معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

پاورپوینت بررسی معماری موزه فردا اثر سانتیاگو کالاتراوا

   تعدادبرگ: 52 اسلاید .   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 6313 kb  تعدادمشاهده  96  

پاورپوینت بررسی معماری موزه فردا اثر سانتیاگو کالاتراوا

Museu do Amanhã (موزه فردا) ، یک فضای فرهنگی نوآورانه که خطاب به آینده کره زمین طراحی شده توسط معمار ، مهندس و هنرمند سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است ،
سانتیاگو کالاتراوا گفت: "شهر ریودوژانیرو نمونه ای از چگونگی بازیابی فضاهای شهری با کیفیت از طریق مداخله شدید و ایجاد امکانات فرهنگی مانند موزه فردا و موزه هنر جدید است." در اولین طراحی های ما ما را به پیشنهاد افزودن یک میدان خارج از موزه سوق داد. این میدان فضای منسجم تری را ایجاد می کند و دگرگونی بیشتر محله را منعکس می کند. "
طراحی موزه از فرهنگ Carioca الهام گرفته و از طریق معماری آن ، رابطه بین شهر و محیط طبیعی را کاوش می کند. این موزه شامل 5000 متر مربع فضای نمایشگاهی موقت و دائمی و همچنین یک میدان 7،600 متر مربعی است که به دور سازه می پیچد و در امتداد بارانداز گسترش می یابد. این ساختمان دارای پیش آمدگی های بزرگ به طول 75 متر در ضلع رو به میدان و 45 متر در ضلع رو به دریا است. این ویژگی ها گسترش موزه را از اسکله به داخل خلیج برجسته می کند. نمایشگاه دائمی در طبقه بالا قرار دارد و دارای سقفی به ارتفاع 10 متر با چشم اندازهای پانوراما از خلیج گوآنابارا است. ارتفاع کلی ساختمان به 18 متر محدود می شود که از منظره خلیج صومعه سائو بنتو ، میراث جهانی یونسکو محافظت می کند.
سقف کنسول دار با بالهای متحرک بزرگ و ساختار نما تقریباً تمام طول اسکله را گسترش داده و با تأکید بر امتداد به خلیج گوانابارا ، در حالی که عرض ساختمان را به حداقل می رساند. یک استخر انعکاسی که ساختمان را از بیرون احاطه کرده است - که برای فیلتر کردن آب از خلیج پمپ می شود و از انتهای اسکله دوباره به داخل آن رها می شود - از بازدیدکنندگان تصور می کند که موزه شناور است.
"ایده این است که ساختمان احساس اثری می کند ، تقریباً در دریا شناور است ، مانند یک کشتی ، یک پرنده یا یک گیاه. به دلیل تغییر ماهیت نمایشگاه ها ، ما یک ساختار کهن الگوی داخل ساختمان را معرفی کرده ایم. این سادگی اجازه می دهد تا تطبیق پذیری عملکرد موزه ، قادر به برگزاری کنفرانس ها و یا به عنوان یک فضای تحقیقاتی عمل می کند ، "گفت: آقای کالاتراوا.

