معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 50   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx
 
بخشی از مطلب
 
وارد نمودن فاضلاب شهری به رودخانه ها
     رودخانه ها بسته به دبی و سرعت جریان آب در آنها ، میزان تلاطم و درجة گرمای آب آنها ، قدرت تصفیه محدودی را دارا می باشند. چنانچه بدون توجه و محاسبة ظرفیت تصفیه رودخانه ، فاضلابی را وارد آن نماییم، ممکن است موجب آلودگی محیط زیست، کاهش بی رویه اکسیژن محلول در آب رودخانه و در نتیجه به خطر افتادن زندگی ماهیها در آن شود.
     همچنین در صورت انجام چنین عملی باید امکان آلوده شدن آب رودخانه را به میکروبهای بیماری زا، بویژه برای روستاها و شهرهایی که از آب این رودخانه برای مصرف های خانگی خود استفاده می کنند، مدنظر باشد.
     پس باید ابتدا حداکثر آلودگی مجاز آب رودخانه را پس از ورود فاضلاب به آن محاسبه کرد. بر مبنای این محاسبه می توان لزوم یا عدم لزوم تصفیه فاضلاب را پیش از ورود آن به رودخانه یا درجة تصفیه لازم را تعیین نمود. البته در این بررسی باید عوامل و منبعهای دیگری که ممکن است رودخانه را آلوده سازد نیز مورد توجه قرار داد.
 
5-3- وارد نمودن فاضلاب شهری به دریاها(2)
     در بررسی اولیه چنین به نظر می رسد که دریا ها و اقیانوس ها بعلت بزرگی خود قادرند هر نوع و هر مقدار فاضلابی را جذب و با کمک تصفیه طبیعی ، تصفیه نمایند . ولی چنانچه در نحوة استفاده از این قدرت تصفیه، بررسی کامل نشود، پیش بینی های لازم صورت نگیرد، وارد نمودن فاضلاب شهر به دریا موجب آلوده شدن کرانه ها ، شهرهای ساحلی ، محلهای شنا و ماهیگری گردیده، همچنین این کار سبب کاهش اکسیژن محلول در منطقه ای از دریا و در نتیجه مردن و از بین رفتن حیوانات آبزی به ویژه ماهیهای آن منطقه گریده، تولید بوهای ناخوشایند نموده و حتی احتمال گسترش بیماریهای گوناگون ، بهداشت ساکنین ساحل محلول را به خطر می اندازد.
     فاضلاب باید به صورت نامتمرکز و در چندین نقطه از دریا وارد گردد. در موقع ورود فاضلاب به دریا باید جریان آن همراه با سرعت زیادی باشد که آمیختگی با آب دریا به خوبی انجام گرفته و برای رسیدن به سطح آب دریا فاصلة بیشتری را طی نماید.
     5-4- پخش فاضلاب شهری در زمین (1)
پخش فاضلاب در زمین، با دو انگیزه مختلف انجام می شود:
1-    تصفیة طبیعی فاضلاب: تصفیة فاضلاب شهری به روش طبیعی 
2-     آبیاری کشاورزی: هدف اصلی تصفیة فاضلاب نبوده بلکه بازیابی دوباره از فاضلاب شهری مد نظراست.
در این بخش تنها حالت اول مورد بررسی قرار میگیرد. اساس کار در این روش تصفیة طبیعی فاضلاب شهری  است که فاضلاب در لایه های نازکی در سطح زمینهای پایه پخش گردیده و در نتیجه تماس با هوا و تور خورشید ، باکتریهای هوازی تصفیة زیستی لازم را انجام داده و آب باقی مانده از تبخیر پس از این تصفیه به زمین فرو رفته و به سفره های آب زیر زمینی بپیوندد. که جهت عملی بودن این روش موارد زیر لازم است:
1-    سست ونفوذ پذیر بودن زمین زیرزمینی .
2-     پائین بودن سفره آب زیرزمین(حداقل 3 متر) .
3-     کم بودن میزان بارندگی در منطقه .
4-     فراوان بودن زمین بایر در نزدیکی شهر.
مهمترین عیب های روش تصفیة طبیعی عبارتند از:
1-    آلودگی محیط زیست .
2-     آلودگی احتمالی آبهای زیرزمینی.
3-     خطر گسترش بیماریهای گوناگون.
خطر های نامبرده زمانی افزایش می یابد که جهت کاهش هزینه ، محل زمینها در نزدیکی شهر پیش بینی شود چرا که دور بودن زمین موجب افزایش هزینة انتقال فاضلاب می گردد.
روشهای متداول در پخش فاضلاب در زمین بایر عبارتند از:
 
