پاورپوینت بررسی طراحی مسیرهای ارتباطی در مناطق مسکونی
بخشی از مطلب
اولیوت عملکرد، ترافیکی است. حد اکثر سرعت 50 تا 70 کیلومتر در ساعت، حفاظ
صوتی ضروری است. بنا اغلب از مسیر خیابان عقب نشسته اند . نقاطی به صورت
بناهای پیش آمده ارتباط بین خیابان و ساختمانها را بر قرار می سازد. این
نقاط فضا را به قسمتهای تقسیم کرده و به صورت نشانه می تواند برای جهت یابی
عملکرد داشته باشد.
-خیابان جمع و پخش کننده یا فرعی با سلسله مراتب که احداث ساختمان در لبه های آن مجاز می باشد.
A : اولویت عملکرد، ترافیکی است . حد اکثر سرعت 50 کیلومتر در ساعت است.
طراحی آزاد مسیر خیابان با تغییر جهت مسیر و چشم انداز توسط بناهایی که در
بعضی قسمتهای جداره جلو نشسته و فضاهایی را به وجود آورده اند، صورت گرفته و
بر آن
تاکید شده است. و....
فهرست مطالب
طراحی مسیر خیابان ، ورودی یک منطقه مسکونی
طراحی حریم یک ورودی
خیابان اصلی در منطقه مسکونی
عملکرد، ترافیکی
طراحی آزاد مسیر خیابان
بافت معابر پیاده یک شهر
پیاده رفتن
واحد همسایگی
نوار مستحکم حاشیه خیابان
نوار غیر مستحکم حاشیه خیابان:
خیابان فرعی مسکونی
انواع شبکه راههای دسترسی به مناطق مسکونی
مجموعه مولکولی
مجموعه های خطی
مجموعه های حول حیاط مرکزی
بررسی چهار تیپ اشکال ساختمانی
دسترسی سواره به داخل مجموعه مسکونی
دسترسی نواحی مسکونی
سلسله مراتب دسترسی
شکل گیری محلات (از نظر تاریخی)
تداوم زندگی عمومی
مرکز محله
موقعیت محلات مسکونی:
شکل گیری محلات به لحاظ ساختار
بررسی اجزا تشکیل دهنده محلات
معبر (کوی،کوچه،راسته،گذر):
انواع معابر:
شیوه های سازماندهی
اصول و عوامل موثر در نحوه استقرار فعالیت ها در کنار راهها
همگرایی فعالیتهای همنوع
واگرایی فعالیتهای ناسازگار
منابع ومأخذ