این ساختمان در جهت شمال به جنوب ، خارج از مرکز از محور طولی شرقی-غربی اسکله قرار گرفته است ، و به حداکثر رساندن یک ویژگی منظم منظره شامل باغ های زیبا ، مسیرها و مناطق تفریحی در امتداد طول جنوبی اسکله است. یک گذرگاه پارک در اطراف محیط اسکله به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا در موزه گرداگرد کنند ، در حالی که از مناظر پانوراما صومعه سائو بنتو و خلیج گوانابارا لذت می برند. سطح پایین شامل اتاقهای عملیاتی و فنی مانند دفاتر اداری موزه ، امکانات آموزشی ، فضای تحقیقاتی ، سالن اجتماعات ، فروشگاه موزه ، رستوران ، لابی ، بایگانی ، انبار و محوطه تحویل است.
موزه فردا که در اسکله مائو واقع شده است بخشی از احیای بزرگتر پورتو ماراویلا ، محله بندر ریودوژانیرو است. این پروژه امکان ادغام بهتر بین منطقه بندر و مرکز شهر را فراهم می کند و کمک می کند تا این منطقه به یکی از جذاب ترین محله های شهر تبدیل شود. آقای کالاتراوا گفت: "این ساختمان" نتیجه یک گفتگوی مداوم است. این ساختمان ساخته شده است تا به عنوان یک موزه برای آینده و یک واحد آموزشی باشد. "
این ساختمان دارای طراحی پایدار ، شامل انرژی طبیعی و منابع نور است. از آب خلیج برای تنظیم درجه حرارت داخل ساختمان استفاده می شود. این منبع همچنین آب استخرهای منعکس کننده اطراف موزه را تأمین می کند. این موزه همچنین از صفحات خورشیدی فتوولتائیک استفاده می کند که می توانند برای بهینه سازی زاویه اشعه خورشید در طول روز و تولید انرژی خورشیدی برای تأمین ساختمان ، تنظیم شوند.و....

فهرست مطالب

مقدمه

مشخصات کلی موزه فردا

طرح معماری موزه فردا

کانسپت طراحی موزه فردا

فضاهای  موزه فردا

سازه و متریال موزه فردا

معمار پروژه موزه فردا

تصاویر فضاهای داخلی موزه فردا

تصاویر نماهای بیرونی موزه فردا

تصاویر خام از روند طراحی و شکل گیری حجم  پروژه

سایت پلان موزه فردا

پلانهای معماری موزه فردا

مقاطع معماری موزه فردا

نمای معماری موزه فردا

منابع

 
کلمات کلیدی مرتبط:
معماری موزه فردا اثر سانتیاگو کالاتراوا ,پاورپوینت بررسی ,Museu do Amanhã ,موزه فردا ,فضای فرهنگی نوآورانه ,معماری ,نمونه موردی موزه فردا ,نمونه مشابه موزه فردا ,نقشه موزه فردا ,پلان موزه فردا ,کانسپت موزه فردا ,نما و ایده حجمی ,معماری موزه فردا ,طرح معماری موزه فردا ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری موزه نمایشگاه جهانی ECADI
پاورپوینت بررسی معماری موزه حشرات مونترال
پاورپوینت بررسی 20 موزه مطرح و خاص تهران
پاورپوینت بررسی معماری موزه جنگ جهانی دوم شهر گدانسک لهستان
پاورپوینت بررسی بازسازی و تبدیل نیروگاه به موزه مدرن تیت در لندن
پاورپوینت بررسی طرح موزه هنر مدرن کلکته در هند اثر هرتزوگ و دی مورون
پاورپوینت بررسی معماری موزه Neue Staatsgalerieدر اشتوتگارت، آلمان
پاورپوینت بررسی معماری 7 موزه با معماری نمادین
پاورپوینت بررسی معماری بنای یادبود هولوکاست 2005 برلین
پاورپوینت بررسی موزه فرانتس کافکا در پراگ
پاورپوینت بررسی معماری مجلس شورای ملی کویت اثر یورت اوتزن
پاورپوینت بررسی معماری مرکز بنیاد فرهنگی Stavros Niarchos اثر رنزوپیانو در یونان
پاورپوینت بررسی معماری موزه جنگ امپراتوری شمال در منچستر
پاورپوینت بررسی مجموعه فرهنگی آموزشی خیریه فضیلی اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری موزه ایران باستان در تهران
پاورپوینت بررسی معماری مرکز طراحی و هنر آرونُف اثر پیتر آیزنمن
پاورپوینت بررسی معماری موزه ملی دریایی دانمارک اثر بیارکه اینگلس
پاورپوینت بررسی معماری موزه هولوکاست لوس آنجلس
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه ساحل رودخانه کلاید
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر معاصر کیاسما اثر استیون
  • safaii safaii

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی