بررسی استانداردها و ضوابط طراحی خانه موسیقی
مقدمه 2
بررسی قسمت های اصلی مجموعه: 2
بخش نمایش و اجرا: 3
سالن با سقف بلند در بالای صحنه: 4
سالن با سقف کوتاه در بالای صحنه: 4
یک عملکرد سقف 5
شکل: پلان و مقاطع صحنه 5
محل استقرار ارکستر موسیقی: 6
آپرون: (قسمت جلوی طاقی در صحنه): 6
توفال ها: 7
پرده پشت صحنه: 7
پوسته و سایبان ارکستر: 7
درها: 8
ارتفاع دهنده ها: 8
فضای جابجایی دکور به صورت افقی: 9
فضای جابجایی عمودی دکور: 9
ب - طرح نور برای صحنه [23] 9
اتاق های کنترل نور و صدا: 11
فضای نشستن تالارهای موسیقی 11
الف – اشکال پلان: (Floor Shaper) [22] 11
فرم مستطیلی: 12
فرم بادبرنی: 12
فرم مدور (Curvilinear): 13
پلان ها ی شش ضلعی: 13
فرم پلان نامنظم: 14
فرم مناسب برای سالن و صحنه: 14
ب – بررسی زوایای دید: [24، 21، 20] 15
خطوط دید: 15
شکل مخروط بینایی 15
تعیین عمق سالن: 17
ج – مبلمان سالن: [20، 21، 24] 18
سرانه سطح نشستن برای هر نفر: 18
طرح صندلی ها: 19
شکل: الگوی ردیف های متناوب و پشت سر هم 19
ابعاد صندلی ها: 20
شکل: انواع صندلی ها و ابعاد آنها 20
شیب پشت صندلی ها: 21
جدول: فاصله و تعداد صندلی ها در هر ردیف تالار 22
صندلی های کنتیناننال: 23
د – بالکن ها: 24
ورودی و خروجی های سالن نمایش [21، 20] 24
راهروها و عناصر ارتباطی [20 و 21] 25
پله [21، 20] 25
پیش ورودی و هال ورودی: 26
بلیط فروشی: 27
سرسرا (لابی): 27
رستوران: 27
بخش آموزش [21 و 25] 27
اتاق های تمرین عملی: 28
ملاحظات تأسیساتی: 29
اتاق های کر: 29
اتاق تمرین انفرادی: 29
کلاس های تدریس نظری: 30
بخش اداری: [25] 30
نتیجه گیری: 31
الف) صحنه 31
ب) سطوح تماشاچیان 31
ج) خدماتی: 32
د) آموزشی: 32
آکوستیک در معماری 33
تعریف آکوستیک در معماری: [27، 28] 34
پایه های تئوری: [27، 28] 34
شکل: انواع بازتاب آکوستیک هندسی 34
واخنش (Reverberation Time): 35
تباهی آکوستیکی (آبسورپسیون): 35
- ضریب آبسورپسیون: 36
- آبسوربنت ها: 37
- انواع آبسوربنت: 38
شکل: روشهای نصب استاندارد ماده جاذب 39
زمان واخنش مناسب در تالارهای موسیقی: 41
تعداد تماشاگران، مبلمان و جنس آنها: 42
آبسوربنت 43
فرم مناسب برای تالار موسیقی: 46
شکل:دیاگرام پرتوها در مقطعی از یک نمونه اتاق سخنرانی 48
شکل: قانون بازتاب هندسی 49
پخشایی (Diffusitee): 50
در عمل سه نوع ناهمواری به کار برده می شود: 51
نتیجه گیری: 51
منابع و مؤاخذ: 52