 
5-4-1- پخش فاضلاب شهری در سطح زمین:(1)
فاضلاب بصورت لایه ای نازک(حداکثر 1  0 تا 15 سانتی متر) روی سطح گسترده ای از زمین شیب داری جریان می یابد و در انتهای شیب، باقی ماندة فاضلاب وارد کانال جمع آوری کننده ای می گردد. شیب زمین          2  تا  8 درصد انتخاب می گردد. این روش در شکل(2 -5    ) نشان داده شده است.
 
 
 
 
 
 
شکل(2-5)- پخش فاضلاب در سطح زمین .
برای جلوگیری از کار باکتریهای بی هوازی و در نتیجه جلوگیری از ایجاد بوی ناخوشایند باید هوای کافی به فاضلاب برسد. لذا پخش فاضلاب را در سط زمین متناوب انجام می دهند. یعنی پس از پخش فاضلاب تا ارتفاع حداکثر 15 سانتیمتر، جریان آنرا قطع نموده و با توجه به نفوذ پذیری زمین و درجة رطوبت محیط پس   از   8  تا 24  ساعت دوباره پخش فاضلاب را نجام می دهند. در رصورتی که فاضلاب در زمان بیشتر   ز 4ا   ساعت در زمین فرو نرود، نشان دهندة آن است که خلل و فرج زمین گرفته شده اند. لذا باید قشری نازک از زممین را برداشت و پس از شستشوی دوباره روی زمین پخش نمود.
 
5-4-2- پخش فاضلاب در شیارها:
     با کندن جوی هائی در زمین مانند شکل(       3 - 5  ) فاضلاب در این جوی ها جاری شده و به تدریج در زمین نفوذ می کند. این روش خود بسته به درجة نفوذ پذیری زمین به دو صورت نفوذ سریع(1) و نفوذ آرام ممکن است انجام پذیرد. شیب نامبرده کمتر از 5 درصد انتخاب می گردد. در صورتی که نفوذ پذیری کم و یا نیاز به فاضلاب تصفیه شده باشد می توان با قرار دادن لوله های زهکش فاضلاب تصفیه شده را دوباره جهت آبیاری کشاورزی بدست آورد.
 
5-4-3- پخش فاضلاب توسط شبکة زیر زمینی :(2)
       در این روش فاضلاب نیمه تصفیه شده را توسط یک شبکة لوله گذاری در زیر سطح زمین و در عمقی در حدود 0.5 تا 1.5 متر در زمین پخش می کنند تا توسط درزها و خلل و خرج موجود در لوله های نامبرده به تدریج به درون زمین نفوذ کند.
این روش برای مقادیر بسیار کمی از فاضلاب مناسب است و معمولاً پس از استفاده از سپتیک تانک در زمینهائی که نفوذ پذیری کم و یا عمق سطح آب زیر زمینی کم باشد بکار میرود. امنیاز این روش در این است که از تولید بوی ناخوشایند جلوگیری می شود. در جدول (2   - 5 ) مشخصات لازم جهت طراحی این روشها داده شده است
 

کلمات کلیدی مرتبط:
تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx , ,بخشی از مطلب , ,وارد نمودن فاضلاب شهری به رودخانه ها , رودخانه ها بسته به دبی و سرعت جریان آب در آنها ، میزان تلاطم و درجة گرمای آب آنها ، قدرت تصفیه محدودی را دارا می باشند.,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
  • safaii safaii

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی