معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

پاورپوینت بررسی روانشناسی طراحی فضاهای اداری معاصر

تاریخ ایجاد 21/10/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24اسلاید   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی روانشناسی طراحی فضاهای اداری معاصر
 
بخشی از مطلب
طراحی یک دفتر کار به نحوی که محیطی آرام، منعطف و زیبا را به وجود آورد و تمام نیازهای پرسنل را رفع کند و هم چنین محیطی مولد برای یک تیم کاری ایجاد کند، موضوعی بسیار با اهمیت و غیر قابل چشم پوشی است. استعدادهای نفرات یک تیم که بیشترین ساعات هفتگی خود را در دفتر کار می گذرانند، در محیطی مناسب و جذاب بهتر بروز می کند
بیایید صادق باشیم؛ طرح فضاهای کاری تقریباً حرف آخر را می زند. شرکت های قدیمی سعی می کردند تا حد ممکن با خرید وسایل و مبلمان ارزان، در هزینه های خود صرفه جویی کنند. مبلمان خود را به صورت هم ردیف می چیدند تا از کوچکترین فضاها، حداکثر استفاده را بکنند و در یک فضای کوچک، تعداد زیادی کارمند را جای دهند.
اما شرکت ها خیلی زود متوجه شدند که این نماهای اداری، اثرات مخرب عمیقی روی عملکرد پرسنل آن ها دارد. محققان نشان دادند که با کنار گذاشتن مدل های قدیمی، کارایی کارمندان بیشتر شده و در نتیجه سود بیشتری هم حاصل خواهد شد.
در این مطلب اثرات این تغییرات بر روح و روان کارکنان را شرح می دهیم. نگاهی به این تغییرات می اندازیم و اینکه بزرگترین شرکتهای دنیا نیز با اعمال این تغییرات به سودهایی هنگفت دست یافته اند.
در گذشته بدون درنظر گرفتن نوع شرکت، همگی آن ها از محیط یکسانی برخوردار بودند. به کارمندان اتاق های کوچکی تعلق می گرفت؛ سرپرستان اوضاعی بهتری داشتند و اما اتاق رئیس، فضایی مجلل با نمایی فوقالعاده بود. اما امروزه، همین شرکت ها به سرعت در حال تبدیل شدن به فضاهایی بزرگ و باز هستند.
این نوع از محیط های کاری بزرگ، امکان کار کردن پرسنل در کنار هم را فراهم کرده اند. حتی دیوار اتاق های کنفرانس کاملاً محصور نیز شیشه ای است. بعضی شرکت ها مانند تویتتر حتی یک قدم جلوتر رفته اند و در ورودی ساختمان خود، فضایی بزرگ و عمومی تدارک دیده اند که کارمندان قبل از رفتن به ساختمان اصلی، باید از آن عبور کنند.
اما مزایای این نوع از ساختمان ها چیست؟ محققان معتقدند که اگر بین کارکنان رابطه اجتماعی گرمی برقرار باشد؛ آنها با شرح مشکلات کاری، به راه حل های بهتری خواهند رسید.
مزیت دیگر آن، پرورش حس مسئولیت پذیری است. از آنجایی که هیچ دیوار آجری یا دری بین کارمندان وجود ندارد؛ احتمالاً بیشتر به وظایف خود خواهند پرداخت.
فضاهای اداری کاملاً باز هم خالی از عیب نیستند. تصور کنید شما در حال تمرکز بر روی یک کنفرانس مهم هستید اما چند قدم آن طرف تر دوستان شما در حال برنامه ریزی برای آخر هفته هستند. از این رو بعضی از شرکت ها، فضاهای کاری انعطاف پذیر را ترجیح می دهند.
منظور از فضای انعطاف پذیر چیست؟ به جای آنکه به هر کارمند یک میز اختصاص داده شود؛ فضاهای مختلفی درنظر گرفته شده است. میزی باز برای کار کردن با کامپیوتر و یا گردهمایی های عمومی و در کنار آن اتاق هایی کوچک و کاملاً آرامی نیز تعبیه شده که افراد در صورت نیاز به داشتن آرامش و تمرکز می توانند به آنها پناه ببرند.
بدین ترتیب کارمندان در انتخاب محل کار خود آزاد هستند. اتاق های آرام می تواند انتخاب افراد درون گرا برای جمع کردن افکارشان باشد و محیط های باز هم برای افراد برونگرا و پرانرژی مناسب هستند. این نوع از فضاها در شرکت های بزرگی چون گوگل و ساختمان های حسابداری و مالی استرالیادیده می شوند.
همه ما همکارانی داریم که دائم در مورد فضاهای زندگی شخصی خود مثلاً طرح دیوارها، صحبت می کنند؛ آنها همیشه موضوعی برای گفتن دارند. بعضی افراد ممکن است؛ تصور کنند که بیان این موارد در محیط کار، امری غیرحرفه ای است اما مطالعات اثبات کرده است که این شرایط با موفقیت شرکت همراه خواهد بود.
دانشجویان روانشناسی دانشگاه Exeter طی آزمایشی، کارمندان یک شرکت محلی را به چهار گروه تقسیم کردند. گروه اول اجازه اعمال نظرات شخصی در اتاق های کوچکشان را نداشتند؛ گروه دوم فقط می توانستند در مورد دکور دیوارها نظر بدهند و در مورد مبلمان خیر، دسته سوم می توانستند هر چیزی را به دلخواه خود تغییر دهند و آخرین گروه اجازه اعمال سلیقه را داشتند اما می بایست پیرو قوانین باشند. در پایان تحقیق مشاهده شد که بازدهی گروه سوم از همه بیشتر بوده است.
آیا هیچ چیزی افسرده کننده تر از یک اداره کاملاً پوشیده هست؟ شرکتها دریافته اند که برای حفظ سلامتی کارکنان خود باید شرایطی را پیش بیاورند که نور آفتاب به درون ساختمان بتابد. آزمایشی که توسط Northwestern Medicine و دانشگاه Lllinois انجام شد؛ اثبات کرد: پرسنلی که محیط های کاری آنها شیشه ای است؛ 173 درصد بیشتر از نور آفتاب بهره می برند و در نتیجه شب ها 46 دقیقه بیشتر خواهند خوابید. این خواب راحت قطعاً در بهبود عملکرد آنها تأثیرگذار می باشد. برای هدیه کردن این مزیت به اداره خود، از پنجره های بزرگی که از کف تا سقف امتداد یافته اند؛ استفاده کنید.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی روانشناسی ,طراحی فضاهای ,اداری معاصر ,طراحی یک دفتر کار ,نمونه فضای اداری ,مبانی فضاهای اداری ,معماری فضاهای اداری ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طرح داخلی شعبه لندن شرکت اسلک اثر ODOS architects
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری کارخانه ی واکس سازی جانسن و پسر
پاورپوینت بررسی بازسازی ساختمان اداری با دکور چوبی در امریکا
دانلود,طراحی مجتمع اداری, تجاری با رویکرد بهره گیری از نور روز- پاورپوینت
پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری مدرن الهیه
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری پایدار الماس مالزی - ساختمان سبز
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری آنجل در شهر منچستر
پاورپوینت بررسی طراحی مینیمال ساختمان شرکت لوازم خانگی جاتا در اسپانیا
پاورپوینت بررسی دفتر طراحی مهرداد یزدانی
پاورپوینت بررسی ساختمان جدید شبکه BBC
پاورپوینت بررسی طراحی بانک در پرتغال اثر معماران مارکز فرانکو
پاورپوینت بررسی پل مارگارت هانت هیل اثر سانتیاگو کالاتراوا (Santiago Calatrava)
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان اداری دومینیون اثرگروه معماری زاها حدید
پاورپوینت بررسی طراحی ساختمان علوم تکنولوژی و پزشکی اثر استودیو معماری Payette
پاورپوینت بررسی ساختمان دروازه سرمایه Capital Gate
پاورپوینت بررسی برج بانک ملی چین
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان اداری سفید در شهرک غرب تهران
پاورپوینت بررسی برج اداری PNC Plaza
پاورپوینت ساختمان اداری کارخانه درخشان قطعه‌ساز
پاورپوینت طراحی ساختمان جدید و چند منظوره بانک پاسارگاد اثر رضا دانشمیر
  • safaii safaii

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی