بخشی از مطلب
هویت را می توان تجلی فرهنگ در محیط دانست زیرا مکانها از انسان معنا می
گیرند و انسان نیز مجموعه ای از باورها و اندیشه ها است که فرهنگ او را شکل
می دهد و نمود و تجلی از فرهنگ انسان را در مکان و محیط می توان مشاهده
نمود که همان هویت اوست. معماری مدرن و سرعت رشد آن موضوعی ست که در ادامه
به بررسی آن می پردازیم. سرعت رشد معماری مدرن به دلایل زیر می باشد :
عدم محدودیت جغرافیایی ، که نمونه های اولیه با تأثیرات تقریبی متحول می گردید .
ارتباط قالب ها در بافت جدید ، که بنا بر آن باید با توجه به بافت
منطقه و آب و هوا و سنت ها و … قسمت هایی از آن قالب با حفظ و قسمت هایی
حذف می گردد.
این مرحله مکمل مرحله قبلی است که کدام قالب باید پذیرفته شود قدیمی یا
بومی یا مدرن آیا باید معماری مدرن را به کل پذیرفت یا ترکیبی جدید بین
معماری نو و کهنه و شیوه بومی ایجاد کرد .
مقایسه طرح « مارتین سن » در کیپ تاون و « وزارت آموزش و پرورش لوسیا کوستا
» ریودوژانیرو در نیمه های دهه سی و قرار دادن آن ها در کنار طرح تقریباً
معاصر «ساکاکورای » ژاپن بیانگر جایگاه « نگرش بین المللی » می باشد و
دارای ریشه لوکوربوزیونی هستند .
ژاپن از کشورهایی که مجذوب اندیشه های معماری مدرن در غرب شد.
موزه هیوککان در توکیو، کاری التقاطی بود که در آن سبک قرن هفدهم فرانسه
ترکیب شده بود. در سال 1909 معماری بنام چنیتو ایتو ،عقیده داشت که هر
کشوری باید خود را از تاثیرات اروپایی رها کند و سنت هارااحیاکند.و....