فهرست مطالب
- موقعیت ایستگاه در فرانسه
- اسکیس های اولیه
- سایت پلان
- عکس هوایی سایت
- دید کلی مجموعه
- پلان
- نما ومقطع فرودگاه
-بررسی فیزیکی ساختار ساتولاس به کمک نرم افزار
- ایده ی اولیه همراه با فرم نهایی
- فضا ی داخلی satolas
- راه ارتباطی ایستگاه به ترمینال هوایی
- شکل سقف
- ایده ی اولیه طرح دیوارهای تونل به فرمv
شکل این دستگاه 5600 متر مربعی علی رغم شباهتش به یک پرنده ما قبل تاریخ که برای شرکت راه آهن ملی فرانسه (SNCF)
طراحی شد،شبکه قطار سریع السیر(TGV) را به فرودگاه لیون در ساتولاس متصل
می کند و بیشتر به مجسمه های کالاتراوا شباهت دارد.این طرح بال پرنده تر
مینال TWA سارنین در فرودگاه کندی(62-1957) را به یاد می آورد،اما کارکرد و
جنبه هایی مثل یک سکوی 500 متری برای قطار هاکاملا با تر مینال TWA متفاوت
است.
در سال ۱۹۸۶ TGV قطار پر سرعت فرانسوی یک موفقیت بزرگ بود ،شرکت فرانسوی
راه آهن تصمیم به توسعه دادن خطهای پاریس به لیون و لیون به ولانس گرفته
بود. این کار برای صرفه جویی در وقت و کوتاه کردن مسیر از سمت شرق ۲۰ مایل
به سمت شهر بود،در این مسیر قطارها دیگر احتیاج نبود از سرعت خود بکاهند و
می توانستند با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت جنوب حرکت کنند،برای این
قطارها هیچگونه توقفی در نظر گرفته نشده بود و ایستگاههای دیگری در این
مکان وجود داشت .
قبل از اینکه این ایستگاه ساخته شود satolas قرار بود فقط فرودگاه لیون
باشد اما زمانی که قطارهای TGVاز نزدیکی فرودگاه عبور کردند شورای منطقه
نظر جدیدی را ارائه داد.
نظر جدیدی را در رابطه با برقرار کردن ارتباط بین هواپیماها
TGV،قطارها و راه موتور رو .اما بالاتر از این شورا قصد داشت که یک بنای
تاریخی با شکوه در این منطقه بنا کنند.
و....