معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

پاورپوینت بررسی پل تخریب شده تاکومانرو

دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۴۷ ب.ظ


پاورپوینت بررسی پل تخریب شده تاکومانرو

تاریخ ایجاد 13/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی پل تخریب شده تاکومانرو 
 
بخشی از مطلب
پل تاکومانرو (1940: تاکوما، واشنگتن، مهندس سازه: ال، موی سیف) به باریک ترین سطح پل دست یافت. با وجود آنکه طول دهانه 2800 فوتی (853 متر) آن طولانی تر از پل برونکس- واست استون است، ولی برای ترافیک کمتری طراحی شده و فقط دو خط ماشین رو با یک پیاده رو دارد. صفحه تیرآهن سطح پل فقط 8 فوت (4/2 متر) ارتفاع دارد. در نتیجه نسبت ارتفاع به دهانه فقط 1:350 است. پل بزودی نام گالوپینگ گرتی (Galloping Gertie)به علت حرکت متناسب با نیروهای ملایم باد را به خود گرفت. پل به چپ و راست تکان می خورد و حرکت موجی را در طول خود افزایش می دهد. در 7 نوامبر 1940 بادی ملایم با سرعت 42 مایل در ساعت(mi/h) {68 کیلومتر در ساعت{(kph) موجب پیچش  جانبی شدیدی در سطح پل شد و حرکت موجی در طول آن ایجاد کرد حرکت شدید سطح پل بسرعت باعث گسیختگی کابل های عمودی گردید، باروارده روی باقیمانده پل بسرعت باعث گسیختگی کابل های عمودی گردید، بار وارده روی باقیمانده پل بیش از حد گردید و در یک حرکت عکس العملی تشدید شونده کابل های باقیمانده جدا شده و سطح بزرگی از دهانه مرکزی درون آب زیر پل ریخت.(براون، 1993)
 
از آنجایی که پل با قابلیت انعطاف محدودی طراحی شده بود، آنچه را که مهندسین در پیش بینی آن دچار اشتباه شدند، لرزش آئرودینامیکی پل بود که سرانجام باعث ریختن آن شد. درشرایطی که سطح پل دارای تغییر شکل جانبی بود و تمایل به پیچش افقی داشت، سطح پل با حرکتی شبیه بالا رفتن بال پرندگان بالا و پایین می رفت تا آنکه سطح پل شروع به پیچش در جهت عکس نمود و سبب فروریختن آن در آب گردید. به دلیل همراه شدن با حرکت عمودی (و پیچشی) که به طور چشمگیری افزایش یافته است. آزمایش تونل باد مشخص کرد که وضعیت تیرآهن های اصلی پل سبب افزایش تاثیر نیروهای آئرودینامیکی (در مقایسه با خرپاای باز که جریان باد را به جریان کوچکترین تقسیم می کند)گردیده است.
پس از فروریختن پل تاکومانروز، رفتار آئرودینامیکی برای طراحان پل های معلق در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت. بعضی از مهندسین قصد داشته اند با استفاده از خرپاهای باز لرزش آئرودینامیکی را کاهش دهند در حالی که بقیه مهندسین امروزه استفاده از آزمایش تونل باد در طراحی سطح پل برای رسیدن به نیروی رو به پایین و کاهش گرداب های تولیدی نوسانی شدید را ترجیح می دهند نتیجه آن ساختمانی است که 50 درصد سبک تر از طرح های مشابه آمریکایی آن می باشد. 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی پل تخریب شده تاکومانرو ,پل تاکومانرو ,(1940: تاکوما، واشنگتن، مهندس سازه: ال، موی سیف) به باریک ترین سطح پل ,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی ، آشنایی با FRP و نحوه نصب و اجرای آن، پاورپوینت
بررسی طراحی ، میراگرهای غیرفعال و کاربرد آنها در بهبود رفتار دینامیکی سازه های دریایی، پاورپوینت
بررسی کلی رفتارمهاربندهای هم محوروبرون محور در سازه های فولادی، پاورپوینت
بررسی طراحی ، بادبند ، پاورپوینت
بررسی طراحی ، سازه‌های فضاکار ، پاورپوینت
بررسی طراحی ، سازه های بنایی، پاورپوینت
بررسی طراحی ، رفتار سیستم سازه ای مهاربندی، پاورپوینت
بررسی طراحی ، اشکالات اجرائی ساختمان های فولادی، پاورپوینت
بررسی طراحی ، سازه های کابلی، پاورپوینت
بررسی طراحی ، ستون‌های سنگی، پاورپوینت
بررسی پلان آکس بندی و ستون گذاری ، پاورپوینت
دانلود طراحی اتصالات جوش ، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی پل میلو -بلندترین پل کابلی جهان
سازه های کابلی - پاورپوینت بررسی سازه کابلی
دانلود پاورپوینت, سازه های غشایی
پاورپوینت بررسی حدود آسیب به سازه های مجاور محدوده گودبرداری به روش میخکوبی
پاورپوینت پوشانه های ETFE
پاورپوینت سازه فولادی K-span ( سقف رها)
پاورپوینت سازه های فضاکار
پاورپوینت تقویت سازه های بتنی با استفاده از بادبند و دیوار برشی فولادی
  • safaii safaii

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی