دیگر کلیه آرماتورهای سقف کنترل شده و مخصوصاً فاصله آنها از یکدیگر و اتصال آنها به همدیگر بازدید شود و در صورت  بی‌عیب بودن کار اقدام به بتن ریزی می نمائیم. بهتر است برنامه ریزی طوری انجام بشود که کلیه بتن سقف در یک روز ریخته شود اگر بعللی این کار ممکن نشد باید محل قطع بتن با نظر مهندس محاسب باشد. 
در موقع بتن ریزی تیرهای اصلی و فرعی باید حتما از ویبراتور استفاده شود باید دقت شود که فاصله بین بلوک‌ها که تیرچه قرار دارد از بتن کامل پر شود. کلفتی بتن روی سقف باید یکنواخت بوده و باید در ضمن بتن ریزی و قبل از آن که بتن کاملاً‌ سخت شود روی آن بوسیله ماله کشی تخت گردد. حداقل ضخامت بتن روی بلوک 
5 سانتیمتر است. برای سهولت کار در حین ماله کشی این ضخامت را بوسیله یک قطعه آجر که معمولاً‌ کلفتی آن 5 سانتیمتر است کنترل می نماییم. 
مراحل مختلف اجرای سقف
بعد از ایجاد تکیه گاههای موقت تیرچه ها را روی تیرهای اصلی قرا می دهند قبل از نصب تیرچه روی تیرهای اصلی باید دقت نمود که ترک خوردگی و یا شکستگی در تیرچه موجود نباشد. کمر تیرچه را به فاصله های حداکثر تا 5/1 متر بوسیله تیرهای چوبی نگاه می دارند تا از شکم دادن آن جلوگیری بعمل آورند بهتر است تیرهای چوبی را طوری قرار دهند تا وسط تیرچه در حدود 2 تا 3 سانتیمتر بلندتر از سطح تراز قرار گیرد. 
تیرچه‌ها به فاصله تقریبی 40 سانتیمتر از همدیگر قرار می گیرند و بعد از گذاشتن هر تیرچه فاصله آن را تا تیرچه بعدی بوسیله گذاشتن یک عدد بلوک در ابتدا و یک عدد در انتهای آن تنظیم می‌نمایند.
در محل اتصال تیرچه به تیر اصلی یا دویار باید میله گردهای تیرچه لخت شده و در حدود 15 سانتیمتر روی دیوار یا داخل آرماتورهای تیر اصلی قرار گیرد که بعداً این قسمت به وسیله ستون بتن سقف پوشیده می شود. 
بعد از کار گذاشتن میله گردهای ممان منفی می باید میله گردهای حرارتی کار گذاشته شود. این میله گردها، معمولاً در جهت عمود بر تیرچه به فاصله حدود 
30 سانتیمتر از همدیگر کار گذاشته شود میله گردهای حرارتی برای توزیع بار و جلوگیری از ترک خوردن بتن سقف در اثر تغییر حجم بتن ناشی از تغییر درجه حرارت مورد استفاده می باشد این میله گردها که معمولاً از میله گرد نمرات 6 یا 8 یا 10 استفاده می شود باید صاف و بدون انحنای موضعی باشد. 
بعد از گذاشتن میله گردهای حرارتی می باید دور سقف بوسیله قالب بسته شده و اقدام به بتن ریزی نمایند حداقل قطر بتن روی بلوک 5 سانتیمتر می باشد. قبل از بتن‌ریزی روی بلوک ها را آب پاشی می نمایند تا سیراب شده (زنجاب گردد) و آب بتن مجاور خود را نمکیده و موجب فساد بتن نشود. 
کانال عبور تأسیساتی در سقف تیرچه بلوک
برای عبور کانالهای تاسیساتی (کانال کولر ـ کانال تهویه مطبوع ـ کانالهای فاضلاب و غیره) باید حتی الامکان سعی شود که عرض کانالها از یک بلوک تجاوز نکند ولی چنانچه به عرض بیشتری احتیاج پیدا کردیم باید با قطع تیرچه در آن محل و مهار کردن میله گردهای تیرچه در آرماتورهای عرضی محل عبور کانال را فراهم نمود. باتوجه به اینکه بار تیرچه قطع شده را تیرچه اطراف تحمل می نمایند میله گردهای آرماتورهای عرضی باید دقیقاً محاسبه شده و طبقه نقشه اجرا گردد. 
بعد از بلوک چینی باید میله گردهای ممان منفی گذاشته شده و این میله گردها که دو تیرچه مقابل را به همدیگر متصل می نمایند باید به میله گرد فوقانی تیرچه ها بسته شود حداقل طول این میله گردها طبق محاسبه بدست می آید. 
باید دقت نمود ه تیرچه های دو طرف یک پل حتما مقابل همدیگر قرار گیرند تا بستن میله گردهای ممان منفی به سهولت امکان پذیر باشد. 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
اجرای سقف تیرچه بلوک ,پاورپوینت بررسی ,سیستم سازه ای ,تیرچه ,بلوک ,میلگرد ممان منفی ,میلگرد حرارتی ,کلاف عرضی ,بتن ,الف)‌ تیرچه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی قالبندی در سـازه های بتـن آرمـه
پاورپوینت بررسی تجهیز کارگاه
پاورپوینت بررسی مشخصات و کاربرد انواع آکوستیک
دانلود بررسی کاربرد فناوری نانو در مهندسی عمران
پاورپوینت بررسی مشخصات و کاربرد انواع عایق های ساختمانی
پاورپوینت بررسی روش‌های پیش‌تنیدگی
پکیج مجموعه 20 پاورپوینت بتن
دانلود بررسی کاربردهای فناوری نانوپاورپوینت
دانلود بررسی تأثیر الیاف پلی پروپیلنی برروی خواص بتن پاورپوینت
دانلود بررسی رفتار تیر بتنی پیش تنیده پاورپوینت
دانلود بررسی دالهای پیش تنیده به روش پس کشیده پاورپوینت
دانلود بررسی بتن غلطکی پاورپوینت
دانلود بررسی نقش متاکائولین در افزایش مقاومت بتن پاورپوینت
دانلود بررسی قالب بالا رونده پاورپوینت
دانلود بررسی پوشش نفوذگر کریستال شونده دربتن پاورپوینت
دانلود بررسی بچینگ پاورپوینت
دانلود بررسی کاربرد دوغاب میکروسیلیس در صنعت بتن پاورپوینت
دانلود بررسی جزییات آرماتورگذاری در ساختمان های بتنی پاورپوینت
دانلود بررسی مقایسه پوشش هاردملات و اپوکسی پاورپوینت
دانلود بررسی بتن خود تراکم چیست


  • safaii safaii

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی