معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

بررسی موزه یادمان ۱۱ سپتامبر در نیویورک – معماری معاصر

تاریخ ایجاد 23/02/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید + 4 برگ ترجمه ورد   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 25099 kb  تعدادمشاهده  5


در گشت و گذار میان موزه های طراحی شده دنیا شاید بتوان گفت موزه ۱۱ سپتامبر دارای تفاوت های بنیادین با دیگر موزه هاست .
برای آشنایی با این موزه و تفاوت های آن با دیگر موزه های دنیا ،‌فایلی را تدارک دیدیم که آماده دانلود می باشد .
فایل پاور پوینت متشکل از تصاویر و پلان ها و مقاطع مجموعه یادمانی به زبان انگلیسی، و فایل word شامل ترجمه توضیحات مربوط به موزه است .
توضیحات علاوه بردر گشت و گذار میان موزه های طراحی شده دنیا شاید بتوان گفت موزه ۱۱ سپتامبر دارای تفاوت های بنیادین با دیگر موزه هاست .
برای آشنایی با این موزه و تفاوت های آن با دیگر موزه های دنیا ،‌فایلی را تدارک دیدیم که آماده دانلود می باشد .
فایل پاور پوینت متشکل از تصاویر و پلان ها و مقاطع مجموعه یادمانی ، و فایل word شامل ترجمه توضیحات مربوط به موزه است .
توضیحات علاوه بر توضیحات کالبدی مربوط به پلان ، شامل تحلیل فضایی نیز می باشد . 
 
بخشی از مطلب
موزه 11 سپتامبر
با اتمام بنا در مه 2014 ، دیویس برودی باند اطلاعات دقیقی از طراحی موزه زیر زمینی یادبود 9/11 در منهتن منتشر کرده است. این موزه در زیر حفره های تندیس گون که به صورت یادبودی از 9/11 در آمده اند واقع شده ، این موزه جدید  از مجموعه ای ثابت با محدودیت های هندسی به یک سفر احساسی تبدیل شده است که بازدید کننده را به آرامی  70  فوت به زیر سطح زمین به پایه اصلی برج های مرکز تجارت جهانی می کشاند.
 با توجه به پیشنهاد طرح کلی که توسط معمار یهودی، دانیل لیبسکیند معمار، ترسیم شده است،‌ قرار است تمام بناها در ضلع شمال شرقی پارک «یادبود» و در زمینی به مساحت یک هکتار ساخته شوند؛ این ایده با پیشنهاد دیگر معمار یهودی، «فرنک گهری»، برای ساختن مجموعه تئاتر در ضلع شمالی و مرکز حمل و نقل کالاتراوا در ضلع شرقی شکل می‌گیرد. دو استخر یادمانی هم گویی برای تقلید از رد پای برج‌های دوقلو در ضلع جنوب و غرب در نظر گرفته شده‌اند. 
سرپرست موزه ، آلیس گرینولد می گوید : "معماران موزه باید به چالشهای به وجود آمده از شرایط کالبدی و فیزیکی و وظایف حفاظتی محوله به آنها پاسخ می دادند .اما مهمتر از آن ، انها باید حرمت و احترام سایت را حفظ می کردند که این امرنیاز به درک فوق العاده ای از چگونگی اصالت مکان داشت تا بتواند احساسات بازدیدکنندگان را تحت تأثیر خود قرار دهد ."
این فضا برای نمایش و حفظ یاد و خاطره واقعه 11 سپتامبر طراحی شده است ، تا تاثیر حملات را مستندسازی نموده و مفهوم جاودان آنرا کشف کند . پس از برگزاری یک مسابقه برای طراحی بنای یادبود یازدهم سپتامبر، اجرای این طراحی به "مایکل آراد" از گروه معماری "هندل" به همراه گروه معماری منظر "پیتر واکر" واگذار شد. طراحی این گروه شامل دو استخر بزرگ مربع شکل در محل فونداسیون برج های دوقلو می باشد که با آبشارهایی که از چهار طرف این استخر به مرکز آن سرازیر می شود، مزین شده است هدف اصلی طراحی این استخر، "بازتابش فقدان" عنوان شده است.
2983  اسم بر روی 79 صفحه برنزیِ دو استخر آبی که در محل سابق برج های دو قلو ساخته شده اند را در بر گرفته اند معماران با این شیوه نام قربانیان حادثه 11سپتامبر را در معرض دید همگان قرار داده اند. در نگاهی کلی به نظر می آید اسامی به صورت اتفاقی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند اما دقیق شدن بر روی طراحی این بنا نشان می دهد اسامی قربانیان به شکل شبکه ای در هم پیچیده از روابط اجتماعی، حرفه ای و حتی اتفاقی قربانیان با یکدیگر بر روی صفحه های برنزی حک شده است. این بنا در کنار طرح بلند پروازانه شیشه و فلز مرکز حمل و نقل معمار اسپانیایی «سانتیاگو کالاتراوا» قرار دارد. در اصل این موزه به سبب تفکرات ایده‌آلیستی – نمایشی آمریکایی، بیشتر بار سیاسی دارد تا معماری. 
موزه 110000 فوت مربعی نزدیکترین مکان قابل دسترس از میدان تجارت جهانی ،از طریق پاویون شیشه ای طراحی شده توسط اسنوتا است. طراحی «اسنوتا» سازه‌ای بزرگ همراه با پوشش چوب و شیشه است، پاسخی هوشمندانه به چالش‌های کارفرما. ساختمان موزه مستقیما بر روی ایستگاه قطار کالاتراوا قرار گرفته است هرچند کالاتراوا ستون‌هایی را که فضای داخل طرحش را خراب می کنند، نپذیرفته و اصرار در حذف آنها دارد؛ کالاتروا همچنین خواستار استفاده از نور مستقیم در فضای ترمینال است. در نهایت بازدیدکنندگان می توانند زیر مرکز آزادی و در پارک یادمان قدم بزنند و در انتهای جنوبی آن، منظری زیبا به سمت استخرهای یادبود را تجربه کنند.
پس از عبور از استخر وارد ساختمان یادبود 11 سپتامبر می شویم. در اینجا، یک سالن کوچک و فضای خصوصی برای خانواده قربانیان 11 سپتامبر فراهم شده است، قبل از آنکه بازدید کنندگان در صفوف آرام تشکیل شده توسط "روبان " به پایین هدایت شوند . ساختمان‌ها با روایتی معمارانه خلق شده اند؛ بازدیدکنندگان از دو مسیر می توانند وارد شوند، اولی سطح شیب دار عریضی است که آنها را به سمت ورودی اصلی هدایت می کند و دومی سطح شیب دار کوچکی است که مراجعان را به ساختمان‌ها هدایت می کند.
نقاط ورودی به یک لابی باز مشترک می رسند که از آنجا به موزه، مجموعه تاتر،‌ مرکز آزادی و... دسترسی هایی وجود دارد. تقویت توالی ورودی خود نقطه قوتی برای طرح به حساب می آید. این حس که بازدیدکننده در یک مسیر از بیرون به درون می آید و به سمت قسمت‌هایی که با تفکر و تعمق بیشتر سر و کار دارند خود این نقطه مثبت را تقویت می‌کند
 توضیحات کالبدی مربوط به پلان ، شامل تحلیل فضایی نیز می باشد .


کلمات کلیدی مرتبط:
در گشت و گذار میان موزه های طراحی شده دنیا شاید بتوان گفت موزه ۱۱ سپتامبر دارای تفاوت های بنیادین با دیگر موزه هاست . ,برای آشنایی با این موزه و تفاوت های آن با دیگر موزه های دنیا ،‌فایلی را تدارک دیدیم که آماده دانلود می باشد . ,فایل پاور پوینت متشکل از تصاویر و پلان ها و مقاطع مجموعه یادمانی ، و ف,
مقالات مرتبط در این دسته

  • safaii safaii

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی