پاورپوینت بررسی معماری مدرسه York house در کانادا
بخشی از مطلب
در دنیای امروزی به منظور همگام شدن با تغییرات روزافزون و تطبیق سازمان با نوآوریهای جدید، دیگر
نمیتوان به اطلاعات کهنه گذشته و شیوه ها و روشهای نامنظم قبلی اکتفاء
نمود. محیط متغییر امروزی یک برنامه ریزی منظم و بکارگیری شیوه های متنوع
را برای بازسازی سازمانی ، می طلبد. ادبیات جدید سازمانی با اشاره به
اصطلاحاتی از قبیل : مدیریت کیفیت جامع، یادگیری سازمانی،مهندسی مجدد
سازمان، سازمانهای یادگیرنده و مدیریت دانش و...به دنبال ایجاد چارچوب نظری
به منظور سازگار نمودن سازمان با محیط بیرونی آن می باشد. اگر بخواهیم سیر
تاریخی این اصطلاحات را دنبال نماییم در دسته بندی که از سوی صاحبنظران
ارائه گردیده است،دهه 1980 را دهه جنبش کیفیت ( تاکید بر اینکه برای
دستیابی به کیفیت بهتر ،همه کارکنان باید از قدرت فکری خود بهتر استفاده
کنند)،دهه 1990 را دهه مهندسی مجدد ( استفاده از فناوری برای بهبود
فرایندهای کسب و کار و کاهش هزینه) و دهه 2000 را دهه مدیریت دانش لقب
گرفته اند
مدرسه York house، در مرکز Vancouver طراحی شده است و دارای امکانات شاخصی
از جمله سیستمهای کارآمد انرژی، استفاده از حداکثر نور طبیعی، ارائه
فضاهای اداری و خدماتی انعطاف پذیر و فضاهای جمعی میباشد. همچنین ساختمان
دارای آتریوم مرکزی میباشد که عنصر شاخص و قلب ساختمان به شمار میرود که
به فضاهای جانبی دسترسی دارد و از نور طبیعی بسیاری نیز برخوردار است. این
مدرسه دارای بالکن وسیعی است که محل گردهمایی و استراحت دانشجویان به شمار
میرود و محوطهٔ مدرسه دارای سیرکولاسیون زیبا و با گیاهانی تزئین شده تا
محیط آرام و تسکین دهندهای ایجاد شود.
در ادامه، این پروژه به بهترین شیوه از طراحی پایدار ساخته شده است که از
امکاناتی از جمله: مدیریت آب باران، بهینه سازی انرژی، کنترل خورشیدی،
افزایش کیفیت هوای مطبوع و استفاده از مصالح کارآمد برخوردار است.