دانلود ,زندگی نامه و آثار سید هادی میرمیران ,پاورپوینت
آثار معماری میر میران را میتوان در سه گرایش شکلی دسته بندی کرد:
۱. استفاده از دیاگرام فرم، آثار معماری میر میران در پروژههای ابتدای
دههٔ هفتاد خورشیدی، از این روش در طراحی کارهای معماری خود استفاده کرده
است. در این روش، او با انتخاب دیاگرام فرم یک اثر معماری، طراحی را آغاز
کرده _ یا به تعبیر بهرام شیردل، معماری را از معماری شروع میکند_ و در
روند طراحی، گاهی پروژه تا آخر تحت تأثیر همان دیاگرام اولیه باقی مانده و
گاهی دچار تغییرات شگرفی شده است مانند پروژه یکتابخانهٔ ملی ایران(۱۳۷۳).
۲. استفاده از دیاگرام فرم اثار هنری و طبیعت، در این مرحله میر میران با
استفاده از فرمهای موجود در طبیعت یا آثار هنری موجود شروع به طراحی کرده
اما، در روند طراحی، کاملاً از آنها فاصله گرفته و به پروژهای با دیاگرام
متفاوت دست مییابد. او در پروژه یموزهٔ ملی آب ایران(۱۳۷۴) از خواص شکلی
دو عنصر آب و خاک استفاده میکند و در پروژهٔ بانک توسعه صادرات ایران
(۱۳۷۶) از فرم مکعبی شکل استفاده کرده که شکافی در آن قرار دارد و یاد آور
فرم گاو صندوقی است که درش اندکی باز مانده است.
۳. استفاده از دیاگرام دو فرم و فضای بینابین این دیاگرام را میتوان در
آثار گذشتهٔ میرمیران هم مشاهده کرد، اما در چند پروژهٔ متأخر نقش اساسی را
در ساماندهی پروژهها به عهده میگیرد. خصوصیت اصلی این فضای بینابین
ترکیب شدن با فضاهای عمومی و شهری است. مانندپروژهٔ کانون وکلای دادگستری
تهران(۱۳۸۰_۱۳۷۴)از جمله آثاری است که در آن از دیاگرام دو فرم و فضای
بینابین استفاده شده است.
بخشی از مطلب
پاورپینت زندگی نامه مهندس سید هادى میرمیران متولد ۱۳۲۳در قزوین فارغ
التحصیل رشته معمارى دانشکده هنرهاى زیبا دانشگاه تهران ۱۳۴۷ مسؤول کارگاه
معمارى واحد طراحى وشهرسازى
شرکت ملى ذوب آهن ایران ۱۳۵۸ ـ ۱۳۴۷ سرپرست واحد طراحى شرکت خانه سازى
ایران ۵۹ ـ ۵۸ سرپرست واحد طراحى اداره کل مسکن و شهرسازى اصفهان ۶۶ـ ۶۰
مدیر عامل ومدیر طراحى شرکت مهندسین مشاور نقش جهان ـ پارس از ۶۷ مدرس
دانشکده معمارى دانشگاه علم و صنعت ۱۳۷۶ ـ ۱۳۷۰ مدرس دانشکده هاى معمارى
دانشگاه هاى آزاد تهران ، شیراز وهمدان ازسال ۱۳۷۵ ارائه دهنده بیش از ۲۳
طرح معمارى ارائه دهنده چند طرح جامع وتفصیلى براى اصفهان و شیراز ارائه
دهنده طرح هاى احیاى مناطق تاریخى درشیراز، اصفهان، تبریز و تهران شرکت
کننده وبرنده جایزه دربسیارى مسابقات معمارى کسب مقام اول جایزه بزرگ
معمار ۱۳۸۲ صاحب یک سرى مقالات درزمینه معمارى ودرمجلات تخصصى
دریافت نشان ملی فرهنگ وهنر۱۳۸۳ (از محمد خاتمی رییس جمهور وقت)
زندگی صحنه یکتای هنر مندی ماست
هر کسی نغمه خود خواند از صحنه رود
صحنه پیوسته بجاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد .
