معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی فرهنگسرای خاوران( جوان) به همراه پلانهاو تصاویر

تاریخ ایجاد 11/02/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 61 اسلاید   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 2205 kb  تعدادمشاهده  18


این مجموعه به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقی تهران ساخته شده‌ که از مناطق محروم به حساب می آید.در حال حاضر، مجموعه فرهنگی تفریحی‌ جوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی کشور محسوب می‌شود.
 
اولین گام احداث «فرهنگسرای‌ خاوران» در بهار سال۱۳۷۲، برداشته شد و از دوازدهم تیرماه سال۱۳۷۲، نیز شروع به کار کرد. این فرهنگسرا به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقی تهران ساخته شده‌ که از مناطق محروم شهر تهران به حساب می‌آید.
 
 فواید و مزایای مراکز فرهنگی
مکان های فرهنگی مانند مدرسه، مسجد، کتابخانه، سینما و تئاتر می توانند در ارتباط با مردم موجب غنای فرهنگی و بالابردن سطح سلیقه و خلاقیت های ذهنی و فکری آنها شوند. اما چند دهه است که در سطح جهان مبحث همنشین کردن این فضاها با هم و در ارتباط متقابل با هم مطرح گردیده است. آنچه در مطرح کردن این نظریه در درجه اول داراست، استفاده مفید تر از این گونه فضاهاست. برای مثال فردی، که قصد گذراندن اوقات فراغت خود را در یک سینما یا تئاتر دارد با بردن یک کتابخانه در کنار این دو مکان به مطالعه و بررسی در زمینه سینما، تئاتر یا هر زمینه دیگر مورد نظرش تشویق می گردد. یعنی نفس وجود امکانات انسان را تشویق به حرکت برای یافتن مطلب جدید می کند. پس در اینجا فضای کتابخانه و فضای سینما با هم خدمات مشتر ک ارائه می دهند که هرکی مکمل دیگری خواهد بود اگر سلسله مراتب طراحی و سپس مدیریت صحیح در این مجموعه ها صورت گیرد شاهد یک پدیده فرهنگی خواهیم بود.
     در زندگی ماشینی امروز که وقت اهمیت فوق العاده پیدا کرده است مجموعه های فرهنگی می توانند سمبل استفاده مفید از وقت و جلوگیری از پراکندگی که باعث به در رفتن نیروهای خلاق جوانان است باشند.
 
فرهنگسرا
از آنچه گفته شد چنین بر می آید که فرآیند فرهنگ در ضمیر ناخودآگاه جامعه صورت می پذیرد و این زمانی است که به تعبیر مرحوم شریعتی انسان خود اجتماعی  و تاریخی اش را حس می نماید و این خود سرچشمه جوشان و زاینده فرهنگ است. این فرآیند است که در طول تاریخ همواره صورت می پذیرفته است اما احداث فرهنگسراها یا نهادهای مشابه سابقه دیرینه ای در کشور ما ندارد و به دهه های اخیر برمی گردد.در سالهای نیمه دوم دهه 60 پس از پایان جنگ تحمیلی و شدت گرفتن توسعه ساخت فرهنگسراها در اولویت قرار گرفت و نمونه های خوبی از این مراکز هر چند به عنوان گام اول تاسیس گردید که از آن جمله اند فرهنگسراهای: بهمن، خاوران. اما نکته قابل توجه اینجاست که متاسفانه بخش عمده ای از این مراکز همجون دیگر نهادهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در پایتخت متمرکز کردیده و توزیع آنها به صورت عادات صورت پذیرفته است .
 
4 فرهنگسرا تحت تاثیر دو پارامتر:
1.حوزه و وسعت عمل
2.ویژگی های فرهنگی- بومی
از کیفیات و کمیات فضایی متفاوت برخوردار می باشند. به عنوان مثال: محدوده فعالیتهای یک فرهنگسرای محله ای با یک فرهنگسرای منطقه ای یا فرا منطقه ای متفاوت می باشد و نیز نوع فعالیتهای انجام شده در فرهنگسرا، بستگی مستقیم با ویژگیهای فرهنگی آن ناحی از قبیل زبان، مذهب و میزان رفاه اقتصادی مردم دارد.
فرهنسگرا محلی است که در آن جوان از یک سو به بیان و مطرح کردن خویش و احساسات و اندیشه هایش می پردازد و از سوی دیگر بر ذخیره فرهنگ ملی می افزاید، لذا فرهنگسرا باید به طرز همه جانبه در برانگیختن روحیه کشف و ابداع و خلاقیت در جوانان موثر باشد
و...


کلمات کلیدی مرتبط:
این مجموعه به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقی تهران ساخته شده‌ که از مناطق محروم به حساب می آید.در حال حاضر، مجموعه فرهنگی تفریحی‌ جوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی کشور محسوب می‌شود. , ,اولین گام احداث «فرهنگسرای‌ خاوران» در بهار سال۱۳۷۲، برداشته شد و از دوازدهم تیرماه سال۱۳۷۲،,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی ساختمان پارک اپل
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای دستی سوئد ، اثر گروه معماری الیندس
بررسی، استانداردهای طراحی نمایشگاه اتومبیل،پاورپوینت
بررسی، باغ موزه های تاریخی تهران،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی موزه هولون، اسرائیل (فلسطین اشغالی)
پاورپوینت بررسی معماری ، موزه جنگ منچستر ، Imperial War Museum
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجتمع فرهنگی بوعلی سینای همدان.pptx
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجتمع فرهنگی فجر سنندج.pptx
بررسی، موزه آب یزد،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی سالنهای موسیقی ، اودیتوریوم ، پارکودلا در رم اثر رنزو پیانو
پاورپوینت بررسی شهر فرهنگی گالیسیا اثر پیتر آیزنمن -Galicia
پاورپوینت بررسی مرکز هنرو صنایع دستی جواهار کالا کِندرا اثر چارلز کوریا
پاورپوینت بررسی مرکز بین المللی فرهنگی اصفهان اثر فرهاد احمدی
پاورپوینت بررسی سفارتخانه و اقامتگاه سفیر ایران در تفلیس گرجستان
پاورپوینت بررسی سفارت ایران در توکیو ژاپن - اثر شیخ زین الدین
پاورپوینت بررسی موزه کیاسما در هلسینکی فنلاند ، استیون هال
پاورپوینت بررسی موزه احمدآباد، هندوستان اثر لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی موزه هنرهای معاصر کلیولند اثر فرشید موسوی
پاورپوینت بررسی موزه سرخ اثر دیوید اَجی -David Adjaye's
پاورپوینت بررسی تالار شهر سینت‌سالو، اثر آلوار آلتو
  • safaii safaii

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی